Leie mobilt hotspot i USA

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av a3t, 20. juni 2019.

1. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,029
    Bonuspoeng:
    113
    Helt enig st det burde være mulig å begrense bruken i gitte situasjoner som f.eks. en ferietur!

2. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,721
    Bonuspoeng:
    293
    Man tar generelt mye bilder og video på ferie og bare der går det mye. Android klarer som regel å se at du er på et nett som koster penger, men iPhone har lyst til å synce hele Internett bare den finner ut den er på wifi. Med mindre man skrur av iTunes-sync og flere andre ting som bruker data.. Og ikke da engang kan man være sikker. Også kan det vel hende man kjeder seg og det blir litt streaming som passasjer på lange bilturer...

Last edited: 22. juni 2019
  3. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    19,728
    Bonuspoeng:
    293
    Hjemme så går det jo stort sett i wifi hjemme eller på jobb. Men på reise så er det ikke flust av wifi man kan stole på (selv med vpn).

Mobildata-skam?

Tjo liker dette
  4. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,549
    Bonuspoeng:
    293
    Joda, men jeg skjønner fortsatt ikke hvordan man klarer å bruke så mye data. Særlig når man er på ferie.. Jeg har mobilt bredbånd hjemme (siden jeg bor så usentralt :rolleyes:), og har ingen problemer med å holde meg under det som er inkludert i abo.

Men, det er ikke saken her.
    Når jeg er i USA har jeg tidligere brukt T-Mobile pre-paid sim i en ekstra telefon. Funker fint. De siste gangene jeg har vært der borte har jeg kjøpt datapakke, og spart på databruken. Men nå har jeg byttet jobb, og der har jeg Dipper abonnement. Det er helt latterlig dyrt å kjøpe datapakke med dem. Så da blir det nok pre-paid neste gang. Hvis jeg ikke finner et abo her hjemme som har bra priser på datapakker, og har med en ekstra telefon med ekstra abo.

5. zerocool

zerocool Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    Kjapt spørsmål: hvis jeg tar med meg en ekstra tlf, og bruker lokalt simkort i den med "Unlimited data"... kan jeg da koble min nåværende telefon til den slik at jeg bruker mobildata?

6. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,627
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du slår av roaming på primærtelefonen, og setter opp sekundærtelefonen til å dele nettilgang over wifi skal ikke det være noe problem.

zerocool liker dette
  7. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    22,812
    Bonuspoeng:
    293
    Noen som har testet T-Mobile Tourist Plan?
    Ser ut som en får ubegrenset data i 21 dager for $30 (+ tax). Men er noe med hastigheten etter at en har brukt 2GB.

Edit: ser ut som hastigheten blir satt ned til 128kb/s etter 2GB ...

99FB9F97-4FF1-4152-AC93-ADC04E9FB7A4.png

8. a3t

a3t Medlem

Likes mottatt:
    218
    Bonuspoeng:
    43
    Etter 1 uke her, så skal jeg komme med min vurdering av løsningen vi gikk for.

Gikk for T-mobile unlimited prepaid som lagt ved tidligere her. Og putta den i en iphone vi hadde med som extra. Og brukte den som hotspot.

Det gikk rævva, telefonen hadde 4g, men hotspotet fikk bare 3g. Og ikke spesielt godt 3g. Det var så tregt at det var ikke brukandes egentlig. Så da tok vi ut madammen sitt simkort og putta det i extra telefonen, og t-mobile kortet i hovedtelefonen hennes. Det fungerer gull. Det er nesten ingen som ringer på vanlig telefon lengre.

Jeg kommer til å gå for 3ganger ukespakke på jobbtelefonen, og unga får roame av madammen på de kjørestrekningene som vi skal ha i morgen og om en uke.

Innspill?

9. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,216
    Bonuspoeng:
    183

Travellingalf and jgroneng like this.
  10. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    22,812
    Bonuspoeng:
    293
    Hvilken telefon fungerte og hvilken fungerte ikke?

11. a3t

a3t Medlem

Likes mottatt:
    218
    Bonuspoeng:
    43
    Det var ikke telefonen som var problemet, det var kun den telefonen som simkortet stod i som fikk 4g, de som koblet opp via mobilt hotspot fikk 3g. Det står i villkåra til t-mobile også.

12. sam11net

sam11net Senior Medlem

Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Gå på Bestbuy og kjøp verizon hotspot for $30 og 30dager unlimited for $70, vanskeligere er det ikke. Sitte i usa akkurat nå, på en slik.

Neste gang du reise, så slipper du selvfølgelig å kjøpe nytt hotspot, da er det jo bare å fylle på.
    Evt. så kan du selge den til noen andre som skal reise etter deg, de betaler kanskje mye mer enn $30 for en, for å slippe å måtte tenke på det.

Denne:
    https://www.bestbuy.com/site/verizo...repaid-mobile-hotspot/5971800.p?skuId=5971800

indahla and jgroneng like this.
  13. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    22,812
    Bonuspoeng:
    293
    Får du kjøpt Verizon 30 dager Unlimited på Bestbuy?

14. a3t

a3t Medlem

Likes mottatt:
    218
    Bonuspoeng:
    43
    Se bra ut dette, link til abbonementet?

15. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    22,812
    Bonuspoeng:
    293
    Og kan man kjøpe det uten å være amerikaner?

16. sam11net

sam11net Senior Medlem

Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Ja.
    Du kan velge mellom 4-5 forskjellige planer

17. sam11net

sam11net Senior Medlem

Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Det er ikke abbonement, du kjøper prepaid kort, som henger på samme hylle som hotspoten du kjøper.

18. sam11net

sam11net Senior Medlem

Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, jeg er ikke amerikaner. Men de spør etter telefon nr. og en adresse, men du finner sikkert på noe. Jeg jobber jo her, så forstår at det sikkert er litt lettere for meg.

19. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    22,812
    Bonuspoeng:
    293
    Er det disse du tenker på:
    https://www.bestbuy.com/site/verizon-prepaid-70-refill-card/5760409.p?skuId=5760409
    https://www.bestbuy.com/site/verizon-prepaid-50-refill-card/5760407.p?skuId=5760407
    Ser ut som det til $70 gir 10GB data mens det til $50 gir 5GB.
    Koster det ikke $10 for simkort på disse, eller følger det med?
    https://www.bestbuy.com/site/verizon-prepaid-sim-card-kit/6234525.p?skuId=6234525

20. sam11net

sam11net Senior Medlem

Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Det er nok et simkort inne i 4G modemet, men det har alltid vært der, ikke noe jeg måtte putte inn.
    Jeg kjøpte bare det "skrape loddet" til $70, det er godt mulig det er 10GB også synker hastigheten litt, men det skal være unlimited.

Siden alt blir betalt av jobben, så er jeg ikke så nøye med å lest liten tekst, er det noe feil, så kjøper jeg bare mer :)

indahla liker dette

Del denne siden