Leiebil alicante flyplass

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av zerocool, 10. juni 2023.

1. zerocool

zerocool Medlem

Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Hei.

Må leie bil for litt over 7 dager, hva anbefaler dere av leiebilselskap på alicante flyplass sommer billig og bra.? Takk

2. Sofcha

Sofcha EBD/NCPLATINUM

Likes mottatt:
    194
    Bonuspoeng:
    33
    Vi leier 3-4 ganger i året av avis der.
    problemfritt og smidig, men ingen oppgraderinger til tross for prefered status.
    Når det gjelder pris må du nok bare søke å se, erfaringsmessig så skiller det veldig lite for vår del, men det er ganske rabattert utifra statusen.

3. zerocool

zerocool Medlem

Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Takk, hva med goldcar?

4. Teletori

Teletori Medlem

Likes mottatt:
    163
    Bonuspoeng:
    43
    Hvis du ønsker lite stress og kø, så er det flere av parkeringsselskapene som også har en utleiebusiness.

Da ringer du de bare når du har fått bagasjen og så kommer de på 5-10 min oppe på kiss n fly, signer to steder, dra kortet og off you go

Perfekt særlig om en reiser med små barn da det ofte går litt tid å hente ut leiebil. Særlig på de billigste utleieselskapene.

Leide sist i Pinsen og var ca samme pris som Avis.

5. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har kun hatt gode erfaringer med Goldcar i Malaga og Alicante, senest nå i mars/april. De var en brøkdel av prisen av andre selskaper, bilen var helt grei, og alt gikk slik det skulle. Anbefaler å booke fra nettsidene deres for best pris.

6. zerocool

zerocool Medlem

Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Herlig.

Bestilte med Goldcar og har super relax forsikring så satser på å være 100% dekket.

7. Kvalvaag

Kvalvaag Senior Medlem

Likes mottatt:
    6,018
    Bonuspoeng:
    163
    Eg har brukt Goldcar på flyplassen i Alicante…
    Har forsikring på leiebil igjennom reiseforsikringen, valgte derfor «vanlig» kasko uten super av noe slag, egenandel på 500€ på skade.
    Ved innlevering fant se selvfølgelig skade på taket ! Bilen var forøvrig så full av bulker og riper at skjemaet var fullt, men de såg tydeligvis sitt snitt til å dra inn nokre ekstra kroner på taket, her var det også plass på skadeskjema…

Min far brukte og Goldcar og hadde super relax+ då var det selvfølgelig ingen problem !

Prisforskjell på vanlig og relax+ er vel ca 50% var det den gang vertfall :rolleyes:
    Det er også en egen Facebook gruppe for de som mener de har blitt snytt av Goldcar Alicante :p

Velger en dyreste alternativ med Relax+ er det nok problemfritt, ellers trur eg de er kreative med å finne skader for å dra inn mellomlegget, er vel en grunn til at de er desidert billigst av alle leverandørene. Legg til en egenandel og to så er prisen lik :confused:

Fikk forøvrig igjen egenandel på reiseforsikring uten problem, de hadde registrert at det var flere skader på Goldcar biler enn andre leverandører, uten at det var mange nok til å svarteliste leverandøren o_O

8. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,073
    Bonuspoeng:
    113
    I høysesongen har jeg sett ganske ille lange køer til Goldcar, så jeg har alltid vært glad for Hertz/Avis med prioritert skranke.

Nå ser jeg leieprisene på ALC i juli har stabilisert seg mot gamle nivåer etter noen crazy år post Covid.

Kansellerte akkurat min Hertz leie to uker i juli booket i vinter til 750 Euro, nå var prisen 414 Euro.

9. Smurfboy

Smurfboy Medlem

Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Brukt goldcar en langweekend, billigste bilen med standard forsikring. Filmet hele bilen nøye både ved ut og innlevering, ingen problemer for min del, men leiebilselskap sydover er kjent for å prøve å fakturere for samme skade flere ganger.

10. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,985
    Bonuspoeng:
    293
    Hadde booket Citroën Berlingo (eller lignende) hos Goldcar i Barcelona i dag for et reisefølge. De hadde blitt tilbudt en Kia Sportage som ikke tar like mye bagasje i det hele tatt. Endte med at de "måtte" betale 150 euro ekstra for en Peugeot 5008. Selve utleveringen var visstnok ganske grei. Jeg har ikke noe problem med å bruke Goldcar hvis prisen er riktig, men ikke forvent å få en spesiell bil eller størrelse.

Del denne siden