Leiebil gjennom SAS - Erfaringer?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Bonusduk, 24. sept 2021.

1. Bonusduk

Bonusduk Bonus jeger

Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    93
    Hei.

Ifb min reise til Junaiten i November så ser jeg SAS kan tilby leiebil til en vesentlig lavere pris en f.eks Rentalcars og Holidayautos.

Vedr forsikring/avgift som er innkludert så står det
    • Prisen inkluderer:
    • Salgsavgift
    • Selvrisikodekning ved tap/skade (Loss Damage Waiver – LDW)
    • Ekstra ansvarsdekning (Supplementary Liability Insurance – SLI)

Er man godt nok dekket da? Jeg har reiseforsikring som dekker egenandel ved skade på leiebil.

2. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
  3. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,945
    Bonuspoeng:
    293
    De har skikkelig bra tilbud for oss som er medlem av Eurobonus. Eksklusivt tilbud, til og med.

upload_2021-10-15_13-20-44.png

4. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,664
    Bonuspoeng:
    293
    Her må det regnes på poeng per krone tror jeg

holmen liker dette
  5. steve0

steve0 EBD

Likes mottatt:
    1,950
    Bonuspoeng:
    93
    Leiebilmarkedet i USA er jo helt spinnvill om dagen. For få biler til å møte etterspørsel, og de bilene de måtte kjøpe ny etter at de solgte halvparten i starten av pandemien hadde en mye høyere innkjøpspris enn det de var vant til fra før, som igjen presser opp prisen.

Jeg har samme erfaring som trådstarter - fant et skikkelig godt tilbud fra Avis gjennom SAS AWD sammenlignet med resten av markedet, spesielt med bakgrunn i at SAS-prisen inkluderer en del forsikringer. Så får vi se hva slags gammel skrot jeg faktisk ender opp med i desember :p

holmen liker dette
  6. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,145
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har brukt SAS AWD til en billeie i Montreal forrige uke. Alle andre alternativer var minst 2000kr, jeg fikk en bil med henting i sentrum og levering på flyplassen til under en tusenlapp.
    Bestilt Chrystler 200, fikk en Nissan Rogue AWD.

Upsaker and holmen like this.
  7. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,617
    Bonuspoeng:
    293
    Minst 2000kr dyrere eller billigere eller…?

8. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,145
    Bonuspoeng:
    183
    Minst 2000kr for hele leien (2 dager), noen var oppe i 4000. Men fikk leid til rett under 1000, altså, halv pris sammenlignet med nest billigste tilbud.

RoadKing liker dette
  9. Bonusduk

Bonusduk Bonus jeger

Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    93
    Hei.

Noen som har forsøkt å leie bil igjennom SAS i det siste?

Får opp en god pris, men når man skal bekrefte så feiler det gang på gang..

Attached Files:

• SAS.png
      SAS.png
      File size:
      7.7 KB
      Visninger:
      15
  10. runarg

runarg Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    754
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg bestilte to leier med Hertz gjennom SAS sist mandag, begge med tilbudet på 10000 Eurobonus poeng. Til LAX i januar og SFO i februar. Ingen problemer.

11. KRS

KRS Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,134
    Bonuspoeng:
    93
    Har bestilt leiebil (hos Avis) via sas.no som jeg nå ønsker kansellere - og det er ikke så lett.

avis.no har følgende ufullstendige melding, så får ikke kansellert der:
    Ringte SAS men de kan ikke hjelpe.
    Avis har lang ventetid på telefon, og ingen mulighet til kontakt via e-post eller skjema.

12. runarg

runarg Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    754
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har hatt det samme problemet flere ganger. Eneste alternativ er å ringe AVIS. Ventetiden på den norske telefonen er håpløs, har alltid vært det. Men velg engelsk, og ventetiden er MYE kortere. Og de fikser avbestillingen med en gang.

KRS liker dette
  13. olds69

olds69 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hadde samme problem i forrige uke.
    Åpnet avis.com i inkognito fane på chrome,
    La inn bestillingsnummer og etternavn og da kom jeg inn og kunne kansellere.
    husk at land er landet du skal leie bilen i, og ikke norge eller hva nå SAS bruker som origin...

muligens kan du få denne linken til å fungere:
    https _ :// _ www _ avis _ com/en/reservation/view-modify-cancel

(erstatt _ med . da jeg ikke får til å lime inn lenker)
    TJP

KRS liker dette
  14. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,945
    Bonuspoeng:
    293
    I bekreftelses-eposten som kommer fra sas er det en lenke til "gjøre endringer". Der kan man kansellere. Har gjort det flere ganger.

15. KRS

KRS Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,134
    Bonuspoeng:
    93
    Hm, kom ingenting fra SAS; men fikk en e-post på svensk fra Avis - men lenken der tok meg samme sted som å logge inn og der var det ikke mulig å gjøre endringer.

Som en kuriositet kan jeg også nevne at jeg la til gratis ekstra sjåfør ved bestilling, men denne sto oppført med NOK722 ekstra i bekreftelses-eposten.

Måtte ringe inn til Avis og avbestille, kom igjennom til slutt.

16. runarg

runarg Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    754
    Bonuspoeng:
    93
    Det har aldri fungert for meg.

17. Staralliance

Staralliance Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    487
    Bonuspoeng:
    63
    Bestilte AVIS leiebil gjennom SAS, som jeg senere måtte avbestille. Umulig å få til avbestillingen fra internettsidene deres. I tillegg var informasjonen om hvor man skulle avbestille ikke lett å få tak. Løsningen på det fant jeg her på forumet. Satt ca 30 min i kø på AVIS-telefonen og hørt de gjentok hvert 25 sekund at jeg kunne gjøre endringer og avbestille leien på internettsidene deres....not! Da jeg endelig kom igjennom fikk jeg raskt hjelp og avbestilt leien. Venter fortsatt på bekreftelsen som skulle sendes på e-post.

18. Froland

Froland Nytt Medlem

Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    13
    Hadde leiebil hos Hertz bestilt gjennom SAS i Italia i slutten av mai. Avbestille og bestilte ny pga. kampanje uten problemer. Hadde en Peugeot 2008 og betalte 3150,- for 9 dager. Fikk 5000 ekstrapoeng og 2500,- statuspoeng som kom ca. 2 uker etterpå. Meget fornøyd.

Lars J liker dette
  19. btm

btm Medlem

Likes mottatt:
    441
    Bonuspoeng:
    63
    Ble spontant behov for leiebil i LAX etter ankomst. Hoppet på første buss (som var AVIS sin), da jeg hadde Preferred-status gjennom Bank Norwegian-kortet (og sikkert mange andre kort også). Spurte i skranken om en god deal for 2 døgns spontant leie. Gav en pris på 3k. Var litt høyt, sa jeg. Oppgav AWD til SAS Gull, men da steg prisen enda mer. Da ba jeg om å få komme tilbake om et øyeblikk. Gikk inn på AVIS via SAS og booket bil til 1,5k for to dager. La inn all info (både Avis Preferred og SAS EB) og betalte på nettsiden. Gikk tilbake til skranken, en litt mutt mine (for å ha gått glipp av pengene mine, kanskje?), beskjed om oppgradering og at bilen stod klar utenfor. Er fremdeles usikker på om jeg faktisk ble oppgradert og hva jeg i så fall ble oppgradert fra.

Tikket 1.500 ekstrapoeng inn siden den gang, men fikk ikke med meg helt når. Hadde ikke forventet dette, da det står i Terms & Conditions at man kun får fordeler dersom bookingen er gjort mer enn 24 timer før leiestart. Og denne ble gjort 24 sekunder før leiestart :p

20. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,303
    Bonuspoeng:
    183
    Får man ekstrapoeng for leiebil i USA nå? Det er vel i så fall nytt.

Del denne siden