Leiebil i Italia Milano Malapensa flyplass erfaringer?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av teigas, 25. april 2018.

  1. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor får du opp dette? Når jeg søker får jeg beskjed om at jeg må ringe for pris.
     
  2. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Hertz sine sider er tilfeldige jamfør koder, og du må sjekke med kode frå SAS, NAF, NCC, AKP, RVA også videre, og ulike biler med ulik tilgjenglegheit kjem opp.
     
    Gullars liker dette
  3. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Skal leie bil i fra Milano i sommer og undrer på om det er rådene i denne tråden som fortsatt er gjeldende, eller om noen har nyere erfaringer (tråden er tross alt 3 år gammel).

    Har lagt inn forespørsel til AVIS om Presidents Club som SAGA, men antar at jeg ikke får svar derfra i tide.

    Vi skal være i Milano et par dager når vi ankommer og der har vi ikke bruk for bil, så jeg tenker å ta ut leiebilen når vi drar derfra. Jeg har tenkt at det å kjøre bil i Milano (generelt storby i Italia) ikke er det triveligste å gjøre så jeg funderte på å ta ut bil på Linate da flyplassen ligger ved motorvei og vi skal sørover. Eller er det rett og slett bedre å ta ut bilen i sentrum ettersom det som regel er billigere enn å leie fra flyplass?

    Samme gjelder også levering av bilen. Vi ender til slutt opp i Venezia og jeg tenker det samme der, dvs. levering på flyplassen før vi skal være i Venezia et par dager. Finnes det bedre alternativer der?
     
  4. sverdelleee

    sverdelleee Guest

    når dere har leid bil i Italia - har dere blitt spurt/måtte vise et internasjonalt førerkort, eller har det gått greit med norsk førerkort?
     
  5. tstone

    tstone Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    1,025
    Bonuspoeng:
    93
    Aldri blitt spurt om internasjonalt.
     
  6. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,006
    Likes mottatt:
    1,393
    Bonuspoeng:
    113
    Leid bil i italia 30-40 ganger. Aldri fått spm om annet enn vanlig førerkort.
     
  7. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,757
    Likes mottatt:
    7,703
    Bonuspoeng:
    183
    Norsk førerkort *er* internasjonalt: følger EU-standarden og er godkjent i hele EU (som Italia) og EØS uten videre :)
     
  8. svedavlebaa

    svedavlebaa Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Norskførerkort i EU standard fungerer helt fint
     

Del denne siden