Leiebil i Nice (NCE)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av DJasko, 13. juni 2025.

1. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,313
    Bonuspoeng:
    93
    Hei!

Langhelg med fruen i september, skal fly til Nice, bo i Cannes og samtidig farte litt til Monaco og Nice.

Ser etter leiebil og lurer på om noen har anbefalinger. Har Presidents Club i Avis/Hertz og topstatus hos Sixt.

Pris har litt å si, men det hadde vært greit med en fin bil. Det jeg lurer på om noen har erfaringer med hvilken tilbyder oftest oppgraderer på Nice Flyplass?

2. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,002
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg leier kun hos Avis med President og blir alltid oppgradert.

DJasko liker dette
  3. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,313
    Bonuspoeng:
    93
    Har selv i år utelukkende brukt Avis, men det er varierende om jeg blir oppgradert... De virker til å være rimeligst også. Så ikke umulig jeg booker der.

4. obay

obay Veteran

Likes mottatt:
    6,857
    Bonuspoeng:
    183
    Booket med avis en uke i slutten av juli. President status, kan poste updates.

DJasko liker dette
  5. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,551
    Bonuspoeng:
    183
    … men husk å være VELDIG nøye med å videofilme doningen, gjerne to runder rundt, både i lav og høy vinkel. Jeg har blitt scammet en gang, og prøvd scammet en gang til på den stasjonen. De bare elsker naive nordboere.

obay and DJasko like this.
  6. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,313
    Bonuspoeng:
    93
    Takk, det hadde jeg satt pris på!

Bestilte i sted og vurderte å booke full forsikring, men droppa det. Er vanligvis veldig påpasselig å filme, men skal være ekstra nøye her. Takk for tips.

kiev liker dette
  7. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,721
    Bonuspoeng:
    113
    Drar til Nice på mandag, booket leiebil via Norwegian sin side. Tilbyder ble Thrifty, operert av Hertz, og de var vesentlig billigere enn hva jeg kunne få direkte med avis som diamant.

Ble en golf automat til 3200 for 5 netter.

Skal ta mange bilder for sikkerhetsskyld.

Vi ankommer sent om kvelden..

Betalte med amex, har ikke de egenandelforsikring? :p

Wiolenze liker dette
  8. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,313
    Bonuspoeng:
    93

Takk for tips. Sjekka der og de var 200 kr rimeligere, men via SAS fikk jeg 1500 poeng og 750 nivåpoeng. Ser verdi i de 200 kr så tar det.

9. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,313
    Bonuspoeng:
    93
    Mulig med en oppdatering? :)

10. obay

obay Veteran

Likes mottatt:
    6,857
    Bonuspoeng:
    183
    Selvfølgelig!

Viktig å sjekke prisene også så nærme som noen dager før. I mitt tilfellet så hadde prisene blitt lavere så gjorde ny booking av bil i klassen "Renault Rafael" til samme pris.

Det var forferdelig lang og treg kø ved skranken denne dagen (T1 terminalen). De skyldte på noe dataproblemer men usikker. Hadde fått beskjed i app at en kunne gjøre alt der, men fikk bare feilmelding. Ingen forskjell på status eller ei i køen forøvrig.

Fikk valget mellom oppgitt bil Renault Rafael eller en BMW X1. Vet ikke om sistnevnte faktisk var en oppgradering, men vi gikk for opprinnelig Rafael pga plass (5 stk m/ bagasje). Knall blå bil med 10k km på telleren. Helt greit hybrid og med Android auto så var det jo godt nok. Ekstrem gjerrig på bensinen.

Leverte den feilmessig på T2 (bensinstasjon lå der så ble nok litt forvirret av skiltingen), men tror ikke det spilte noen rolle. Har iallefall ikke fått noe på avregning på det. Avis personell scannet bilen og thats it. Hadde nok spart litt tid med å levere den på riktig terminal.

Reisefølget leide via National og de hadde supernøye gjennomgang av bilen i etterkant.

DJasko liker dette
  11. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,313
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for en god anmeldelse! :) Vi reiser litt utenfor sesong, så satser på lite kø ved skranken. Har selv merket at prisen har falt gjennom sommeren, og har endret bookingen en gang allerede. Skal følge med fremover.

Vi flyr SAS, og de flyr fra T2, sånt sett passer det fint at bensinstasjonen er der, hehe.

obay liker dette
  12. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,002
    Bonuspoeng:
    113
    Ofte (alltid!?) kø hos Avis Nice. De siste årene har jeg omtrent alltid kunne hente bilen uten å henvende meg i skranken. Tidligere når det har vært lang kø og ingen kø for President har jeg forsiktig spurt en kundebehandler i skranken om det er egen kø for President. Som regler har de da svart at de hjelper meg så fort de er ferdig med den kunden de holder på med. SÅ verdt å spørre er min erfaring.

tobeornot999, DJasko and obay like this.

Del denne siden