Leiebil i USA

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Blaa, 09. juni 2017.

  1. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,224
    Likes mottatt:
    5,076
    Bonuspoeng:
    183
    Hvilken side snakker du om? Ingen av leiebilselskapene har 60-70 valgmuligheter på biler...
     
  2. DamnStraight

    DamnStraight In ebretro we trust

    Innlegg:
    56
    Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    18
    Rentalcars.com, booking.com sin utleiebilportal :)
     
  3. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,224
    Likes mottatt:
    5,076
    Bonuspoeng:
    183
    Aha! :D Men leier du fra en utenlandsk nettside er ikke obligatoriske forsikringer med, og prisen blir da kunstig lav. Men ser at man kan velge norsk på rentalcars.com, og da er det mulig dette likevel er inkludert.
     
  4. DamnStraight

    DamnStraight In ebretro we trust

    Innlegg:
    56
    Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    18
    Right, ja nei den er med i viatrumf programmet og påstår at basic forsikring er med, har forsåvidt reiseforsikring som har dekket problemer med leiebil før (knust rute).
     
    Jeanette liker dette
  5. tstone

    tstone Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    1,025
    Bonuspoeng:
    93
    Erfaring fra Newark i forigårs - Avis: Mange biler tilgjengelig. Hadde booket en Chrysler 300 og fikk nettopp det. Da bagasjerommet viste seg å ikke ha nubbsjangs til å svelge våre 4 kolli gikk jeg inn og spurte om de hadde noe med litt større bagasjerom, og da var det bare å forsyne seg av Ford Exploreren som sto ved siden av, til samme pris. Absolutt bestått!
     
  6. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,154
    Likes mottatt:
    7,908
    Bonuspoeng:
    183
    Planlegger noe av det samme om 2 uker på EWR, har du noe status hos Avis? Kanskje vi skal gå ned til 3 kolli også…
     
  7. tstone

    tstone Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    1,025
    Bonuspoeng:
    93
    Har president club som EBG.
     
    Spielhaug liker dette
  8. DamnStraight

    DamnStraight In ebretro we trust

    Innlegg:
    56
    Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg signa og opp til det som EBG, men ser ikke noe sted at jeg faktisk fikk presidents club, måtte du gjøre noe mer enn å signe opp gjennom eurobonuslinken?
     
  9. tstone

    tstone Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    1,025
    Bonuspoeng:
    93
    Det var en eller annen link jeg fulgte - for å få koblet EBG til Avis PC. Samtidig tror jeg jeg bruke nok penger på Avis i 2021 til å rekvalifisere. Men om det har noe å si i USA tror jeg faktisk ikke.
     
  10. DamnStraight

    DamnStraight In ebretro we trust

    Innlegg:
    56
    Likes mottatt:
    77
    Bonuspoeng:
    18
    Tok kontakt med kundeservice, så ut som at det var en bug i oppmeldinga. Fikk beskjed om å ringe 66771133 mellom 8-16 eller sende mail til [email protected], sånn hvis noen sliter med det :)
     
  11. alltemmeee

    alltemmeee Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Last edited: 29. aug 2022
  12. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,224
    Likes mottatt:
    5,076
    Bonuspoeng:
    183
    Føler ikke at den "unnskyldningen" holder lenger... mange som har brukt covid på å forklare uforklarlige prisøkninger og dårligere tilbud.
     
  13. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,128
    Likes mottatt:
    7,727
    Bonuspoeng:
    183
    Global mangel på mikrochipper er en utfordring for tilgjengeligheten av nybiler. Skvis i markedet med tidvis stor økning i bruktbilpriser, og ofte mer ventetid på nybil enn vanlig.
    Hertz har for eksempel biler helt ned i 2018-modeller i flåten nå for å klare å møte etterspørsel etter leiebil, fordi de ikke får tak i nok nye.

    En 4 år gammel bil med høyt tall på odometeret er ikke det en profesjonell aktør vil ha ansvar for under utleie, men det er nok høyst reelt at det ble solgt unna mer enn det i etterpåklokskapens lys burde.
     
    holmen, jgroneng and tstone like this.
  14. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Bugnet I garasjene på Rental Center/MIA forrige uke hvertfall. Hos både Hertz og Sixt som var dem jeg så på min vei.

    Men slik kan selvsagt variere med både tid og sted.

    Virker som 100ish dollar døgnet er blitt en standard. Hos alle byråene. Men da får man hvertfall en både bra og rimelig ny bil.
     
  15. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,224
    Likes mottatt:
    5,076
    Bonuspoeng:
    183
    Samme når vi var på MIA i januar. Ikke en ledig plass å spore opp...
     
    tobeornot999 liker dette
  16. sverdelleee

    sverdelleee Guest

    Sjekket du pris hos Sixt? Jeg opplevde som som halvparten så dyre som Hertz og Avis.
     
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,880
    Likes mottatt:
    57,481
    Bonuspoeng:
    293
    Har booket leiebil til neste helg i LA, for noen måneder siden. Sjekket priser nå, og det er blitt MYE billigere enn det var. Så nå blir det ombooking.
     
  18. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,438
    Likes mottatt:
    3,260
    Bonuspoeng:
    113
    Hvilke priser har du funnet, og hos hvem? Jeg har for første gang bestilt hos Sixt i LA, også til neste helg. Premium Mystery Car (PCCC) til 255 for to dager. Sixt Platinum.
     
    Last edited: 26. nov 2022
  19. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    979
    Likes mottatt:
    6,499
    Bonuspoeng:
    163
    Sixt har som rapportert gode priser i USA nå. Fikk en XCAR (5-serie) i 4 dager for USD 283 med 0 egenandel (som man jo har i USA) på IAD. Skal bare kjøre i Virginia (og DC), så da tar jeg sjansen på Sixt.
     
    holmen liker dette
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,880
    Likes mottatt:
    57,481
    Bonuspoeng:
    293
    Det var Sixt jeg sjekket. Har booket hos dem allerede, men skal booke om, for prisen var omtrent halvert.
    Må bare bestemme meg for biltype. Men feks Jeep Grand Cherokee koster 2850 for 4 dager..
     
    Rscott liker dette

Del denne siden