leter og leter....men finner intet...trenger sårt litt hjelp

Tråd i 'Bonushjelp' startet av TnT, 20. juli 2015.

  1. TnT

    TnT Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Hei alle sammen

    Jeg har lest meg igjennom mye i forumet gjeldende bonusreiser og hvordan en kan finne biz billetter til forskjellige reisemål til USA uten hell. Det ser så lett ut de av dere som finner den ene turen etter den andre hhv på biz og på F.
    Jeg meldte meg inn som medlem i ANA tool igår og har søkt litt der samt i UA uten å finne ledige biz billetter.
    Nå har det seg slik at jeg har en CT og tenkte å ta med kona på tur fra SVG til SFO rundt 8. okt - 24. okt.
    På ANA finner jeg at det er ledig billetter på award men får bare søke i Economy.
    Ser jeg på feil plass på ANA?
    Dersom en av dere eksperter kan se om dere kan finne noe gøyalt til at meg og kona kan komme oss over dammen i en biz klasse, hadde jeg satt stor pris på dette. Har over 200000 poeng og EBG.

    Ellers vil jeg si at det er utrolig kjekt og lærerikt å komme inn her på denne siden å lese å få kjempe tips fra dere. Blir nok en gjenganger her inne.....
    Hilsen TnT
     
  2. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,107
    Likes mottatt:
    14,454
    Bonuspoeng:
    293
    Finner utreise 8/10 med Austrian OS332 til VIE, OS89 til EWR og UA1716 til SFO

    Hjemreise ser greit ut den 20/10, men dessverre ikke noe senere i okt.

    For eksempel 19/10 UA1785 til EWR og UA57 til CDG den 20/10 og SK830 fra CDG til OSL

    Fikk utmerket hjelp på CT telefonen før i dag, så ring dit med den infoen du har, så løser det seg.
    Eneste jeg ikke fant var som sagt biz billetter over dammen hjem senere enn 20/10

    Tore
     
  3. TnT

    TnT Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Hei Tore,
    Helt utrolig hva dere eksperter finner ut på så kort tid.
    Jeg ser at t/r er fra OSL, er det vanskelig å få samme opplegg t/r fra SVG?
    Kjenner kona mi så godt at jeg regner med at hun shopper mens hun kan og da hadde det vært greit å kunne komme helt frem til SVG og ikke til OSL for å sjekke inn på nytt - men det er en bagatell. :)

    Brukte du ANA eller andre booking sier til hjelp på denne casen?

    Igjen, takk så langt :):)

    TnT
     
  4. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,107
    Likes mottatt:
    14,454
    Bonuspoeng:
    293
    Får ikke til med SVG dessverre, så der kan dere jo kjøpe SVG-OSL - retur utenom.

    Bruk United.com, men søk leg for leg i stedet for hele reisen i et.

    Først for eksempel OSL-EWR så nytt søk EWR-SFO samme på retur.
    Da får du opp mye mer.
     
  5. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Ingen grunn til å kjøpe noen billett, ser at SAS har mer enn 2 stk bonusbilletter SVG-OSL på alle avgangene 08/10 og likeså på returen.
     
  6. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Det burde ikke være noe problem å få tilknytning fra/til Stavanger nei. Det ordner de nok på CT-telefonen.

    Når det gjelder søk i ANA-tool på andre klasser enn økonomi så må du trykke på "Other classes/itineraries" etter å ha logget inn på "Award Booking". På den siden som da dukker opp kan du søke etter ledige award seter i Business og First, men dessverre bare en dag av gangen.

    ANA.JPG
     
  7. TnT

    TnT Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Hei igjen,

    Takk for innspillene og takk for instruksjonene. Har lært utrolig mye.
    Eneste drawbackene jeg ser er som kjent t/r OSL-SVG men også 12 timer i NY. Tørr ikke slippe kona ut der for shopping.
    Tror jeg holder klokelig kjeft med den ekstra bagasjen vi kan ha med:)

    TnT
     
  8. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,143
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hva med å benytte SVG-IAD, og fortsette med UA innenriks til SFO.
    Jeg mener at det fortsatt er godt med ledige-plasser på oljeruta.
    Det er dog 5 timer videre fra IAD til SFO siste flyet går kl 22.09 og det bør du rekke.
    Dersom du får booket denne på award, og ruten legges ned blir du vel automatisk flyttet til SVG-CPH-SFO ?
     
    Kjakan liker dette
  9. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,143
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ser at det er masse ledig UA-rewards i Business class på strekningen IAH-SFO i tidsrommet du søker, her vil jeg bare kastet meg på telefonen til CT og bestilt.
     
  10. TnT

    TnT Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Hei peterfox,
    Takk for et intressant innspill. Kan jeg ringe inn hos CT og event. endre billetten til dette alternativet, dersom jeg får tak i award billetter på denne turen?
    TnT
     
  11. TnT

    TnT Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    hei igjen...
    Ser ut til at jeg trenger ennå mer hjelp. Endelig hadde jeg fått bestilt ruten som Tore beskrev tidligere. Uheldigvis ser jeg at
    operatøren hos CT ikke har omdannet ø i mitt navn til oe. Har blitt stoppet flere ganger tidligere på dette siden det er og blir en
    missmatch fra biletten og hva som står skrevet i passet.
    Ringte inn til CT idag og forklarte problemet og at de måtte kansellere hele turen og da risikere å ikke finne samme fly/seter som
    min nåværende bestilte tur hadde. Skal jeg gamble på at det går bra eller skal jeg slette å event. lete etter en ny rute?

    Sjekket også peterfox sitt forslag med direkteruten til IAH, men der var det ikke tilgjengelig billetter, dernest fikk de opp at ruten var ikke "operated" i dette tidsrommet.

    er glad for innspill her

    TnT
     
  12. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    De skal kunne gjøre endringer i navn uten å kansellere billettene. Det koster dog 150kr, bare si ja til å betale det og send mail til sas litt senere for å få refundert det beløpet. På den måten unngår du at du mister billettene.

    Det er jo de som har gjort en feil og ikke du
     
  13. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,143
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,

    Har sjekket litt;

    SK951/952 ligger i systemet som bookbar til 24 october 2015.

    image001.jpg

    Det kan være to scenarier her; enten er det vinterprogrammet som trer i effekt 24 OCT eller så slutter ruten.
    Det kan også virke som det ikke er lastet opp bonusbilletter på denne maskinen. Det kan du evt. sjekke med vanlig 05400 eller gull-mailen.

    Når det gjelder videre ser UA slik ut i dag.

    image002.jpg image003.jpg
     
  14. TnT

    TnT Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Hei igjen,

    Takk for svar chrisbu og peterfox. Nå har jeg to alternativer som jeg kan sjekke ut. Sendte forespørsel på gullmailen

    TnT
     
  15. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Du må bare ringe CT-linja.. Har skjedd meg noen ganger også, og ville ikke tatt sjansen på å reise med "o" fremfor "oe" ettersom det er det som står i passet ditt..
     

Del denne siden