Ja. Spesialbestilt barnemeny kommer i lik boks. Har fått pasta med kjøttboller og tomat og agurk uten saus f.eks. K
Strekning: AMS - CPH Dato: 01.11.19 Hovedingrediens: Laks Vinpakke: Cola Anmeldelse: På grensen til uspiselig. Det var rett og slett ikke godt i det hele tatt. Dette fra en som i utgangspunktet synes kuben er et greit konsept På en skala, går det an å spise fra boks: Var vanskelig da det var (for store) filéter, og ikke biter. 4/13 Terningkast: 1,5 Skokoladetrio: Disse er alltid uspiselige, og får stryk frem til den dagen det ligger kindersjokolade i boksen CrewComments: Lettere distré, ellers hyggelige
Strekning: TXL - OSL Dato: 03.11.19 Hovedingrediens: Laks Vinpakke: Kaffe? Te? - Et glass vann. Anmeldelse: Dette er nok samme boksen som er omtalt over. Laksen er gravet med fennikkel og det synes jeg funker. Kremost med trøffel og syltet blomkål er også etter min smak. De svarte bønnene i bunnen er ikke gode. Men nå liker jeg generelt dårlig belgfrukter. På en skala, går det an å spise fra boks: Laksen er i litt store biter men lar seg dele med gaffel. 7/11 Terningkast: 4 Skokoladetrio: - CrewComments: Dette var forhåndsbestilt mat i go og ble levert ut før CC trallet rundt til resten. Så trekk pga manglende rundstykke og sjokoladetrio. K
Det eneste positive med denne boksen er det er enkelt for flyvertinnen/flyverten å dele ut/rydde inn.
Jeg har vært i prat med en flyvert som hevdet at kubene "var vanskelige å stable". Han var ingen fan for å si det slik.
Hadde kuben å går, fra SVG til LHR. Var noe kylllinggreier. Syns det var helt ok jeg. Bedre en kyllingen på Thai Business senere på kvelden. Sjokoladetrioen var veldig god.
Strekning: OSL-ZRH Dato: 29.12.19 Hovedingrediens: Brisket Vinpakke: GT, musserende og whisky. Anmeldelse: Dette er den beste boksen jeg har fått. Gravet brisket I tynne delikate skiver, kålrot, eple og grønnkål attåt, og potetene var små nok til å være bitesize. Krem med rødkål og vinaigrette med mye sennep var perfekt følge. På en skala, går det an å spise fra boks: uproblematisk. Terningkast: 6 Skokoladetrio: Sea Buckthorn, Palet D'or, Apple and Calvados breeze. Nok et høydepunkt. Denne var ny. Spesielt den med eplebrennevin var god. CrewComments: Litt distanserte, men serviceinnstilte. Hadde glemt å booke barnemåltider. Fikk pizza. Ekstra sjokolade til junior, ekstra boblevin til far. K
Strekning: ZRH-OSL Dato: 01.01.20 Hovedingrediens: Varmrøkt laks Vinpakke: GT, musserende og whisky. Anmeldelse: Denne boksen har jeg spist før og er ikke veldig begeistret. Laksen har god smak, men konsistensen er ikke ok, og det blir mos når den spises fra boks. Rognen er dvask og død. Tilbehøret er ok, spesielt vinaigrette og crunch. På en skala, går det an å spise fra boks: problematisk, men trenger ikke kniv. Terningkast: 3 Skokoladetrio: Sea Buckthorn, Palet D'or, Apple and Calvados breeze. Like god på retur som tur. CrewComments: Barnemåltider utlevert tidlig, godt med rundstykker, ekstra tilbud om kaffe. Skal ikke klage på tilstedeværelsen da jeg kanskje ikke var spesielt tilstede selv. K
På vei ned til PRG i høst fikk vi kuben med gravet laks som er nevnt her et par ganger allerede. Den er helt klart på grensen til uspiselig, tror ikke det var mange i Plus-kabinen som klarte å få i seg særlig av denne. På vei hjem igjen fikk vi noe vegetar-greier som også var i grenseland håpløst å få ned. På vei ned til LPA før jul fikk vi kube med kalvekjøtt, denne var helt innafor. På vei tilbake fra LPA fikk vi den med reker og laks som @Tore har postet tidligere, dette er nok den beste jeg har fått hittil. En annen ting jeg ikke forstår er hvorfor de alltid skal ha i en så sinnsykt svær klatt med dressing/creme fraiche/gugge i alle boksene. Blir litt i overkant for min del.
Fikk en kube i går på innenriks plussklasse! Wow, tenkte jeg, dette var forbedring fra knekkebrød og smoothie! Men, det var noe med størrelsen... Det er ikke størrelsen det kommer an på sies det, men det må jeg si meg helt uenig i! Selv om innholdet absolutt var godkjent så var det i minste laget... En konjakk attåt hadde heller ikke vært å forakte, men da da svensken stopp...
Fikk veldig smakrik kube med reker, grønnsaker, potet og en creme. På FRA-CPH her på lørdag. Imponert, og første gang jeg har syntes det var godt.. (Kan skyldes to store GT i lounge på 30 min før boarding) C
Strekning: OSL-BRU Dato: 14.01.20 Hovedingrediens: Varmrøkt kylling Vinpakke: GT, musserende og whisky. Anmeldelse: Kyllingen er ikke tørr! Og god smak. De gule betene er også bra. Estragonkremen har pussig konsistens, og belgfrukter er jeg sjelden begeistret for, så linsene får stryk. God surkål. På en skala, går det an å spise fra boks: Trenger ikke kniv, men det er for mange komponenter i denne retten til at det funker med boks. Terningkast: 4 Skokoladetrio: Sea Buckthorn, Palet D'or, Apple and Calvados breeze. Se tidligere kommentar. Savner sjokkis med gin. CrewComments: De hadde en bra dag på jobben. 11 rader i plus, 10 pax. Tre ganger så mange bak gardinen. Jeg var ikke klar for kaffe ved første servering, så de kom tilbake litt seinere. Deretter påfyll av kaffe på CC initiativ også med spørsmål om jeg ønsket mer brennevin. Så her var det bedre servering enn til syden... K
Retur via Køben. Det var blanding av mine to siste kuber på vognen. Røkt kylling og røkt laks. Jeg valgte kyllingen og hadde mye samme opplevelse som sist. Ny skokoladetrio. Den med rom var best. CC var midt på treet interessert, men leverte ut alt som ble forespurt på en litt kortere europatur. K
Varmrøkt laks på INN - ARN idag, smakte bra. Sea Buckthorn, Palet D'or, Apple and Calvados breeze sjokkis er absolutt godkjent. Hyggelig purser