Lettbeinte tanker om Kuben

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av democomputer, 25. okt 2019.

  1. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Gleder meg kuben i morgen :D sjokoladen som følger med er det ikke så farlig med
     
  2. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,225
    Likes mottatt:
    5,399
    Bonuspoeng:
    183
    Ja. Spesialbestilt barnemeny kommer i lik boks. Har fått pasta med kjøttboller og tomat og agurk uten saus f.eks.

    K
     
    anders82 liker dette
  3. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    1,904
    Bonuspoeng:
    93
    Strekning: AMS - CPH
    Dato: 01.11.19
    Hovedingrediens: Laks
    Vinpakke: Cola
    Anmeldelse: På grensen til uspiselig. Det var rett og slett ikke godt i det hele tatt. Dette fra en som i utgangspunktet synes kuben er et greit konsept
    På en skala, går det an å spise fra boks: Var vanskelig da det var (for store) filéter, og ikke biter. 4/13
    Terningkast: 1,5
    Skokoladetrio: Disse er alltid uspiselige, og får stryk frem til den dagen det ligger kindersjokolade i boksen
    CrewComments: Lettere distré, ellers hyggelige

    26FE1FF0-54E5-4DBA-9E9F-FBA15B39D893.jpeg
     
  4. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,225
    Likes mottatt:
    5,399
    Bonuspoeng:
    183
    Strekning: TXL - OSL
    Dato: 03.11.19
    Hovedingrediens: Laks
    Vinpakke: Kaffe? Te? - Et glass vann.
    Anmeldelse: Dette er nok samme boksen som er omtalt over. Laksen er gravet med fennikkel og det synes jeg funker. Kremost med trøffel og syltet blomkål er også etter min smak. De svarte bønnene i bunnen er ikke gode. Men nå liker jeg generelt dårlig belgfrukter.
    På en skala, går det an å spise fra boks: Laksen er i litt store biter men lar seg dele med gaffel. 7/11
    Terningkast: 4
    Skokoladetrio: -
    CrewComments:
    Dette var forhåndsbestilt mat i go og ble levert ut før CC trallet rundt til resten. Så trekk pga manglende rundstykke og sjokoladetrio.
    IMG_20191103_133433.jpg
    K
     
  5. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,178
    Likes mottatt:
    869,702
    Bonuspoeng:
    293
    Kube ... type Hong Kong 5E29CB6B-6846-4DAD-A714-6DAB9C6FDA78.jpeg
     
    lMartin, geddi, drsyk and 10 others like this.
  6. ktyvandt

    ktyvandt Medlem

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    43
    Det eneste positive med denne boksen er det er enkelt for flyvertinnen/flyverten å dele ut/rydde inn.
     
    animals liker dette
  7. thomassg

    thomassg Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har vært i prat med en flyvert som hevdet at kubene "var vanskelige å stable". Han var ingen fan for å si det slik.
     
  8. EgilSk

    EgilSk Kreativ lurendreier

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    344
    Bonuspoeng:
    63
    Hadde kuben å går, fra SVG til LHR. Var noe kylllinggreier. Syns det var helt ok jeg.
    Bedre en kyllingen på Thai Business senere på kvelden.
    Sjokoladetrioen var veldig god. :)
     
  9. ktyvandt

    ktyvandt Medlem

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    43
    Kuben hjem fra LHR i kveld.
    Terningkast: 3. Helt ok.
    [​IMG]
     

    Attached Files:

    Last edited: 12. nov 2019
  10. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,225
    Likes mottatt:
    5,399
    Bonuspoeng:
    183
    Strekning: OSL-ZRH
    Dato: 29.12.19
    Hovedingrediens: Brisket
    Vinpakke: GT, musserende og whisky.
    Anmeldelse: Dette er den beste boksen jeg har fått. Gravet brisket I tynne delikate skiver, kålrot, eple og grønnkål attåt, og potetene var små nok til å være bitesize. Krem med rødkål og vinaigrette med mye sennep var perfekt følge.
    På en skala, går det an å spise fra boks: uproblematisk.
    Terningkast: 6
    Skokoladetrio: Sea Buckthorn, Palet D'or, Apple and Calvados breeze. Nok et høydepunkt. Denne var ny. Spesielt den med eplebrennevin var god.
    CrewComments: Litt distanserte, men serviceinnstilte. Hadde glemt å booke barnemåltider. Fikk pizza. Ekstra sjokolade til junior, ekstra boblevin til far.
    IMG_20191229_122620.jpg

    K
     
    Eddie47, SAJblue, trygveat and 8 others like this.
  11. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Det så jo faktisk spiselig ut også.
     
    democomputer liker dette
  12. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,225
    Likes mottatt:
    5,399
    Bonuspoeng:
    183
    Strekning: ZRH-OSL
    Dato: 01.01.20
    Hovedingrediens: Varmrøkt laks
    Vinpakke: GT, musserende og whisky.
    Anmeldelse: Denne boksen har jeg spist før og er ikke veldig begeistret. Laksen har god smak, men konsistensen er ikke ok, og det blir mos når den spises fra boks. Rognen er dvask og død. Tilbehøret er ok, spesielt vinaigrette og crunch.
    På en skala, går det an å spise fra boks: problematisk, men trenger ikke kniv.
    Terningkast: 3
    Skokoladetrio: Sea Buckthorn, Palet D'or, Apple and Calvados breeze. Like god på retur som tur.
    CrewComments: Barnemåltider utlevert tidlig, godt med rundstykker, ekstra tilbud om kaffe. Skal ikke klage på tilstedeværelsen da jeg kanskje ikke var spesielt tilstede selv.
    [​IMG]

    K
     
  13. samtom

    samtom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    93
    På vei ned til PRG i høst fikk vi kuben med gravet laks som er nevnt her et par ganger allerede. Den er helt klart på grensen til uspiselig, tror ikke det var mange i Plus-kabinen som klarte å få i seg særlig av denne. På vei hjem igjen fikk vi noe vegetar-greier som også var i grenseland håpløst å få ned.

    På vei ned til LPA før jul fikk vi kube med kalvekjøtt, denne var helt innafor. På vei tilbake fra LPA fikk vi den med reker og laks som @Tore har postet tidligere, dette er nok den beste jeg har fått hittil.

    En annen ting jeg ikke forstår er hvorfor de alltid skal ha i en så sinnsykt svær klatt med dressing/creme fraiche/gugge i alle boksene. Blir litt i overkant for min del.
     
  14. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    7,913
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk en kube i går på innenriks plussklasse!
    Wow, tenkte jeg, dette var forbedring fra knekkebrød og smoothie!
    Men, det var noe med størrelsen... Det er ikke størrelsen det kommer an på sies det, men det må jeg si meg helt uenig i! Selv om innholdet absolutt var godkjent så var det i minste laget...
    En konjakk attåt hadde heller ikke vært å forakte, men da da svensken stopp...
     

    Attached Files:

    trygveat, BDUflyer, Eddie47 and 3 others like this.
  15. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk veldig smakrik kube med reker, grønnsaker, potet og en creme. På FRA-CPH her på lørdag. Imponert, og første gang jeg har syntes det var godt.. (Kan skyldes to store GT i lounge på 30 min før boarding)

    C
     
    Eddie47, Sonictravel and Xflipper like this.
  16. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,225
    Likes mottatt:
    5,399
    Bonuspoeng:
    183
    Strekning: OSL-BRU
    Dato: 14.01.20
    Hovedingrediens: Varmrøkt kylling
    Vinpakke: GT, musserende og whisky.
    Anmeldelse: Kyllingen er ikke tørr! Og god smak. De gule betene er også bra. Estragonkremen har pussig konsistens, og belgfrukter er jeg sjelden begeistret for, så linsene får stryk. God surkål.
    På en skala, går det an å spise fra boks: Trenger ikke kniv, men det er for mange komponenter i denne retten til at det funker med boks.
    Terningkast: 4
    Skokoladetrio: Sea Buckthorn, Palet D'or, Apple and Calvados breeze. Se tidligere kommentar. Savner sjokkis med gin.
    CrewComments: De hadde en bra dag på jobben. 11 rader i plus, 10 pax. Tre ganger så mange bak gardinen. Jeg var ikke klar for kaffe ved første servering, så de kom tilbake litt seinere. Deretter påfyll av kaffe på CC initiativ også med spørsmål om jeg ønsket mer brennevin. Så her var det bedre servering enn til syden...

    K
     
    jgroneng, Misterix, Eddie47 and 2 others like this.
  17. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,225
    Likes mottatt:
    5,399
    Bonuspoeng:
    183
    Retur via Køben. Det var blanding av mine to siste kuber på vognen. Røkt kylling og røkt laks. Jeg valgte kyllingen og hadde mye samme opplevelse som sist. Ny skokoladetrio.
    IMG_20200116_210829.jpg
    Den med rom var best.

    CC var midt på treet interessert, men leverte ut alt som ble forespurt på en litt kortere europatur.

    K
     
  18. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Denne tråden sklei ut den og...... Rydder litt jeg...;)
     
  19. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    729
    Bonuspoeng:
    93
    Varmrøkt laks på INN - ARN idag, smakte bra. Sea Buckthorn, Palet D'or, Apple and Calvados breeze sjokkis er absolutt godkjent. Hyggelig purser
     
  20. Alfred

    Alfred Fly er fantastisk

    Innlegg:
    307
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Terningkast 6 på en kube??? Jøss det var ikke forventet

    alf
     
    democomputer liker dette

Del denne siden