Letteste vei til gullkort: Aegean Miles & Bonus!

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Henning, 09. jan 2014.

  1. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Kontoen min viser at jeg har bikket 20.000 miles (i dag), men status står fortsatt som BLUE. Har noen erfaring med hvor lang tid det tar før statusen oppdateres til GOLD?
     
  2. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Et par dager.
     
  3. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Takk. Jeg tok en telefon til dem, og de fortalte at de hadde problemer med sine systemer, så det ville registreres ila uka.
     
  4. Odd Ivar Jørgensen

    Odd Ivar Jørgensen Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Hey..

    Har også latt meg friste til og bli medlem i Miles & Bonus.. og er rimelig sikkert på at det er kjappeste vei til gullkort.. men enkeleste?? det virker det ikke som det er.
    Har forsøkt og etterregistrere 4 flighter med United for og få miles, men uten hell.. null feedback fra Aegean i det hele tatt.
    Dette er godt innenfor deres krav om 14 dager etter flight osv. Har også forsøkt og kontakte de vi kontaksjemaet på deres hjemmeside to ganger uten noen som helst form for tilbakemelding.
    Er dette normalt?
     
    Fnate liker dette
  5. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har varierende erfaring. De fleste har kommet inn automatisk, noen måtte etterregistreres og kom kjapt, mens to SAS-flighter jeg hadde tok utrolig lang tid før de ble kreditert. Fikk ingen tilbakemelding før jeg tok kontakt på FB-sidene deres - da fikk jeg svar, men det tok fortsatt flere uker etter det igjen før de omsider ble kreditert.
     
  6. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Letteste veien til gullkort nå er vel å bli bestbøddis med en EBD :p
     
    Redcap, LN-BEF, tommy777 and 6 others like this.
  7. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Mine flighter med Lufthansa kom som perler på en snor. Hadde også en domestic UA-flight i sommer, som kon raskt på plass. (Forsøk etterregistrering med eks. SAS og andre så er man at det ikke går glatt der heller...)
     
  8. cntnry

    cntnry Nytt Medlem

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    8
    Hei,

    Er det mulig å legge inn to forskjellige bonusprogram i én reise, ett for opptjening og ett for statusfordeler?

    Er nemlig EBS, men vurderer å begynne å samle opp til A3 Miles&Bonus Gold, da EBG ikke er innenfor rekkevidde. (I tillegg skal jeg ut å fly med AC i bookingklasse K som gir 25% hos EB, og 50% hos Miles&Bonus)

    Jeg har også noen flygninger med SK. Da vil jeg naturligvis gjerne kunne ta med meg to kolli kostnadsfritt, men også at poengopptjeningen registreres hos Miles&Bonus. Så spørsmålet mitt er om det er mulig?

    Håper noen kan hjelpe meg [​IMG]
     
  9. Odd Ivar Jørgensen

    Odd Ivar Jørgensen Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Har snakket med de to ganger på telefon nå, og de har hverken registrert at jeg har etterregistrert flighter, mottatt noe vi kontaktskjemaet som jeg har brukt to ganger..
    Prøvde og sende en mail for to dager siden, ringte i dag.. o de påstod de ikke hadde mottatt den heller.... merkelig.. begynner og lure litt da:)
     
  10. Odd Ivar Jørgensen

    Odd Ivar Jørgensen Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    hjelper det? he he får man fordeler?
     
  11. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Det er teknisk mulig hos noen selskaper (hvertfall i Amadeus), men veldig få agenter som kan det. Sist måtte jeg oversende referanse til noen Amadeus-kommandoer for å få agenten til å fikse det. Normalt ligger kun "Frequent traveler (FQTV)" inne på bookingen, og den brukes som status også. Det er mulig å legge inn Frequent Traveler Status (FQTS) separat hos noen selskaper. De fleste skjønner ikke hva det er snakk om, og av de som skjønner er det veldig få som kan det.

    Her er det som stod i Amadeus-manualen:
    >>> SR FQTS BA-BA FREE FLOW TEXT/P3
     
    Redcap liker dette
  12. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Du mener: Ung statusløs kvinne søker reisevant mann med Diamantkort :p
     
    eventyrer, Islending, Fnate and 3 others like this.
  13. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    EBD kan gi bort et gratis gullkort jfr. nye Eurobonus :)
     
  14. cntnry

    cntnry Nytt Medlem

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    8
    Okei takk for svar :)

    Har bestilt en reise med SK/AC gjennom Widerøe, dem påsto det ikke var mulig. Men det ordner seg vel uansett regner jeg med.
     
  15. Odd Ivar Jørgensen

    Odd Ivar Jørgensen Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Ha ha.. Aksjon igangsatt :)
     
    Fnate liker dette
  16. yashmeister

    yashmeister Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg mangler typ 200 poeng hos Aegean. Noen som vet om det er mulig å kjøpe Tier Miles?
     
  17. Odd Ivar Jørgensen

    Odd Ivar Jørgensen Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    artig;) da var endelig poeng på konto:) så da blir det vel en tur til ALC ;)
     
  18. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Velkommen til Bonusfeber! :)
    Jeg har hørt om folk som har blitt oppgrader til gull selv om de manglet noen få poeng, av ren goodwill. Jeg kan ikke huske hvilket program det var snakk om, men det kan være verd et forsøk å sende en mail til Aegean og høre om de ærbødigst kan oppgradere deg selv om det mangler 200 poeng.
    Hvis du uansett skal ut og fly om ikke lenge ville jeg ha ventet. Alternativt er det bare å hive seg på en helgetur til en eller annen by, og sørge for at én av strekningene er med Star Alliance ;)
     
  19. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Det er noen kreative forslag i denne tråden, men for din del er det vel best med en kort flytur. F.eks. Norwegian én vei (hvis det er billigst) og SAS/Widerøe/Star Alliance den andre veien. Bør kunne fikses for noen hundrelapper.
     
  20. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Widerøe gir ikke Aegean-poeng.
     

Del denne siden