Kontoen min viser at jeg har bikket 20.000 miles (i dag), men status står fortsatt som BLUE. Har noen erfaring med hvor lang tid det tar før statusen oppdateres til GOLD?
Takk. Jeg tok en telefon til dem, og de fortalte at de hadde problemer med sine systemer, så det ville registreres ila uka.
Hey.. Har også latt meg friste til og bli medlem i Miles & Bonus.. og er rimelig sikkert på at det er kjappeste vei til gullkort.. men enkeleste?? det virker det ikke som det er. Har forsøkt og etterregistrere 4 flighter med United for og få miles, men uten hell.. null feedback fra Aegean i det hele tatt. Dette er godt innenfor deres krav om 14 dager etter flight osv. Har også forsøkt og kontakte de vi kontaksjemaet på deres hjemmeside to ganger uten noen som helst form for tilbakemelding. Er dette normalt?
Jeg har varierende erfaring. De fleste har kommet inn automatisk, noen måtte etterregistreres og kom kjapt, mens to SAS-flighter jeg hadde tok utrolig lang tid før de ble kreditert. Fikk ingen tilbakemelding før jeg tok kontakt på FB-sidene deres - da fikk jeg svar, men det tok fortsatt flere uker etter det igjen før de omsider ble kreditert.
Mine flighter med Lufthansa kom som perler på en snor. Hadde også en domestic UA-flight i sommer, som kon raskt på plass. (Forsøk etterregistrering med eks. SAS og andre så er man at det ikke går glatt der heller...)
Hei, Er det mulig å legge inn to forskjellige bonusprogram i én reise, ett for opptjening og ett for statusfordeler? Er nemlig EBS, men vurderer å begynne å samle opp til A3 Miles&Bonus Gold, da EBG ikke er innenfor rekkevidde. (I tillegg skal jeg ut å fly med AC i bookingklasse K som gir 25% hos EB, og 50% hos Miles&Bonus) Jeg har også noen flygninger med SK. Da vil jeg naturligvis gjerne kunne ta med meg to kolli kostnadsfritt, men også at poengopptjeningen registreres hos Miles&Bonus. Så spørsmålet mitt er om det er mulig? Håper noen kan hjelpe meg
Har snakket med de to ganger på telefon nå, og de har hverken registrert at jeg har etterregistrert flighter, mottatt noe vi kontaktskjemaet som jeg har brukt to ganger.. Prøvde og sende en mail for to dager siden, ringte i dag.. o de påstod de ikke hadde mottatt den heller.... merkelig.. begynner og lure litt da
Det er teknisk mulig hos noen selskaper (hvertfall i Amadeus), men veldig få agenter som kan det. Sist måtte jeg oversende referanse til noen Amadeus-kommandoer for å få agenten til å fikse det. Normalt ligger kun "Frequent traveler (FQTV)" inne på bookingen, og den brukes som status også. Det er mulig å legge inn Frequent Traveler Status (FQTS) separat hos noen selskaper. De fleste skjønner ikke hva det er snakk om, og av de som skjønner er det veldig få som kan det. Her er det som stod i Amadeus-manualen: >>> SR FQTS BA-BA FREE FLOW TEXT/P3
Okei takk for svar Har bestilt en reise med SK/AC gjennom Widerøe, dem påsto det ikke var mulig. Men det ordner seg vel uansett regner jeg med.
Velkommen til Bonusfeber! Jeg har hørt om folk som har blitt oppgrader til gull selv om de manglet noen få poeng, av ren goodwill. Jeg kan ikke huske hvilket program det var snakk om, men det kan være verd et forsøk å sende en mail til Aegean og høre om de ærbødigst kan oppgradere deg selv om det mangler 200 poeng. Hvis du uansett skal ut og fly om ikke lenge ville jeg ha ventet. Alternativt er det bare å hive seg på en helgetur til en eller annen by, og sørge for at én av strekningene er med Star Alliance
Det er noen kreative forslag i denne tråden, men for din del er det vel best med en kort flytur. F.eks. Norwegian én vei (hvis det er billigst) og SAS/Widerøe/Star Alliance den andre veien. Bør kunne fikses for noen hundrelapper.