Etter man har registrert seg som medlem her, må man i det hele tatt samle poeng ved å fly med Aegean, eller kan man ordne seg gull status ved å utelukkende bruke Miles&Bonus medlemsnummeret på andre star alliance partnere ?
Jeg vurderer å synde for å skaffe meg et gullkort her. Regnlene er litt endret siden denne artikkelen ble skrevet, så nå er det 24.000 poeng + 4 A3-reiser eller 48.000 poeng første året. Påfølgende år er det enten 12.000 poeng + 4 A3-reiser eller 24.000 poeng for å beholde. I løpet av høsten har jeg bestilt *A-reiser som gir 19.000 EB-poeng eller 24772 A3-poeng, altså gullkort. Så enten må jeg fly 4 A3-flighter eller 24.000 miles til. Jeg forstår det på denne teksten som at min opptjeningsperiode vil starte så fort jeg har fått gullkortet. Er det noen som har erfaring med dette? I motsetning til SAS vil jeg altså ikke få gull i 0,5 + 1 år, men 1 år fra jeg får det?
Hvis du ikke har noen status allerede, starter du som A3 Blue-medlem. Når du krediterer de første poengene teller de mot sølv, så etter 12.000+4x A3/24.000 poeng kommer du til A3 Silver. Den samme dagen resettes kvalifiseringsperioden din, og du har ett år på å få 24.000+4x A3/48.000 poeng for å få gull. Den dagen du får gull resettes kvalifiseringsperioden din nok en gang, og da har du ett år på å rekvalifisere med 12.000+4x A3/24.000. FT har en lærerik tråd om dette.
Dette betyr at gull krever 36000 poeng + 8x A3? Når man endelig har fått gull er kvalifiseringsperioden fast for fremtiden?
Jepp. Imidlertid 36.000+8x A3 i "riktig" rekkefølge - hvis du f.eks. flyr 12.000+6x A3 mens du er Blue, vil ikke de to overskytende A3-flyvningene telle med når du får Silver og kvalifiseringsperioden settes på nytt. Så greit å ha tungen beint i munnen her om man skal jobbe seg opp fra Blue.
Knotete opplegg.. Har vurdert A3 fordi vi har billetter som gir 0% med EB og 100% med A3, men må bli sølv før familiekonto kan registreres..
Se her ja, det var nok en strek i regningen, men jeg tror dette er veien å gå for meg hvis jeg skal få gull. Det er hvertfall det enkleste å beholde hvis man først har fått det. En statusmatch fra EBS er vel neppe mulig? Uansett takk for oppklarende svar!
Turkish statusmatcher vel titt og ofte, og de har 2-årsperioden for rekvalifisering. Kan hende de passer vel så bra som Aegean?
he-he, sant nok. Det aller letteste og noe jeg altfor ofte har måtte innse selv også. Edit: Fra spøk til revolver, du kan jo alltids sette deg opp på MegaDO ventelisten: https://megado.com/registration/
Det var svært fristende, men det koster en del også med overnatting, mat osv. Kan kjøpe et sas-kort for den prisen. Men hvis noen har ombestemt seg så har jeg fri den uka
Langt i fra gratis nei, men jeg tror jeg kan love deg at det vil bli verdt hver krone. Og det finnes bl.a. alternative hoteller som kan brukes som i alle fall vil hjelpe noe på totalkostnaden. Du får sette deg på venteliste https://megado.com/registration/
Det kunne passet veldig fint mtp på opptjeningsperioden, men de har bare 25% opptjening på W, U, K, L, T, G, O og de flyr jeg stadig vekk. En tur OSL-EWR-OSL gir lusne 1840 mot 6000 i EB og 7370 i A3..
Jeg har kikket litt, og med utgangspunkt i Oslo kan man få til 4 segmenter over to dager ganske billig hvis man posisjonerer seg i København. Dessverre er tidspunktene for direkteflyvningene til Scandinavia nokså kjipe, så det er ikke optimalt for å lage en fin helgetur OG få til segmentene. CPH-ATH, lørdag kl. 11. Normalpris ser ut til å være 74 EUR, har sett ned i 59 EUR. ATH-x-ATH. Masse billige billetter til småøyer, evt. til SKG, som kan fungere med retur samme dag. Fra en del av øyene rundt får du også tak i en morgenflyvning som kommer til ATH i tide til retur til Oslo. ATH-OSL, søndag kl. 9. Ligger normalt på rundt 100 EUR. Tilbake til sen lunsj i Oslo.
Ble MR til Chicago gitt. 6500 t/r med SAS plus OSL-ARN-ORD-ARN-OSL. Ikke verst det. Noen som blir med?