LH A330/340: Booke Business, sitte i First

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Bernd, 27. nov 2017.

  1. Bernd

    Bernd Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    1,754
    Bonuspoeng:
    93
    (nei det er ikke clickbait!)
    Leste en gang at det er mulig, og i dag fikk jeg napp :D

    Booking (bl. annet):
    Tur: FRA - DFW i LH Business (P) (A330)
    Retur: IAH - FRA i LH First (A) (A380)

    A330 har fremdeles First class cabin, men first selges ikke lenger på FRA - DFW. Setene i rad 1 og 2 kunne heller ikke velges rett etter booking. Spurte pent i MUC (opptil flere ganger) om det er mulig å sitte i first, men det var visst et uvanlig spørsmål...
    Men i dag, noen få dager før turen, var plutselig first setene tilgjengelig (uten ekstra kostnad) og vi sitter nå i 2D og 2G :cool::D

    Vet ikke om alle i business kunne velge setene eller kun de som har Hon hhv. First på retur, men det skal jeg spørre ved gaten i Frankfurt. Skal vi kanskje også prøve å komme oss inn i FC Terminal?

    Happiest man on earth.
    upload_2017-11-27_20-33-34.png
     
  2. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,847
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Fine greier det. Blir en del slike muligheter på A330 fremover, men ikke på A340 da ingen av diss har F lenger.
     
    Bernd liker dette
  3. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Er F borte fra alle A346 allerede???
     
  4. Bernd

    Bernd Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    1,754
    Bonuspoeng:
    93
    Har ikke full oversikt. Men det er vel LH F snikdrap på mange A330/340 i årene fremover. 747-8i og A380 beholder F og noen av disse flyttes til MUC (som imho har mer sjarmerende F lounges enn FRA). De nye 777x (fra 2020) kommer ikle til å ha first. :-(
     
  5. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,847
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Nei nei - F er borte fra A340-300, trodde du mente denne. A340-600 har F fortsatt enn så lenge og vil ha denne muligheten nå når F ikke selges. Feks MUC-HND litt litt fremover.
     
    Bernd liker dette
  6. henrikvd

    henrikvd Aktivt Medlem

    Innlegg:
    302
    Likes mottatt:
    628
    Bonuspoeng:
    93
    Interessant :)

    Jeg har en booking i C med LH på ruten BAH-FRA (med teknisk stopp i KWI).
    Seatguru sier at det er
    A330-300 (333) V3 ( som ikke har F kabin) på BAH-KWI, mens den på KWI-FRA har
    A330-300 (333) V1 (som har F kabin).

    Hvor mye kan en stole på seatguru?

    Når jeg prøver å booke F på denne ruta på LH.com så kan jeg ikke velge den samme datoen som flyvningen min.

    Er det noe sjanse for at denne ruta flys med F kabin som ikke selges, eller er det bare seatguru som lurer meg?

    Det gjelder LH625 den 16. Jan 2018.
     
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    upload_2017-11-29_7-48-53.png
     
    Bernd liker dette
  8. Bernd

    Bernd Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    1,754
    Bonuspoeng:
    93
    Se på din booking på lh.com og prøv å endre setevalg for BAH-FRA flighten. Dersom du ser first class setene (muligens uten at du kan velge dem) i tillegg til business class setene bør du kunne sitte i first. I mitt tilfelle var dem tilgjengelig noen dager før flighten. Dersom du ikke ser F setene er det nok en A330 uten F kabin. Lykke til!
     
  9. Bernd

    Bernd Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    1,754
    Bonuspoeng:
    93
  10. henrikvd

    henrikvd Aktivt Medlem

    Innlegg:
    302
    Likes mottatt:
    628
    Bonuspoeng:
    93
    På LH.com kan jeg velge F seter på LH625 BAH-FRA, men det kommer opp at jeg må betale en pris på 3400 kr per pers for disse setene (på grunn av ekstra meg room).

    Se vedlegg

    Kanskje jeg skal kikke innom med jevne mellomrom for å se om det plutselig blir gratis. Men hva skjer egentlig med resten av setene på bookingen? På LH.com ser det ikke ut til det er valgt seter, men det ble jo gjort da jeg booket CT på telefonen.
     

    Attached Files:

  11. Bernd

    Bernd Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    1,754
    Bonuspoeng:
    93
    Da er det tydeligvis avhengig av booking klasse (vi har P, ikke I). Det er jo opp til deg om du vil gamble litt og prøve igjen litt frem i tid - men dere kan jo uansett velge business seter nå.
    Har dere aldri prøvd Lufthansa First før er det en fin anledning til det, til tross at det "kun" er Business Class service.
     
  12. henrikvd

    henrikvd Aktivt Medlem

    Innlegg:
    302
    Likes mottatt:
    628
    Bonuspoeng:
    93
    Prøvde å velge sete i LHappen i stedet. Når jeg valgte for strekningen stod det "free", men når jeg trykker meg videre dukket plutselig de 3200 per pers opp igjen.

    Jaja, forsøket var verdt spenningen:) Også får jeg titte tilbake når det nærmer seg.
     

    Attached Files:

    Bernd liker dette
  13. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,847
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Virker som Lufthansa har brått bestemt seg for at de kan tjene noen kroner her nå:

     
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Hva er konteksten?
     
  15. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,847
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Prisen for å få sitte i F sete med business service på nevnte flyvninger.
     
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Ahm ok :)
     
  17. Bernd

    Bernd Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    1,754
    Bonuspoeng:
    93
    Det var jo flaks at vi hadde billetter på siste dagen det var mulig å velge seter i first uten å betale 550 Euro for det.
    Maten og alt annet var jo det samme som i business, men servicen var helt utmerket og på samme nivå som i "vanlig" first. Men har man opplevd LH F før så er det - synes jeg - ikke verdt 550 Euro...
    Men å betale 3400 kroner for å kunne oppleve LH First seter for første gang virker som en grei pris. :)

    upload_2017-12-3_11-29-17.png

    Uten blomster, men med sjampis.
     
    Kalsnes, Petter B-C, RoadKing and 2 others like this.
  18. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Det går an å ta med ein blomst sjølv. Og så kan ein ta den i knappholet når ein går på land med god samvittighet.
     
    Henrik, EgilSk, view and 4 others like this.
  19. henrikvd

    henrikvd Aktivt Medlem

    Innlegg:
    302
    Likes mottatt:
    628
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har nå fått sjekket inn på kveldens LH625 fra BAH via KWI til FRA. Billetten er booket som C, men jeg fikk ved innsjekk på mobilen i LH-appen valgt F-seter (rad 2). Sjekk inn er altså bekreftet, men det står at "Due to legal requirements, the issuing of mobile boarding passes is not allowed".

    Taktikken blir å satse på innsjekkingsautomat på flyplassen, med mindre noen andre har noen spesifikke råd. Dette er NERVEPIRRENDE!

    Og HVIS, vi får beholde F-setene, hva kan vi forvente oss i Frankfurt? Kan vi gå i FCL? Har LH-metall siste biten hjem til Oslo.
     
    Bernd liker dette
  20. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,119
    Bonuspoeng:
    113
    Nei. Det tror jeg desverre du ikke kan. Skal ikke si det sikkert. Det eneste forskjellen er at du får F sete. Samme service ;)
     

Del denne siden