LH bookingklasse K

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av Lta, 30. aug 2017.

1. Lta

Lta Nytt Medlem

Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,

Vi reiser til Italia i morgen, og ref. tidligere tråd, er det ene flyet tilbake med Lufthansa. Reiser i Go light, men med én EBS og én EBG har jeg ikke vært så bekymret for bagasje.

Men ble plutselig bekymret for det ene flyet tilbake. Ser at returen er i klasse K med LH. Det tilsvarer vel go light. Får jeg med bagasje der?

Fant ikke noe konkret på nett. Turen er booket på sas.no i den grad det hjelper..

Takk for svar!

2. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Bookingkode (fare basis) K L og T er de laveste hos Lufthansa i Europa.

"With the new Economy Class Light fare on European flights, additional free baggage or free golf equipment allowance are no longer available for Frequent Travellers, Senators, HON Circle Members and Star Alliance Gold Members."

lufthansa.com/no/en/Free-baggage-allowance-for-status-customers

flyertalk.com/forum/lufthansa-miles-more/1681917-new-european-economy-fares

(vet ikke om det har noe å si at du har booket via SAS)

3. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,570
    Bonuspoeng:
    113
    Det virker som om du må betale ja, i og med at en av dere har gull status.

4. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,961
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fløy Lufthansa i K i desember, da var det ikke noe problem. Det var en billett kjøpt på united.com, men det har kanskje endret seg etter det?

5. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Hvilken rute?

6. Larsmarius

Larsmarius Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    351
    Bonuspoeng:
    63
    Gjelder ikke most sigificant carrier her?

Petter B-C and Edvard like this.
  7. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,961
    Bonuspoeng:
    293
    HEL-FRA og MUC-HEL. Riktignok i en reise hvor United var most significant carrier.

8. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Bookingklasse har ingenting med bagasje og gjøre.
    Alle klasser hatt bagasje og bagasjeløse fares, slik at det er fare og ikke klasse som bestemmer.

9. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Bookingkode, bookingklasse, serviceklasse, billettreferanse og billettkode brukes ofte om hverandre på forumet og andre steder.

Det beste er om vi brukte Fare Basis (Code) og PNR – de kan ikke misforstås.

Hva du betaler for billetten (fare) påvirker hvilken fare basis billetten får og service class, som bestemmer bagasjereglene for turen.

Her er LH sin definisjon på Most significant carrier.

"When booking a journey with several airlines the free baggage regulations of the airline which flies the most significant route of the journey (usually the longest route geographically) under whose flight number this route has been booked apply. For these purposes it is irrelevant which airline actually operates the flight." link

Last edited: 31. aug 2017
    RoadKing liker dette
  10. petterel

petterel EBD og QPP

Likes mottatt:
    887
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fløy LH i juni og juli i bookingklasse "Go light" - der ble jeg nektet "gratis" bagasje som EBD *A Gold.

11. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Japp.

Jeg sender nesten aldri bagasje og tenker lite på dette, vil gjerne lære mer.

Most significant marketing carrier (MSC) er separat for utreise og hjemreise (stopover +24 timer), så det blir interessant å høre hva ruta hjem fra Italia er.

Hvilke flight nummer flyvningene har og om LH-legs er solgt av SAS som Codeshare.
    Siden billetten er kjøpt av SAS så er det deres billettregler som gjelder.

Jeg har linket til Lufthansa sine regler over, men er det noen som vet om SAS sine for MSC er identiske og har link til dem?

Folk kan lett bli forvirret, for ved milesopptjening bestemmer operating carrier og for bagasjeregler med flere flyselskap, marketing carrier.

Last edited: 31. aug 2017
    Larsmarius liker dette

Del denne siden