LH-F fra Mexico

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Edin, 21. mars 2017.

1. Edin

Edin Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    748
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har en LH-F tur fra Mexico City til Frankfurt. I den forbindelse lurte jeg på om det er noen ekstra service man får i Mexico som f.eks "pick up service" fra hotell? Eller er man overlatt til seg selv helt frem til innsjekk?

Og et annet spørsmål. Jeg har LH-C direkte til MEX i andre etasje på B748. Ville dere byttet dette mot LH-F til Chicago med 4 timer transfer og United-C i nye 4 timer på A319?

Litt morsomt når jeg fikk bestilt oppgradering på strekningen. Servicedesken i Tallin lurte på om jeg hadde "prayed a lot for this tickets, because you got very lucky. There are two seats available" En fryd å snakke med Tallin hver gang!

Implisitt tyder vel teksten på at årets bonustur går til Mexico City, men som sagt i en annen tråd blir ikke dette bekreftet til medforumister før jeg sitter på første leg 8 dager fra i dag....

Fredrik81 and Scrooge like this.
  2. FFlyer

FFlyer Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    ...hvis du ikke har prøvd F med LH tidligere så er det verd 4t i biz med united spør du meg (selv om du skal fly F på returen også). LH flyr 747-8 til Chicago fra FRA...flott maskin og F kabin på den. Usikker på pre-flight tilbud/muligheter i mexico. God tur!

3. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Du får jo First class terminal ut fra FRA, så kjør på!

C

4. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg antar at dette er et retorisk spørsmål?
    F trumfer C. Loungen i Chicago er også et fint sted å tilbringe litt tid. United Domestic F er helt ok.

Det er meg bekjent ingenting å snakke om på MEX. En bekjent fløy denne ruten, han var ikke spesielt imponert over loungen der..

5. Scrooge

Scrooge Medlem

Likes mottatt:
    633
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har også tenkt meg FRA-MEX med LH F senere i år.
    Tror ikke man får pick up service i Mexico dessverre, men håper jeg tar feil.
    Hadde vært kult å sitte i F upper deck på A380 en av veiene f.eks IAH-FRA, så blir det vel United C MEX-IAH.

Er veldig spent på å høre hvordan dette går Edin, hvis det blir noe av :)

6. Edin

Edin Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    748
    Bonuspoeng:
    93
    Turen blir nok av, og vi har gjennomført LH-F før med t/r Beijing - det ga mersmak for å si det sånn.

Spørsmålet var ikke retorisk. Reise alene hadde vært F til Chicago, men fru E er et "issue". Hun elsker F, men liker ikke lange reiser over tidssoner med stopovers og venting. Jeg er litt med på den, når vi har F på retur og liker god tid på reisemål med masse god mat og god drikke. Og LH-C er vel ikke verste måte å reise på? Kunne vært kvegklasse t/r....

7. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,888
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis dere først har poengene og skal svi dem av, så hadde jeg ikke vært i tvil, men tatt veien om ORD. Om ikke annet så fordi det er på utreisen i første rekke man kan velte seg i groundservices til Lufthansa. Når dere kommer tilbake så er det litt mer pes og antagelig mindre å gå på.

Siden du nevner Tallinn oppfatter jeg dette som en poengreise? Dvs at du dere må ut med 150' (evt 300' om ikke CT) uansett siden dere har F tilbake.

Det er ikke vært tvil i min sjel, jeg ville tatt F via ORD og UA C.

Frua mi er også veldig glad i F, og ditto mindre glad i å fly mye. Men dette hadde hun jaggu fått beskjed om å takle :)

Are, Stuttfeiten and Edin like this.
  8. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Siden du har F på returen så er vel kosten det samme i poeng, så jeg hadde helt klart kjørt ORD i F.

Stuttfeiten and Edin like this.
  9. Edin

Edin Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    748
    Bonuspoeng:
    93
    Det er poengreise og CT ja. Jeg fikk ånden over meg og skulle gjøre endring til ORD i F, men poff - da var plassene tatt. Nå blir det vel å følge med på øvrige muligheter frem til avreise.

Fredrik81 liker dette
  10. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg hadde i alle fall jobbet hardt for å unngå LH C på langreise som dette...
    Og når du betaler for F finnes det da et utall bedre alterntiv! :)

11. Edin

Edin Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    748
    Bonuspoeng:
    93
    OK. Som medlem av forumet ser jeg at jeg har syndet mot den hellige "F-gral". Og jeg er en ydmyk angrende synder.

Når det åpner seg en rute med F så bookes den. Deretter informeres reisefølge. Til slutt overtales reisefølge. Ser den, og vil følge disse hellige regler i champagnerusens ånd.

Men vit dette! Hver dag søkes alternativer som inkluderer F. Er på nippet til å reise 4 timer i Y for å få 9 timer i F..... (er det innafor, eller er det utafor å spørre)?

12. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Helt klart. Gå for F, 4 timer i Y er ikke et problem. Bare opplevelsen på bakken(FRA) veier opp for fire timer i Y.

Edin liker dette
  13. dkvt

dkvt EBD

Likes mottatt:
    373
    Bonuspoeng:
    63
    F-gral regel #8: Det er aldri for sent å ombooke!
    Ledig 29. mars:
    FRA-IAH - LH F i A380. LH440
    IAH-MEX - UA C. UA6219

Edin, Fredrik81, Are and 2 others like this.
  14. asc

asc Medlem

Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Ingen pick-up service, hvertfall på CT-billett. Men personlig følge gjennom sikkerhetskontrollen til loungen var gull verdt på en kaotisk og full flyplass. Longen var lite å skryte av - en tom American Admirals Club. Spar appetitten til flyturen. Men golfbil ut til loungen og forbi hele M-køen er jo alltid gøy/flaut :)

Edin and alexfins like this.
  15. Edin

Edin Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    748
    Bonuspoeng:
    93
    Har sett denne, men vi må starte fra TRD etter arbeidstid 29. mars. Hvis noen klarer å finne en god ruting som starter etter 16 - 17ish fra TRD den 29. eller på morgen 30. takker jeg for tips selv om det meste er gjennomsøkt.

16. Edin

Edin Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    748
    Bonuspoeng:
    93
    Da ble det TRD - OSL og OSL - FRA i morgen den 29. Overnatting i Frankfurt, før vi virkelig starter reisen med oppmøte i FCT på morgenen 30. mars. FRA - ORD gjennomføres i sete 3D og 3G i en B748 før det avsluttes med kremruten ORD - MEX i en Unitedoperert A319 på kremplassene 1E og 1F i cremeklasse C. Det siste legget vil bli beskrevet i reisebrev hvis det er interesse.

Noen tips til lounge på T1 ORD? Vi har 4 timer fra ankomst T5 til avgang T1.

17. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,888
    Bonuspoeng:
    293
    Vi skal seff ha reisebrev :)

18. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Uniteds nye Polaris Lounge er forbeholdt reisende i Business og First på internasjonale reiser (ikke Star Gold).

19. Edin

Edin Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    748
    Bonuspoeng:
    93
    Men vi reiser jo i C til Mexico - det burde egentlig kvalifisere til både Business og internasjonalt.

RoadKing and Travellingalf like this.
  20. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,986
    Bonuspoeng:
    293
    Hjelper ikke, du må fly Polaris på en United-flight eller i biz eller first hos et annet Star Alliance-medlem.

Del denne siden