Jeg har en LH-F tur fra Mexico City til Frankfurt. I den forbindelse lurte jeg på om det er noen ekstra service man får i Mexico som f.eks "pick up service" fra hotell? Eller er man overlatt til seg selv helt frem til innsjekk? Og et annet spørsmål. Jeg har LH-C direkte til MEX i andre etasje på B748. Ville dere byttet dette mot LH-F til Chicago med 4 timer transfer og United-C i nye 4 timer på A319? Litt morsomt når jeg fikk bestilt oppgradering på strekningen. Servicedesken i Tallin lurte på om jeg hadde "prayed a lot for this tickets, because you got very lucky. There are two seats available" En fryd å snakke med Tallin hver gang! Implisitt tyder vel teksten på at årets bonustur går til Mexico City, men som sagt i en annen tråd blir ikke dette bekreftet til medforumister før jeg sitter på første leg 8 dager fra i dag....
...hvis du ikke har prøvd F med LH tidligere så er det verd 4t i biz med united spør du meg (selv om du skal fly F på returen også). LH flyr 747-8 til Chicago fra FRA...flott maskin og F kabin på den. Usikker på pre-flight tilbud/muligheter i mexico. God tur!
Jeg antar at dette er et retorisk spørsmål? F trumfer C. Loungen i Chicago er også et fint sted å tilbringe litt tid. United Domestic F er helt ok. Det er meg bekjent ingenting å snakke om på MEX. En bekjent fløy denne ruten, han var ikke spesielt imponert over loungen der..
Jeg har også tenkt meg FRA-MEX med LH F senere i år. Tror ikke man får pick up service i Mexico dessverre, men håper jeg tar feil. Hadde vært kult å sitte i F upper deck på A380 en av veiene f.eks IAH-FRA, så blir det vel United C MEX-IAH. Er veldig spent på å høre hvordan dette går Edin, hvis det blir noe av
Turen blir nok av, og vi har gjennomført LH-F før med t/r Beijing - det ga mersmak for å si det sånn. Spørsmålet var ikke retorisk. Reise alene hadde vært F til Chicago, men fru E er et "issue". Hun elsker F, men liker ikke lange reiser over tidssoner med stopovers og venting. Jeg er litt med på den, når vi har F på retur og liker god tid på reisemål med masse god mat og god drikke. Og LH-C er vel ikke verste måte å reise på? Kunne vært kvegklasse t/r....
Hvis dere først har poengene og skal svi dem av, så hadde jeg ikke vært i tvil, men tatt veien om ORD. Om ikke annet så fordi det er på utreisen i første rekke man kan velte seg i groundservices til Lufthansa. Når dere kommer tilbake så er det litt mer pes og antagelig mindre å gå på. Siden du nevner Tallinn oppfatter jeg dette som en poengreise? Dvs at du dere må ut med 150' (evt 300' om ikke CT) uansett siden dere har F tilbake. Det er ikke vært tvil i min sjel, jeg ville tatt F via ORD og UA C. Frua mi er også veldig glad i F, og ditto mindre glad i å fly mye. Men dette hadde hun jaggu fått beskjed om å takle
Det er poengreise og CT ja. Jeg fikk ånden over meg og skulle gjøre endring til ORD i F, men poff - da var plassene tatt. Nå blir det vel å følge med på øvrige muligheter frem til avreise.
Jeg hadde i alle fall jobbet hardt for å unngå LH C på langreise som dette... Og når du betaler for F finnes det da et utall bedre alterntiv!
OK. Som medlem av forumet ser jeg at jeg har syndet mot den hellige "F-gral". Og jeg er en ydmyk angrende synder. Når det åpner seg en rute med F så bookes den. Deretter informeres reisefølge. Til slutt overtales reisefølge. Ser den, og vil følge disse hellige regler i champagnerusens ånd. Men vit dette! Hver dag søkes alternativer som inkluderer F. Er på nippet til å reise 4 timer i Y for å få 9 timer i F..... (er det innafor, eller er det utafor å spørre)?
Helt klart. Gå for F, 4 timer i Y er ikke et problem. Bare opplevelsen på bakken(FRA) veier opp for fire timer i Y.
F-gral regel #8: Det er aldri for sent å ombooke! Ledig 29. mars: FRA-IAH - LH F i A380. LH440 IAH-MEX - UA C. UA6219
Ingen pick-up service, hvertfall på CT-billett. Men personlig følge gjennom sikkerhetskontrollen til loungen var gull verdt på en kaotisk og full flyplass. Longen var lite å skryte av - en tom American Admirals Club. Spar appetitten til flyturen. Men golfbil ut til loungen og forbi hele M-køen er jo alltid gøy/flaut
Har sett denne, men vi må starte fra TRD etter arbeidstid 29. mars. Hvis noen klarer å finne en god ruting som starter etter 16 - 17ish fra TRD den 29. eller på morgen 30. takker jeg for tips selv om det meste er gjennomsøkt.
Da ble det TRD - OSL og OSL - FRA i morgen den 29. Overnatting i Frankfurt, før vi virkelig starter reisen med oppmøte i FCT på morgenen 30. mars. FRA - ORD gjennomføres i sete 3D og 3G i en B748 før det avsluttes med kremruten ORD - MEX i en Unitedoperert A319 på kremplassene 1E og 1F i cremeklasse C. Det siste legget vil bli beskrevet i reisebrev hvis det er interesse. Noen tips til lounge på T1 ORD? Vi har 4 timer fra ankomst T5 til avgang T1.
Uniteds nye Polaris Lounge er forbeholdt reisende i Business og First på internasjonale reiser (ikke Star Gold).
Men vi reiser jo i C til Mexico - det burde egentlig kvalifisere til både Business og internasjonalt.
Hjelper ikke, du må fly Polaris på en United-flight eller i biz eller first hos et annet Star Alliance-medlem.