LH/LX i F, Kiev-Asia, under 20k

Tråd i 'Reisedeals' startet av funkenstein, 09. jan 2020.

  1. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    Det er fortsatt billetter å finne via Lufthansa.com
     
    kfly liker dette
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Da må jeg prøve igjen.
     
    kfly liker dette
  3. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    kfly and RoadKing like this.
  4. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    593
    Likes mottatt:
    763
    Bonuspoeng:
    93
    Det koster jo riktignok litt å komme seg til Kiev, men prisene ligger jo ca 10 k NOK over?
     
  5. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Det har du selvfølgelig helt rett i. Men dette er likevel gode priser i LH/LX F.
     
    RoadKing liker dette
  6. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    593
    Likes mottatt:
    763
    Bonuspoeng:
    93
    Det har du også helt rett i, fremdeles halv pris
     
  7. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Og med litt strategisk planlegging kan man få mange gode timer, ikke bare i luften, men på bakken også :)
     
    RoadKing liker dette
  8. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    Når jeg der prisene fra ARN så skulle jeg a) ønske meg dette pga «enklere omvei», men med b) 10K spart for reise til PVG og c) Nytt land og by (Kiev) på listen så: Er glad jeg bestilte First fra Kiev
     
    Gullars and kfly like this.
  9. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    816
    Likes mottatt:
    3,304
    Bonuspoeng:
    93
    Hmmm.... kva blir konsekvensen om eg hopper av i Frankfurt og tar bolaget heim til Norge i staden for å ta strafferunda om Kiev? Litt dårlig connection om eg skal innom Kiev for så å fly tilbake til Frankfurt igjen for så å fly til Norge....
     
  10. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kjenner en venn som vurderer det samme... Dog fra Munchen... Det er kjipt å lande like etter avgang Oslo...
    - Taper dog 2000 Eurobonuspoeng...
    - AirBaltic, LOT eller Turkish frister ikke...
    - Ser noen andre har sagt at det er safe å hoppe av... Men med bagasje som skal av så bør man i allefall ha billett videre med annet flyselskap og ikke samme for å unngå krøll ved insjekk?
     
    oleredv liker dette
  11. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    816
    Likes mottatt:
    3,304
    Bonuspoeng:
    93
    Blir nok å reise med handbagasje i så fall :)
     
    chrt liker dette
  12. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen som har kjøpt billett ut fra Kiev, mottatt billett og blitt belastet på kredittkortet?

    Jeg spør, da en jeg kjenner kjøpte reise 15. januar, fikk reservasjon på kredittkortet, fikk utskrevet booking og billettnummer (altså bekreftet!), men så forsvant reservasjon av penger på kortet og nå 5 og en halv dag etter, har Lufthansa enda ikke fått sine penger...

    Er det noe muffins her??
     
  13. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,632
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Er ikke det et spørsmål du bør stille til nettstedet der du kjøpte billetten? Eller går LH konkurs i dette øyeblikk?:) Eller er det kanskje AmEx som gjør det samme?:)

    Muffins er det mange steder. På jobb også, men jeg får ikke flybilletter der heller, så det stemmer kanskje?:oops:
     
    chrt liker dette
  14. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,739
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ville nok ventet litt mer enn 5 dager før jeg var redd for at bokføringen skal gjøres. Det har vært helg, bankene er trege og nettløsningene er dårlige.
     
    chrt liker dette
  15. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    Haha... Kjøpt hos Lufthansa direkte, så om de er tomme for flybilletter, så er det vel bare muffins igjen...

    Jeg spurte Lufthansa via Facebook chat, og de sa nå at billetten var jo "billettert" så pengene ville nok straks bli trukket...

    Men litt kjipt at det ble lagt inn en betalingsreservasjon den 15. januar på SEB (SAS) Mastercard som nå er borte. Da mister jeg de ekstra bonuspoengene som var på kampanje...
     
  16. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Rangert høyt oppe for en bonusjegers største mareritt det der!
     
    Are, chrt and Upsaker like this.
  17. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    593
    Likes mottatt:
    763
    Bonuspoeng:
    93
    Synes jeg finner flere ledige datoer nå enn forrige uke, dog kun med LH, dårlig med LX.
    Vurderer å få til en meget oval helg til HK.
    17 600 for billetten, pluss connection fra OSL er jo ikke dårlig, ca 35 k poeng så vidt jeg regner meg frem til?

    Edit: ser noen hadde regnet ut at det ble 38 200 ja :)
     
    Last edited: 22. jan 2020
    oleredv liker dette
  18. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kjøpte for en uke siden, og da hadde jeg sittet på gjerdet i flere dager og så billetter sakte men sikkert forsvinne... Men fint om du finner en bra reise - og noenlunde bra tider mht tilslutning SAS. Via Polen eller andre land tar tid eller koster ekstra mye...
     
  19. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    593
    Likes mottatt:
    763
    Bonuspoeng:
    93
    Det eneste jeg synes er litt kjipt med routingen er at begge flightene er nattflyvninger (avgang litt over 22 og litt før midnatt) og det ergo er litt vanskelig å skulle holde seg våken mye av flighten.
    Men har jo prøvd LH et par ganger før i F, så det blir mest bare å nyte noe godt og samle poeng tenker jeg :)
     
  20. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    Skjønner "problemet". Jeg booket selv en tur til naboby, og har en nattflygning på returen. Ønsket meg to dagfly av hensyn til "nytelsen"...

    Selv måtte jeg "ta til takke med" Munchen (og ikke Frankfurt-terminalen), og har "kun" 4t30min i First-loungen... Vet ikke om jeg rekker å prøve alt.

    Husker ikke hvordan det var, men man har vel ikke First-Loung-tilgang i Munchen på returen med kun business-billett videre til Kiev?
     

Del denne siden