Lifetime gold

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av stensth, 13. jan 2016.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Vi burde nok ikke spekulere for mye men er fristende å tro og håpe at de kopierer KLM sitt opplegg. Evig EBD etter bare 900 flights :)
    Gjort på 7 år det... huff :D
     
    WannaBeFrequentFlyer liker dette
  2. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Pr. nå må det vel ikke ha vært 10 år sammenhengende?

    Denne tråden begynner å skli godt ut med masse påstander om regler og muligheter som det fortsatt bare har vært rykter om og/eller som er nevnt av SAS uten noen form for vilkår.
     
    TOS_EBG liker dette
  3. Hawkwind

    Hawkwind EBD

    Innlegg:
    138
    Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    28
    Det er korrekt, leste dette i ett intervju med eivind roald en tid tilbake. (fant ikke dette intervjuet i farten desverre, så om noen har motsigelser, kom gjernemed dem)

    Om det vil være slik etter EB 3.0 gjenstår å se, er forøvrig enig med deg Jørgen, mange løse påstander i denne tråden. Det er vel svært lite/ingenting konkret som har kommet om EB 3.0 enda.
     
    RoadKing liker dette
  4. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Det siste jeg så om EB 3.0 var at Roald bebuder 'store endringer' i spørrespalten i det SAS-magasinet jeg ikke husker navnet på og knappest nok leser (Scanditraveler?). Jeg blir litt nervøs når det bebudes store endringer uten at det samtidig lekkes noe som helst som kan peke i retning av forbedring for kundene eller nye perks.

    Når det gjelder Lifetime Gold, så har jeg faktisk aldri engang sett noe skriftlig om dette fra SAS' side, om enn uten at jeg har lett så fryktelig mye. Er det i praksis en slags courtesy? Hvis det hadde vært et definert regelverk knyttet til det, så vil jeg tror at mange av spørsmålene i denne tråden hadde kunnet la seg besvare - og mange av de løse påstandene latt seg tilbakevise.
     
  5. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Det er fullt mulig jeg tar feil og ingenting ville ha vært bedre.
    Og ja, jeg er helt enig - det begynner å bli mye spekulering rundt dette nå og jeg skal prøve å ikke bidra til mer uten å ha noe konkret å vise til. Men samtidig så er vel spekulasjoner rundt slike tema ett slikt forum som dette her ofte vil være fulle av? Om det er bra eller ikke er det sikkert mange meninger om, men det er i alle fall viktig at takhøyden er stor. Så får tiden vise hva som blir fasit - på den ene eller andre måten.
     
  6. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Ja TROR bestemt at du tar feil her. 10 år er kravet (og jeg har også hørt at man må ha opptjent det korrekt, ikke via gave/kampanjer), men sammenhengene er ikke et krav..

    Og helt enig i at man på et forum som dette må spekulere :) MEN, her er det blitt en litt salig blanding av informasjon som er uverifisert som blir fremstilt som enten gjeldende eller at det er bestemt at det blir gjeldende, når vi egentlig ikke vet..
     
    Travellingalf liker dette
  7. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Leste et eller annet sted på SAS forslag siden at man må få gull på poeng og ikke legs for at det skulle telle mot Lifetime gull
     
  8. Hawkwind

    Hawkwind EBD

    Innlegg:
    138
    Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    28
    Det er ufattelig vanskelig å finne noe om akkurat dette som er offisielt fra SAS, men jeg fant dette, ett nettmøte med Nils Lindhe, postet her på insideflyer for ett år siden

    https://insideflyer.no/forums/pages/En-Chat-med-EuroBonus-sjefen-Nils-Lindhe/

    Dette er sakset derfra:

    "When our members turn 60 we actually check if the member has qualified for Gold or higher 10 times. We reward those members with a Life time Gold membership."
     
    Travellingalf liker dette
  9. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det var et medlem her inne eller på flyprat som fikk dette bekreftet. Han hadde 10+ år som EBG men kun 8 eller 9 på poeng når han fylte 60.
    Var i kontakt med SAS og ble forklart at det måtte være 10 år på poeng.
     
  10. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer. Fant det igjen her: https://insideflyer.no/spennende-nyheter-fra-sas-eurobonus/

    kjelltore sier

    5. februar, 2015 at 15:20

    Du får det først etter fylte 60 år, om du har opptjent til gull på poeng minst 10 ganger/år. Jeg har hatt gull i ca 15 år, men en del av årene er pga noen «snarveier» dsv antall legs, kampanjer osv. SAS sier da et det må ha opptjent på poeng, og da har jeg «bare» 9, slik at jeg trenger et år til med full poengopptjening.
     
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    Akkurat det er nada problem for meg, har alle mine 9 år med poeng, og nå har jeg med bookinger for dette året, det 10ende inne. Det blir j... surt om det blir endringer på dette nå. :(
     
  12. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Vil syns det er merkelig hvis dem endrer på akkurat det ;)
     
  13. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Sjølvsagt, beklagar skrivefeilen.
     
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    Om dem gjør det, så vil det kanskje ikke ha virkning før 1/1 2017, og da rekker jeg det fint. Jeg lander mitt 10 EBG når jeg kommer fra SFO i august. Krysser fingre og tær :).
     
    Misterix liker dette
  15. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan vet man at man har opptjent seg dette? Har vært EBG siden 2004 og har aldri hørt noe. Nå er det uansett 18 år til jeg blir 60, så det er nok mest av akademisk interesse. Men kjekt å vite.
     
    Kjakan liker dette
  16. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Tror ikke du hører noe før du blir 60..
     
  17. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Viktig at du har fødselsdato på profilen din ellers hører du nok aldri noe :cool:
     
  18. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Last edited: 27. jan 2016
  19. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Strengt tatt skjønner jeg ikke hvorfor SAS overhodet skulle vurdere Lifetime EBG etter 10 år uansett alder. Dette har jo ingen oppside for SAS at all? Skal si hva som skjedde med fadern da han fikk lifetime EBG? Begynte å fly med Emirates hehe
     
  20. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    De fleste kommer nok til å fortsette å fly SAS.
    Det er ikke mange alternativ innenriks :)

    Noen velger nok andre, men de fleste vil nok fortsette å fly SAS/Star.
     

Del denne siden