Lifetimeplatinum fredag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Maggie, 10. nov 2023.

1. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,255
    Bonuspoeng:
    163
    God fredag fra Ho Chi Minh byen. Er ikke hundre prosent sikker, men tror kanskje jeg hadde følge med noen medlemmer her inne til London og så Singapore, fikk buggy pga sent innkommende fra Oslo med bilaget.

Det var noe med måten det ble pratet om fly på, jeg overhørte litt, som tyder på det ikke "bare" var Ola Nordmann på tur. Hygge var det ihvertfall.

SQ leverte, var heldig å fikk booket i vinduet og rakk da å oppleve A380 i biz ihvertfall. Regionalt fra SIN til SGN var decent nok, litt preget av litt for mye godsaker på første SQ flight. Men fikk et bilde av fuglen ihvertfall PXL_20231110_011434147.MP.jpg Nå nytes er par cocktail fra happy hour på balkongen, og tidlig kveld, men tror jeg treffer bra på å snu døgnet.

Saigon out 16996225239125157102223374617338.jpg

Calling, LaDuden, geddi and 16 others like this.
  2. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,662
    Bonuspoeng:
    183
    God kveld fra Nikosia. Rakk noen minutter på bassenget etter lang dag på i møter på flyplassen.

IMG_4058.jpeg

Calling, geddi, TravelManBiz and 10 others like this.
  3. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,781
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor bor man i Ho Chi Minh? Skal en tur med en kompis til våren.

OyvindN and Nuvolari like this.
  4. Avixlo

Avixlo Veteran

Likes mottatt:
    8,658
    Bonuspoeng:
    183
    Litt oppdatering fra han som skulle vært på Østlandet nå..
    Men jo, jeg hadde planlagt alt! Skulle reise fra Skjervøy kl. 11 og det gjorde jeg. Kom så langt som brua til Kågen altså ikke veldig langt og der var det bom stille. Faen tenkte jeg da. Vegen var stengt:/ og det på grunn av veiarbeid og de slapp vist trafikk igjennom hver hele time.

Da vurderte jeg å gi opp. For om jeg kjørte kl. 12 så hadde jeg ikke rukket flyet kl. 15:30... Så jeg ringte SAS. Etter mye om og men fikk jeg fly imorgen kl. 08:30. Kosta 549,- ekstra. Statusen hjalp ikke over telefon og sas kunne kun booke meg om til flyvninger som hadde ungdomsbilletter.

Vurderte å kjøre tilbake til jobb. Men før jeg rakk det var klokka blitt 12. Så kjørte over brua. Tenkte å snu men kom på at shiet det kan jeg ikke... Og jeg gadd ikke vente enda en time.

Prøvde å ringe søskenbarnet til Bestemor i Tromsdalen for å høre om gratis overnatting men ho tok ikke telefonen.

Kom meg til Sørelva og stakk på do mens jeg surra på telefonen. Av ren nysgjerrighet kikket jeg i sas appen og så det var fly. Jeg satte meg i bilen og kjørte mot Tromsø. Uten å tenke over det klarte jeg å få bot. Jeg tenkte ikke over det men 74 i 60 sona er ikke greit. Jeg argumenterte ikke imot og akseptere for jeg så jo ikke på mitt speedometer så jeg har ikke bevis fra min side. Jaja

Kom meg på veien igjen. Jo jeg glemte å si at jeg var 20min forsinka til ferge så da ble det å kjøre om Skibotn.

Endelig kom jeg meg til Tromsø sånn 16:30 og traff rushen. Så det gikk treigt. Kom meg til flyplassen. Tok med sakene og jeg reiser uten innsjekket bagasje denne gangen. Sprintet bort til Aviator og traff ei hyggelig dame som ordnet billett og alt kostnadsfritt og ønsket meg god tur.

Så nå sitter jeg her og venter på SK4431. På Osl venter min far som skal kjøre meg til Lunner og vi krysser fingrene for å rekke 22:05 toget derfra. Så da blir det Gjøvik før midnatt håper jeg.

Ps. Jeg var rimelig forbanna når jeg innså at jeg kunne gi f i 15:30 flyet pga. Veiarbeid. Og kameraten min fant ut at Skjervøy kommune hadde varslet på Facebook litt over 15 igår uten at jeg hadde fått det med meg.

Ønsker dere en forsatt fin dag og håper deres dag er enklere enn hva jeg har hatt hittil. Nå skal jeg slappe av

Edit: melding lest opp på høytaler: "Til de av dere som skal reise med SAS SK4431, det har kommet melding om mulig teknisk feil så vi avventer tekniker"

Edit2: Boarding startet og jeg sitter i setet. Fullt fly og sas regner med 20min forsinkelse. Usikker på om jeg rekker Gjøvik ikveld

Edit3: jeg har landet! Pappa henter meg her også blir jeg hentet av en kamerat som lander litt senere når han kjører forbi Lunner

Last edited: 10. nov 2023
    Calling, haifinn, Berlioz and 8 others like this.
  5. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,028
    Bonuspoeng:
    183
    God fredag fra hovedstaden.
    Arbeidsuken er over og helgen er i gang. Starter helgen med å pakke baggen for i morgen tidlig vender jeg nesen mot OSL. Beste vei over Nordsjøen i morgen går naturligvis via HEL og noen timer i Finnair sin non-Schengen lounge :D

Nyt kvelden og god helg folkens :)

Calling, Berlioz, geddi and 7 others like this.
  6. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,473
    Bonuspoeng:
    183
    En tur med mange komplikasjoner! Men som Churchill sa: "If you are going through hell, keep going." Og det gjorde du!

Calling and Avixlo like this.
  7. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,255
    Bonuspoeng:
    163
    Jeg bor på New World, det er fint nok, hadde veldig gode minner fra sist gang, dog var det når c19 smalt...Det var hakket bedre da enn nå i min bok, men ligger fint til mye.

Første gangen jeg var her, veldig fint, hadde utflukt med jeep igjennom byen med guide, som inkluderte egentlig det som er av ting i sentrum. Postkontor, fredspalasset, krigsmusset etc. Så liten spasertur til andre ting...lite som manglet egentlig

Last edited: 11. nov 2023
    Calling, OyvindN and holmen like this.

Del denne siden