God lille lørdag fra Mysen. Allerede operativ på hjemmekontoret. Tidlig lyst om morgenen gjør det lettere å starte dagen timevis før vinteroperasjonene tilsier at det er mulig. Nedtelling for fullt til langtur her. Ellers intet spesielt som skjer i dag vil jeg anta. I går prøvde jeg grillen for første gang for året. Searet en entrecote på min Napoleon rouge med infrarød sidebrenner. Ble meget vellykket. Kanskje det må gjentas allerede i løpet av uka T8-Oslo/DOH/BKK/PNH Ha en fin dag alle!
Da var det plutselig veldig tidlig morgen selv om det var travelt og sent på jobb i går. Det hjelper litt at sola skinner på en vakker Osloby. Men ikke veldig. Leter etter kaffe.
God morgen fra hjemmekontoret på riktig side av byen T16 til DC-Amish-NYC. Nå fikk jeg flyttet backup turen til Hellas til høstferien så nå er det all inn USA. Om den ryker har jeg kun et 3x opphold booket på sist nc kampanje igjen. Gleder meg til tidene hvor man bare kan booke å reise, slippe ha alternativ a.b.c osv. Ha en strålende onsdag alle sammen
God morgen til alle fra sykesengen. Ligget strak ut i 3 dager. Siden The Norwegian Health Being er best effort og jeg selvfølgelig ikke har vaksinekort for 20 år tilbake, så ble det gulfeber-vaksine forrige uke. Kombinert med lite søvn siste 16 mnd og spontanfylla på søndag, så gikk det som det gikk. Drømmer tilbake om da jeg hadde corona. Strålende dag til alle!
"God" morgen. Formen er elendig, så i dag skal jeg gjøre minst mulig. Fortsatt ikke Covid, bare en heftig forkjølelse. Skal nyte min nye lenestol foran TVen i dag. Det er nesten som å være ute og fly, med elektrisk justering av fothviler og seterygg. Veldig lyst om morgenen nå, så det er bra vi skal stille klokken frem snart. Ha en friskere dag!
God morgen! I dag skal en onsite til oppdragsgiver uten parkeringsmuligheter så det betyr at en må tørke støvet av løpeskoene. Alt er klappet og klart for NY i påska. T-16
God morgen fra Grenland. Vurderer forsøke forhåndsreservere leiebil i sommerferien som enten går til YYZ eller HND Noen som har erfaring med leiebil i Japan?? Tenker å bevege oss mellom Tokyo og Fukuoka t/r med stopp i endel byer i mellom eks Kyoto og Hiroshima. Usikker på om jeg skal gå for JR Railpass, leiebil, eller en mix?
Hvis du ikke skal ut av de store byene er Railpass absolutt å anbefale. Husk at det må kjøpes før du reiser.
God morgen fra OSD/Åre sentrum. Mandag var helt magiske forhold, null vindu, sikkert tyve i solen. Gårsdagen noe gråere, og litt samme i dag. Retur via ARN på programmet i ettermiddag, etter litt workshops
God morgen fra bartebykontoret. En del studentmøter i dag, blir spennende å se hvor langt de har kommet med sine prototyper. Første SAS tur i go som fersk diamant skal gjennomføres om en drøy måned, og det var noe knot å få lagt til bonuskortet. Jobbets reisebyrå forholder seg til instruksen at vi ansatte ikke skal tjene opp fordeler på jobb... men jeg har tjent fordelene privat og vil bruke de på jobb. Frustrerende at jeg ikke bare kan legge kortet i profilen. Menmen, det gikk til slutt. Returen er bestilt også, ble ikke en forlenget tur så skal ta kl 17(air)bussen hjemover, som alle andre gjør på en fredag ettermiddag. Kunne tenkt meg å hoppe på spontantur til Toronto, men mangler både poeng, penger og tid så det får vente litt. Ha en flott dag!
Railpass fungerer. Pre covid var billigste bestillingstid j fant engelsk reisebyrå, teamet er vel omtalt i Japan tråden. Jeg har vurdert leiebil selv i Japan men tenker å ta det i områder med lite trafikk og tog. Ville ikke kjørt i Tokyo selv, om j kan unngå det.
God morgen fra det sørlandske! Nydelig vær, sol om dagen, og frost om natten. De husvarme "Stylterottene" ( av andre kalt rådyr) har spist absolutt alt av blå krokus som har våget å stikke "hodet opp over bakken T-0 til WF skal vispe meg til BGO. Gjorde en helt eventyrlig sløv manøver her om dagen. Skulle overføre trumfkroner fra min mors konto til min EB-konto, men fant ikke noen måte å gjøre dette på hos trumf. (Det jeg fant var oppskrift på overføring til egen EB-konto). OK, jeg skred til verket , -opprettet en EB-konto for min gamle (91år!) mor, og overførte pengene dit. Det gikk for så vidt glatt, helt til det kom melding om at disse poengene kan overføres videre til meg etter 1, ETT år! Vel vel, det kan jo (forhåpentligvis være kjekt å ha noen poeng i "varestyr" om et år, også. Ha en fortreffelig lillelørdag.
God ettermiddag fra Carlton, Bangkok. Her ligger en å sløver ved bassengkanten. Har også vert en tur ute på formiddagen for brunsj samt litt fotpleie. Har vert her i en uke nå og har fortsatt 3 uker igjen til kursen settes hjemover. Ellers telles det ned mot mandag, da settes kursen mot den nydelige øyen Koh Chang. Ha en glitters flott onsdag
God formiddag fra kontoret på Lørenskog, her letes det desperat etter en ledig trailer som kan laste fra Jessheim til Stavanger i kveld, kom ut av det blå flere bookinger enn normalt på en onsdag. Jaja, det løser seg nok. Ellers er det snart klart for forsinket "julebord" på SUMO, det gledes allerede. What??? Ikke T-3 Oslo? Ikke bra i det hele tatt unge mann, men du har et par-tre dager på å bli frisk igjen da.
God kveld fra Gran Canaria! Late feriedager og litt varme på kroppen er ikke feil. Sitter å planlegger jobbreiser for resten av året og skal en tur til Montana i September. Fikk opp denne merkelige prisingen hos SAS. Billigere med Biz enn Go på returen Jaja.. Fortsatt god Onsdag alle sammen!