Lisboa

Tråd i 'Reisemål' startet av Baldrick, 03. febr 2015.

  1. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    ArthurDent and Baldrick like this.
  2. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Fabelaktig! Dette skal jeg/vi lese! Særdeles bra timing må jeg si..! :)
     
    Last edited: 08. febr 2015
  3. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    For de som er interessert, har jeg nå begynt å skrible litt på et reisebrev fra turen. Linken er HER! :)
     
    ArthurDent and tommy777 like this.
  4. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Skal til Lisboa en rask tur i morgen. Har lest flere steder at taxi ikke er å anbefale inn til sentrum, noen som har noen tips om reisemåte? Flybuss eller lignende?

    Tar gjerne imot tips om ting som absolutt må sees samt restauranter som bør besøkes.
     
  5. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Har tatt metroen inn til byen, denne fungerte helt konge og koster typ 2€, du må kanskje bytte en gang avhengig av hvor hotellet ditt er, men synes kartet og metroen var veldig oversiktlig.
     
    OttoL liker dette
  6. m.normann

    m.normann Bring back the dragon!

    Innlegg:
    351
    Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    43
    Metroen er suveren, rød linje starter ved flyplassen og går inn til byen. Akvariet ute på verdensutstillingsområdet er flott og verdt besøket. Restaurantene rundt Baixa Chiado er typisk turistfeller, gå heller i sidegatene, mye god mat å finne der - spesielt fisk. Vet ikke om du har vært i Portugal før, men et lite tips, bacalao på portugisisk betyr torsk og ikke én spesiell matrett som her i Norge. ;)
     
    OttoL liker dette
  7. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for svar! Nå er det rødnesene jeg skal fly ned i morgen og forstår det slik at de lander på terminal 2 som ikke er i sammenheng med metroen, men at det går shuttle til terminal 1 der man hopper på metroen.

    @m.normann takk for gode tips :) Nei er første gang i portugal! Jaggu på tide at jeg får krysset av det landet på listen.
     
  8. m.normann

    m.normann Bring back the dragon!

    Innlegg:
    351
    Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    43
    Var på guttetur til Lisboa og Madeira, og han ene som var med er veldig mye i Lisboa i friperiodene sine, dermed hadde vi en lokalkjent med. Andre severdigheter er Castelo de São Jorge, middelalderborg som ligger på en høyde i sentrum, fin utsikt til mye av byen.

    Fløy alle turene fra terminal 1 med TAP, så dessverre ingen hjelp å få fra meg.
     
  9. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Aha. Nei DY var rett og slett overlegen TAP i pris så valget var enkelt. Tenkte å skrive en rapport med tid og stunder :) Skal på en ny 4timers flytur med SAS ikke mange ukene etter, så gøy å sammenligne litt.

    Uanz, alle som har delt erfaringer her inne har hjulpet meg mye. Får håpe at jeg blir like imponert som andre
     
  10. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Kan faktisk ikke si noe annet enn at hvis du ikke har vært i Lisboa så er det bare å bruke kredittkort, bonuspoeng eller cashpoints og komme seg avgårde.

    Dog, skal du ha litt glede av selve flyplassen så anbefaler jeg å velge noe annet enn DY på hjemturen, eller iallefall noe annet som ikke flyr fra Terminal 2. Kommer en liten rapport om dagens DY1787 LIS-OSL om noen dager.
     
  11. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    BA tar meg til Lisboa for en liten avstikker neste helg. Det er kanskje noen nye tips siden 2015? :cool: Jeg gleder meg til god mat og masse flott arkitektur og annen kultur.
     
    CrotchRocket liker dette
  12. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Herlov liker dette
  13. Fiskefjes

    Fiskefjes Nytt Medlem

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    13
    Herlov liker dette
  14. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    @Herlov, eg har ein kjenning som jobbar som onkolog i byen. Eg kan høyre med han om han kan gjeste deg inn i sjukehuskantina viss han er på vakt når du blir lei gourmetmaten?

    Lisboa har lenge stått på ønskjelista, så eg satsar på at eit fyldig reisebrev kan hjelpe meg over dørstokken :)
     
    Herlov liker dette
  15. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Grapes & Bites. Nydelig tapas :) Selv om du kanskje ikke er så glad i fotball er kamp på Estadio Jose Alvalade å anbefale. Ellers er det egentlig bare å traske rundt og nyte en veldig fin by. Spesielt gatekunst er byen veldig kjent for.
     
    Herlov liker dette
  16. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Hmm, proktolog hadde jeg hatt mer bruk for!
     
    Stuttfeiten liker dette
  17. Wolfie

    Wolfie Medlem

    Innlegg:
    170
    Likes mottatt:
    827
    Bonuspoeng:
    93
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    Fisker frem denne tråden igjen, da vi er en gjeng som skal på tur til Lisboa i mai.

    Er det noen som har tips om hvilke deler av byen man bør/ikke bør bo i? Og tips til hotell på budsjett? Det bør ikke koste mer enn 2500 kr per tomannsrom for tre netter..
    Vi er ca 16 som skal på tur, så de små hotellene er nok utelukket uansett.
     
  19. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Tar opp denne tråden.

    Forslag til overnatting 17-20 juni som ikke koster 2000kr natten??
     
  20. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Støtter denne.

    De løftet øyenbrynene da jeg etter å ha spist middag der bestilte bordet igjen neste dag til lunsj. (ikke samme gjester, men samme meny).

    /koffert.
     

Del denne siden