Ser det er lenge siden noen har laget et reisebrev så tenker jeg at jeg hiver meg løs på ett Fikk endelig booket meg en billett, Covid test måtte gjennomføres 94 timer før avgang Norge. Jeg trodde det var 72 timer så hadde plenty med tid igjen før den fristen gikk ut. Sjekket inn på Kjevik uten problemer, turen med Widerøe til Bergen var over på et blunk og jeg hadde 4 timer med venting på BRO uten lov å nyte alkohol.. Tok å gikk inn i utenlands terminalen som ikke var noe mat og drikke å få tak i ( utenom 6 pakning med varme øl man kunne kjøpe i taxfree'n ) Litt dokument sjau i innsjekkingen, men vi ble enig til slutt Maten var somså, men drikken var superb Fantastisk vær I Nederland !
Ankom Nederland, hentet bagasjen og man kunne fritt gå ut av flyplassen uten noe form får pass kontroll eller lignende. Egentlig slik som det alltid har vært før pandemien startet. Hadde booket meg inn på Hilton hotel airport hotel som er gå avstand ifra schipol. Veldig flott hotel, God mat og drikke, men null alkohol skjenking etter klokka 20.00 . Rommet var heller ikke noe å si på. Dette skulle vises å være siste natt i en godt og kaldt rom, samt rent!
Neste dag klokka begynt vi neste etappe på turen, Sjekken inn på Schiphol, Negativ covid test måtte fremvises og gikk egentlig som smurt. Veldig lite folk på flyplasen. Taxfreen var stengt, samt alle butikkene hadde stengt igjen ingangen på butikkene siden slik at bare 1 og 1 person fikk lov å slippe inn. Nøt litt mat og drikke i KLM sin Crown Lounge 52. Relativt tomt der, men serveringen var på topp ! Så fant vi etter hvert flymaskinen som skulle ta oss nedover, Overraskende fult fly ! Her var det selvfølgelig maske krav hele veien God mat og GT hele veien,
Ankom Lagos flyplass rundt 20.00 på kvelden.. Temp sjekk, vaksine bok sjekk. så først til første pass kontroll, videre derfra til neste passkontroll, deretter til en siste passkontroll før man kan hente bagasjen sin. null tanke smittevern, alle tett i tett i køen og fullstendig kaos. Desverre ingen bilder av dette Så var neste utfordring å finne bagasjen Etter 1.5 time med bil og villmannskjøring inn i Lagos by, kom man frem til et såkalt Offshore Transitt Center / Karantene hotell. Dette var meget skuffende kvalitet på hotellet og her skal man overleve 9 dager før man kan fly ut offshore
7 Dager har nå godt. Måtte ha 1 covid test første dagen, deretter på dag 7. Får hele 30 minutter lufte tur vær dag, Der kan jeg enten trene på et slitt treningstudie, eller lufte seg i luftegården på omkring 100m2. Her er det også en hel del av småe dyr som sikkert ikke er farlige, men veldig nysgjerrige fortsettelse følger
Viste ikkje at Widerøe flyr til BRO/Texas. https://en.wikipedia.org/wiki/Brownsville/South_Padre_Island_International_Airport Såg du Mars raketten til Elon uten landing og avgang? Frå spøk til alvor BRO er ein flyplass eg håper å få besøke ein dag på veien til Boca Chica, men du var vel på BGO?
Stengt tax free? Har vert innom AMS i både Mars og April uten å oppleve stengt tax free. Mulig de hadde begrensede åpningstider og du bommet