Hei! Har snoka litt rundt på forumene her i lang tid, og fått mye kunnskap, men nå er tiden moden for å stille egne spørsmål Jeg skal fly BNE-SIN-CPH-TRD i april neste år, og SAS er så greie at de har gitt meg 6-7 timer layover i CPH. Nå er ikke dette verdens største problem, og veier kanskje opp for en layover på -5 min jeg hadde tidligere i høst, men disse timene kan jo brukes på andre mer fornuftige ting (som f.eks. å fly andre ruter og få flere segmenter). Widerøe selger billetter CPH-OSL-TRD (SK operer begge flights), med avgang 1:50 etter ankomst CPH fra SIN. Jeg kommer da også fram én time før jeg ville reist fra CPH. (Kan få disse for 650, mens SAS skulle ha 2600 for å booke meg om på samme.) Så, jeg lurer litt på hva som kan lønne seg her. Jeg ser for meg at følgende kan være løsninger på «problemet»: Prøve å oppgradere CPH-TRD med Plusgrade, og prøve å endre og trikse til, sånn at noe av mellomlegget kanskje forsvinner, og at jeg fremdeles har gjennomgående billett. Oppgradering prøver jeg mest sannsynlig på likevel – lounge i seg selv her er vel nesten verdt det på en så lang layover. Kjøpe ekstra billett fra WF. Hente ut bagasje i CPH (kun sjekke bagasje BNE-CPH, om det lar seg gjøre), sjekke inn på bestilling nr. 2 fra CPH. Nyte 6 timer på CPH. Er det noen som har tips/erfaringer/kommentarer til dette? Hva kan gå galt? Hva kan gå riktig? Lurer også på å brenne av noen bonuspoeng på oppgradering: Flyr med SQ CPH-SIN og BNE-SIN-CPH. Hvilken av disse får jeg mest for p(o)engene for, dersom jeg oppgraderer?
Tog til København by.. Med mindre det er 1 dag igjen av perioden din, og du mangler segmentet for neste nivå.. C
Ville også tatt meg en spassertur i København sentrum. Litt avhengig av sessong, men så lenge været er ok er det jo ingen problem
Jeg var en snartur innom København i går, siden jeg hadde 2,5 time før flyet gikk. Gikk veldig greit selv om det bare var et par timer. En bajer i kongens by skader liksom aldri Ta metroen (til Nørreport) eller toget (til Hovedbanestasjonen/Tivoli), begge tar ca 15 min. Da har du nok tid til både en tur på Tivoli, og street-food hallen Papirøen.