Los Angeles

Tråd i 'Reisemål' startet av Darkcho, 16. jan 2014.

  1. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,294
    Likes mottatt:
    5,202
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tenkte det samme når jeg skrev, og var VELDIG nøye med å ikke surre det til med pølsefingrene ;)
     
    RoadKing, indahla and holmen like this.
  2. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,417
    Likes mottatt:
    3,357
    Bonuspoeng:
    113
    Bodde på The Gregorian som ligger på stranden helt nord i Santa Monica. Veldig kjekt hotell som kan anbefale. Valet parkering, god frokost, stille rom i fin størrelse. Tror dere vil trives der :)
     
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,439
    Likes mottatt:
    62,249
    Bonuspoeng:
    293
    Six Flags har også badeland. Har ikke vært der, men det ser fett ut. :cool:
    https://www.sixflags.com/hurricaneharborla

    Raging waters ligger i feil retning, men er ganske svær. https://www.ragingwaters.com/
     
    indahla liker dette
  4. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,401
    Likes mottatt:
    8,732
    Bonuspoeng:
    183
    Ser strøkent ut! Savnet dere basseng der, ser det «mangler»?

    Ojoj, spørs om man må sette av litt tid til dette, ja!
     
    holmen liker dette
  5. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    511
    Likes mottatt:
    979
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg vil anbefale deg å bo i Santa Monica området når du er på ferie i LA-området. Vi var der for et par år siden og da bodde vi noen netter i Hollywood (anbefales ikke) og noen netter i Marina Del Rey (Hilton Garden inn Marina del rey). Hotellet i Marina del Rey var veldig bra og kan anbefales, men om jeg hadde reist igjen ville jeg bodd i Santa Monica. Hilton hotellet der skal være bra og er nær stranden (jeg har ikke vært der selv, men har fått det anbefalt av andre). Nå vet ikke jeg om du har vært der før eller ikke. Men i tilfelle du ikke har det; Santa Monica er et utrolig fint område, med mye gøy å gjøre i gangavstand. Det er en koselig gågate med restauranter og butikker like ved pier`en. Vi leide oss sykler i Marina del rey/Venice beach (sånne med ballongdekk), det var utrolig gøy. Så syklet vi til langs promenaden til Santa Monica. Men neste gang vil jeg bo der :) Ellers må jeg si at Universal Studios i LA er et MUST! Og da spesielt attraksjonen "World famous studio tour". Slår alle parker jeg har vært i ned i støvlene:)
     
    tobeornot999 liker dette
  6. Pilagi

    Pilagi Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg skal til LA via CPH neste uke, også videre til Mexico et par dager etterpå. Men jeg sliter med å finne ut de nyeste reglene for testing på vei ut fra USA til Mexico. Inn til LA er det nok med antigen-hurigtest, etter det jeg har forstått, men er det noen som har vært på LAX i det siste som vet hva som kreves på vei ut? Vil United uansett kreve negativt test av meg, selv om Mexico krever verken vaksine eller test for å komme inn i landet?
     
  7. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Pilagi liker dette
  8. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,078
    Likes mottatt:
    36,335
    Bonuspoeng:
    293
    Noen forslag til hotell i Uberavstand fra LAX?

    Helst økonomipris og gjerne et nabolag en vil rusle litt i før en sover.
     
    indahla liker dette
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,439
    Likes mottatt:
    62,249
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor langt er Uberavstand? 5 minutter? 30 minutter?
     
  10. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,078
    Likes mottatt:
    36,335
    Bonuspoeng:
    293
    Tenk kost nytte. På en stop-over ønsker ikke å bruke mer tid og penger i og på en Uber en det koster å bare bli på et dyrere hotell i gangavstand til flyplassen.
     
    tobeornot999 liker dette
  11. krsper

    krsper Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    134
    Bonuspoeng:
    33
    Nevnt det tidligere i tråden, men vi var veldig fornøyd med Westdrift Manhattan beach ifbm overnatting dagen før hjemreise.
     
  12. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,294
    Likes mottatt:
    5,202
    Bonuspoeng:
    183
    Vi har bodd på Hilton Garden inn El segundo, men er et par år siden nå. I økonomiklasse, men med basseng og ok restaurant og fellesarealer. Er vel ikke så mange områder i nærheten av flyplassen som er noe særlig å rusle i, men vi gikk da opp og ned til matbutikken ;)
     
  13. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,145
    Likes mottatt:
    114,664
    Bonuspoeng:
    350
    Hadde en natt på Hilton LAX like inntil flyplassen sist jeg var der. Hyggelig hotell, og synes ikke det var skummelt med rusling i nabolaget. Plusspoeng for utsikt rett mot flyplassen fra rommet. Gratis transfer fra og til flyplassen
     
    Jeanette liker dette
  14. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,784
    Likes mottatt:
    21,893
    Bonuspoeng:
    293
    Er det "dumt" å bo øst / sør-øst for LAX når vi ønsker å besøke Venice Beach og Santa Monica Pier? Er en god del penger å spare. Vi har leiebil.

    2022-01-20 10_11_49-Hilton Garden Inn LAX_El Segundo - Google Maps.png
     
  15. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,294
    Likes mottatt:
    5,202
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke dumt etter mitt syn. Er ca 20 min å kjøre. Bare pass på å ikke havne i morgen- eller ettermiddagsrushet. Da kan det fort ta en time eller mer. Sjekk google maps for når det pleier å være kø.
     
    indahla liker dette
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,439
    Likes mottatt:
    62,249
    Bonuspoeng:
    293
    Enig. Dersom man sparer på å bo lenger unna, og har leiebil, null stress.
    Uten leiebil må man bo der man skal være.
    Morgen- og ettermiddagsrushet er ca 22 timer av døgnet. ;)
     
    tobeornot999 and indahla like this.
  17. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,294
    Likes mottatt:
    5,202
    Bonuspoeng:
    183
    Haha... sant.... ;) Heldigvis ikke alt for ille mellom El Segundo og Santa Monica, men gjelder å velge rett vei.
     
    holmen liker dette
  18. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,241
    Likes mottatt:
    8,622
    Bonuspoeng:
    183
    Waze er knallbra for trafikktunge byer, og foreslår ofte mer kreative ruter enn Google Maps.
     
    tobeornot999, jgroneng, Gribb and 2 others like this.
  19. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,784
    Likes mottatt:
    21,893
    Bonuspoeng:
    293
    Takk!

    Da blir det to netter i nærheten av LAX og en natt i nærheten av Six Flags for å slippe å kjøre for langt den morgenen vi skal dit =)
    (det er jo faktisk en hel times kjøring fra LAX til Six Flags ..)
     
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,439
    Likes mottatt:
    62,249
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp, og hvis man er villig til å kjøre utenom de store veiene, så kan man også se masse spennende på veien! Men, man risikerer også å ende i "feil" nabolag. Selv om det ofte ser verre ut enn det egentlig er. Og de fine nabolagene er rett rundt hjørnet.

    Første gang jeg var i LA, og skulle tilbake til flyplassen, så hadde vi god tid, og valgt å ikke kjøre motorvei. Etter hvert endte vi opp i nabolag som vi kun hadde sett på film, og følte oss ikke nødvendigvis så høye i hatten, der vi satt to bleke nord-europeere i en leid Camaro med taket nede.

    Spol frem et par år, og vi bodde i LA. Da kjente vi oss plutselig igjen, der vi nå satt ute og spiste taco på en restaurant. Og hadde et helt annet inntrykk av det samme området.
     
    Henrik liker dette

Del denne siden