Det er et stykke å kjøre til Six Flags ja. Hvis du eller kidden er glad i Star Trek (og andre filmer), så kan dere dra til Vasquez Rocks Natural Area Park, som er "rett i nærheten" (alt er relativt). Steinformasjoner som er backdrop i mang en film. Det er stein, men jeg synes det var gøy.
Er det noe i rusle avstand av noen som helst interesse? Lista ligger lavt, så bare et potensielt mål for en spasertur. Skal forhåpentlig ha en kort stop-over på et hotell litt nærmere mot terminalene neste helg og eneste jeg har sett foreløpig er en In-N-Out Burger.
Lite spennende langs Century Blvd, egentlig. Hoteller og bilutleie. Og parkeringsplasser. Hvis du beveger deg oppover Sepulveda, så finner du In-N-Out Burger som du sier, og en liten park for plane spotting. Men, det er mye vei og trafikk.
Næææh, jeg gikk bare for å gå av meg litt døgnvillhet kl 4 om morran etter alt for mange timer på reise. Men så mange parkeringsplasser da
Gikk tur i CDMX i går kveld. Ble stoppet av politiet gitt, med blålys og fulgt til hotellet. Siste gang det skjedde var på vei hjem i Durban
Du verden…. Synes de ikke noe særlig om å ha deg tassende rundt der, eller hadde du et brekkjern over skuldra?
Hilton ligger vel mer på Jernbanetorget en på Frogner. Så det var vel noen i den bilen som var litt bekymra. Hyggelig det da.
Ikke akkurat kjent som en trygg del av byen. Men, det kommer jo som alltid an på hvor og hvordan man oppholder seg. Og Inglewood er tryggere enn San Francisco feks. https://vanlifewanderer.com/2021/11/21/is-inglewood-safe/ Man får jo sett denne da!
Inglewood var nok værre før. På 80 tallet var det så ille at til og med politiet kjørte på rødt lys gjennom enkelte strøk der. Har vel blitt bedre?
Bodde på Hilton Garden In El Segundo da jeg var i LA. Kort vei til metro og gode forbindelser til LAX. Bilmuseum var det i nærheten å.
Live webcam fra Venice Beach. Webcams er generelt bra kilder for å se status på et sted, som værforhold, trafikk og folkebevegelser. Du finner dem nesten overalt i verden.
Skal til LA i vinterferien med datter på 17. Planen er et par dager hos venner i San Francisco først og så kjøre PCH nedover. Skal ha 3 netter i LA fra onsdag til lørdag og har med leiebil. Tenker Santa Monica natt 1. Noen med erfaring fra Hilton Santa Monica Hotel & Suites? Natt 2 vurderer jeg Beverly Hilton pga hotellets historie og beliggenhet. Siste natten er det fristende å levere bilen på ettermiddagen og bo i nærheten av LAX. Flyet hjem går kl 11 lørdag morgen og det er lite annet å rekke på morgenen. Har Hilton Gold som jeg håper å få bruk for, men det er ikke avgjørende. Vurderte IHG Continental, men ser at Club er stengt for tiden. Synspunkter eller innspill mottas med takk. Ser kanskje andre IF'ere på vei over i uke 8
Det nærmer seg jomfrutur til LA for min del, og da må planleggingen igang. Det blir leiebil i 2 av dagene, mest fordi vi vil kjøre kabriolet i USA, og ikke så mye fordi det er fornuftig Så lurer jeg på, jeg vet det er «endel» trafikk til tider, så hvilken av dagene fredag eller lørdag bør man: 1. Kjøre til Griffith observatory, Mulholland drive, Hollywoodskiltet, walk of fame og den delen av byen 2. Science center, USS Iowa (terminal island) og muligens en tur på Medieval Times i Buena park.
Anbefaler å bruke google maps og sjekke strekningene du er interessert i. Du kan velge avreisetidspunkt og dag, og sånn sett sammenligne fredag og lørdag og ulike klokkeslett. Min erfaring er at trafikken er verst på freewayene og da morgen og ettermiddag/tidlig kveld. Midt på dagen er det stort sett greit å kjøre - sånn ca mellom 10 og 16. I helgene synes jeg det er en del trafikk også downtown LA, særlig på kveldene, fordi folk er på restauranter, utesteder osv.
Hvis dere skal parkere og gå ut på Griffith Observatory, så må dere være veldig tidlig ute på lørdag. Jeg var der kl 11(?), og da måtte man enten parkere et par km nedi bakken, eller komme tilbake en annen gang.