Los Angeles

Tråd i 'Reisemål' startet av Darkcho, 16. jan 2014.

  1. Trent600

    Trent600 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    386
    Likes mottatt:
    651
    Bonuspoeng:
    93
    For de som er i LA og føler for å strekke litt på bena kan jeg anbefale "Marvin Braude Bike Trail". Ser litt annet enn når man bare cruiser mellom Santa Monica og Venice Beach som mange gjør.

    https://beaches.lacounty.gov/la-county-beach-bike-path/

    Bortsett fra akkurat rundt Marina Del Rey (den lille svingen inn i landet i starten her) så er det sykkelvei langs sjøen helt ned til Redondo Beach i enden av bukten.

    De hadde racere også men jeg leide en hybridsykkel i Santa Monica (grønn prikk nesten helt nord) hos denne gjengen: https://unlimitedbiking.com/santa-monica/

    Kan vel kutte bort 3-4 km hvis man bare sykler sørover fra Santa Monica, men jeg startet med å sykle opp til nordenden for å kunne si jeg hadde syklet hele.

    Flatt hele veien, men skal sies at hjemturen var mye tyngre grunnet sterk motvind.


    upload_2024-2-16_18-12-5.png

    upload_2024-2-16_18-21-32.png

    upload_2024-2-16_18-24-7.png
     
    kjeeli, anders82, livinspeed and 14 others like this.
  2. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,392
    Likes mottatt:
    5,546
    Bonuspoeng:
    183
    Liten oppsummering fra 4 dager i LA med 2 ungdommer.

    Bosted
    Vi leide en Airbnb-leilighet i West Hollywood. Forholdvis nytt med tilknyttet fellesområder, basseng og treningssenter. Veldig kjekt og kurant. Litt vanskelig å finne bosted på Airbnb når alle oppgir falske plasseringer på kartet og en får ikke oppgitt nøyaktig plassering før en tar kontakt.

    Dag 1)
    - Vi startet ved kanalene i Venice og gikk hele stranden/boardwalk opp til Santa Monica Pier. Fin promenade, men hadde nok kanskje vurdert å leie sykkel neste gang. Det meste på piren åpner kl 12:00 for øvrig.
    - Vandret videre til 3rd street promenade - fin gate med butikker o.l.
    - Burger lunch på HiHo Cheeseburger. Dette var en bra sjappa med skikkelig kjøtt. Anbefales.
    - Videre ble den en uber til Rodeo Drive. Dette var som å komme til en annen verden. Alt av butikker, biler og klientell ble justert opp mange hakk. Har var det nok vel så mye å bli sett, men moro å ta en titt uansett.
    - Endte opp med en runde på Target før vi token kvelden. Passerte 30k skritt denne dagen og ungdommen var sliten :p

    Dag 2)
    - Universal Studios! Hadde booket billetter her på forhånd (prisen går opp samme dag) og vi gikk bevist for denne på fredag i stedet for lør/søn (mtp antall folk).
    - Vi kom frem ca kl 10:00, men det var allerede veldig mye folk i parken. Vi gikk direkte på "Harry Potter and the Forbidden Journey" og slapp unna med ca 10min i kø. Det var for øvrig en veldig kul ride og var nok den beste vi prøvde.
    - Gikk vel litt slag i slag med rides og vandring etterpå. Det var forholdvis greier ventetider over alt
    - Ventetiden på Bowser Challenge på "lower lot" var bestandig 60min+ så denne droppet vi. Burde muligens ha gått direkte til denne først.
    - Studio Tour var også veldig bra. Både mtp historikken rundt filminnspilling, samt det var en del "rides" i turen der også (eks Fast and the Furious)
    - Waterworld showet var også veldig morsom. Masse action, skyting, flammer etc og veldig bra gjennomført. Anbefales.
    - Vi brukte hele dagen her + litt shopping i butikkene på CityWalk.
    Tips: Kjøp billetter minimum noen dager i forkant. Unngå helger og helligdager. Gå for pri1 ride først. Ta waterworld og studio tourn midt på dagen når det er mest folk/kø.

    Dag 3)
    - Hike opp til Griffith Observatory. Tok ca 30min hver vei sånn ca fra der vi startet. Fin utsikt over LA.
    - Vi prøvde oss videre på metro til LA Downtown.
    - Gikk fra Union Station til Little Tokyo, og videre til Grand Central Market.
    - Litt for folksomt og støyende på mathallen for vår del, så vi gikk for en vanlig restaurant i nærheten for lunch.
    - Var litt spent på DT, men det var helt greit i de områdene vi var. Mye betong og noe begrenset med ting å se på.
    - Uber til The Los Angeles Gun Club. Vi leide en bane som vi delte på (3stk), deretter valgt en hva våpen en ønsket, samt en rimelig dose ammunisjon til dette.
    - Vi testet både glock, m4 carbine og AK47. Fordel med noe erfaring fra før av, men det var instruktører som var tilgjengelig om en fikk problemer.
    - Lett blanding av både ungdommer, voksne og bestemødre. Typisk lørdagsaktivitet i LA med andre ord :p
    - Totalt så kostet det vell ca $300 for oss. Helt klart verdt det og anbefales om en liker slikt.

    Dag 4)
    - Sparte Petersen Automotive Museum til denne dagen da det var meldt litt regn.
    - Veldig mye biler utstilt, spesielt Porsche.
    - Eget område dedikert for Tesla, samt Vault i kjelleren hvor det enda 250 biler.
    - Vault kostet ekstra så endte vell opp med ca $ 40 pr pers.
    - Det ble ikke nok bil med dette, og vi endte opp med å leie en Ferrari midt i Hollywood Blvd.
    - Her får en med instruktør og mulighet for opptil 3 personer i tillegg (sjåfør + 2 passasjerer). Vi gikk for en pakke på 30min.
    - Fin løype opp i Hollywood Heights og fikk en fin photo shoot i tillegg m/ hollywood-skiltet i bakgrunn.
    - Endte vel opp på ca $ 250 totalt for 3stk.
    - Avsluttet dagen med litt vandring på Walk of Fame og en tur innom kinoen.

    Alt i alt en veldig bra tur og vi fikk nok makset veldig mye på de dagene. Trafikken er selvfølgelig håpløs 24/7 og det ble nok litt for mye tid i Uber dessverre. Ettersom byen er såpass stor så er det vel vanskelig å ha en plassering som er nærme alt uansett.
     
    Last edited: 21. febr 2024

Del denne siden