Los Angeles

Tråd i 'Reisemål' startet av Darkcho, 16. jan 2014.

  1. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for gode innspill! Foreløpig er det vanskelig å finne rater til under 500 dollar dagen på Ritz Carlton. Takk for tilbudet, @tommy777 ! Jeg sender deg en liten pm litt utover høsten. :cool:
     
    Fnate liker dette
  2. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Fnate liker dette
  3. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    2. juli til 8. juli.
     
    Fnate liker dette
  4. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
  5. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    For en gangs skyld er jeg og Tommy enige. Ritz på Marina del Rey er hotellet. Ferdig snakka. Og rates fikses nok.
     
  6. Hamburgersmauet

    Hamburgersmauet Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    28
    Hei @tommy777 Noen gode tips til å finne en god pris på Ritz, Marina del Rey? Reiser påskehelgen. Fristende med FS eller the Pen, men (ikke overraskende) sprenger alle disse reisebudsjettet mitt. Fikk en god pris på the Beverly Hilton med inkludert airport transfer og en del andre perks, men det er veldig vekslende tilbakemeldinger på dette hotellet. Det er ikke aktuelt med boutique-hoteller som SLS eller Andaz med grell LED-belysning og speil på alle vegger... :)
     
  7. Hamburgersmauet

    Hamburgersmauet Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    28

    Attached Files:

  8. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 29. okt 2019
    Kjakan and GinTonic like this.
  9. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Drar opp denne igjen. Har en natt i LA i mars. Lander tidlig på morgenen og drar videre på kveldningen dagen etter. Noen tips angående hotell slik at man får sett det "viktigste" i LA?
     
  10. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Vil anbefale noe i downtown eller no - går buss fra flyplassen direkte dit og derifra har man t-bane som tar deg opp til Hollywood.
     
    OttoL liker dette
  11. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Hei.
    Det kommer jo helt ann på hvor mye penger du vil bruke og hva du vil se.
    Sist jeg var der bodde jeg på Mondrian i West Hollywood. Det var sentralt, bra med party og fine rom.
    Chateu Marmónt er eldgammelt og jålete, Beverly Hills hotel er kult men litt usentralt.
    Det er generelt langt å gå uansett der så Taxi eller Uber er du avhengig av:)
     
    OttoL liker dette
  12. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Bodde også på Mondrian nå i november. Kult hotell og greit lokalisert, men som elgaaen skriver er du dønn avhengig av uber. Taxi i LA sucks big time.
     
    OttoL liker dette
  13. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for input. Ser Mondrian og Andaz West Hollywood har ca. sammme pris når jeg er der. Noen som tilfeldigvis har bodd på begge hotellene og kan komme med en anbefaling? :)
     
  14. gardamix

    gardamix Aktivt Medlem

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Skal visst til LA sommeren 2016. Ca. 29. juni til 03. juli. Første gang jeg drar dit. Vil se så mye som mulig. Noe spesielt hotell å anbefale? Gjerne sentralt med gode transport muligheter :)
     
  15. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Skal være i LA og Las Vegas i sommer. Er det bare meg eller får man mye mer for pengene ved å bruke viatrumf sammen hotels.com. Får kanskje HHgold før turen, men med Booking via hilton blir man robbet med alt mulig gebyrer og ender opp med et hotell opphold som er dobbelt så dyrt, i forhold til tilsvarende hotell i samme område.
     
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,526
    Bonuspoeng:
    293
    Hvilke gebyrer da? Vi bestilte på hilton.com da vi skulle ha i Tokyo, opplevde ingen gebyrer og fikk samme pris som på hotels.com.
     
  17. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    De virker så sinnsykt dyrt i forhold til andre 3 stjernes i Las Vegas og LA. Fant hotell til 3250kr med resort avgifter for 4stk i fem dager. (På toppen får jeg 8% avslag på denne prisen) Skulle jeg bestille hos Hilton kom det på over 1000 dollar. 3 ganger opp. I utgangs punktet var prisen 570dollar så kom det skatt, resort avgifter osv. Spørsmålet er da om man egentlig har så mye å tjene på å være fast kunde hos f.eks i forhold til å finne de hotellene som gir mest for pengene. Virker som service nivået i Asia mot kunder med gullkort antagelig er noen hakk bedre en i USA.
     
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,526
    Bonuspoeng:
    293
    Det er typisk USA. De priser uten avgifter for at det skal være "rettferdig" (de varierer fra kommune til kommune). Sorry, glemte det.
    Billig & bra overnatting, men ikke luksus: Motel6.
     
  19. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Motel 6 ser ut som en helt grei kjede. Min erfaring er at man finner mange hoteller med alt fra 30-60% i avslag. Da får man 3 stjernes hotel til prisen av en eller to stjerners. Konkurranser er stor så å finne gode tilbud er ikke vanskelig. Håpet er vel at man legger igjen penger på mat osv når man først er der.
    Har et spørsmål. På Hotels.com står det resort avgift per enhet per dag. Er en enhet et rom eller en person, noen som har noen erfaringer?
     
    Last edited: 02. jan 2016
  20. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Drar opp igjen denne tråden siden jeg skal ha meg en helgetur til L.A. i juni. Etter å bl.a. ha lest denne tråden igjen så ser jeg for meg at jeg kommer til å velge RC Marina del Rey som basen min under dette oppholdet (fredag - mandag) selv om det er stive priser. Men så lurer jeg på om dere som har bodd der vil anbefale meg å booke ett Club rom? Jeg synes pristillegget på 200 USD per døgn er veldig drøyt og er i sterk tvil om det er verdt det?
    Kan det heller lønne seg å booke ett standard rom og så spørre ved innsjekk om hva de skal ha for en oppgradering til Club?

    Eller er det kanskje noen som kan anbefale ett Hilton-hotell i L.A.? Har nylig blitt HH Diamond og det kunne vært moro å fått testet om dette gir noen gode benefits.
    Er det f.eks. noen som har prøvd Hilton Los Angeles Universal City?
     
    Last edited: 14. febr 2016

Del denne siden