Los Angeles

Tråd i 'Reisemål' startet av Darkcho, 16. jan 2014.

  1. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ikke verdt 200 daler for oppgradering til Club på Marina Del Rey.

    Universal City er ett trist område, skal du kjøre Hilton, prøv heller Beverly Hills eller WeHo
     
  2. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Skal til LA i tre uker til sommeren, med kjerring, to barn på 12 og 8.
    Slik det ser ut nå så er det mer en nok å se i LA på disse tre ukene. Er det noe dere mener er et must eller kjent/ukjent juvel. Planen så langt er ganske åpen.
    -Muscle beach
    -Santa Monica Pier
    -Warner Bros studios.
    -Universal Studios Hollywood
    -California Science Center
    -Rode drive
    -Hollywood walk of fame
    -Disneyland

    Har nettop fått hilton honours gullkort tar gjerne hotell tips. Tenkte å bestille 3 forskjellige hoteller med 5dager hver. Får da en dag gratis per hotell.
     
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg kan ikke med min beste vilje forstå at dere kan fylle 3 uker med bare LA.
    Hvis dere greier å rive dere løs litt vil jeg varmt anbefale San Diego for noen dager. Forstaden Encinitas byr på en hyggelig småby og en fantastisk strand. Der er en verdensberømt zoo og Seaworld. San Diego sentrum er sjarmerende og har masse aktiviteter nært på. Omlandet byr på spennende kjøreturer som kan kombineres med en dagstur til Mexico over Tecate grenseovergang. Tijuana anbefales overhodet ikke.
     
    Larata liker dette
  4. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for tipset får vurdere noen dager i San Diego. Med barn på slep så blir det nok endel rolige dager også.
     
  5. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,112
    Likes mottatt:
    114,461
    Bonuspoeng:
    350
    Enig med RoadKing. 3 uker i LA er alt for mye med unger på slep.
    Kom dere litt utenbygds og finn noen resorter med basseng og solsenger.
    Las Vegas er kanskje ikke tingen for småunger, men en biltur dit og et par netter burde de/dere overleve.
     
    Larata liker dette
  6. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Ser bare at det er grise varmt i Las Vegas i juni/juli.
     
  7. Fridtjof

    Fridtjof Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Tre uker i LA er galematias. Så mye er det ikke å gjøre, og vannet er aldri særlig varmt, så badeferie blir det ikke.

    Mine anbefalinger utenom de du allerede har: (Alle lar seg gjennomføre på tre uker, men det kan velges bort noen).
    - Highway 1 (101) til San Francisco
    - Las Vegas og Grand Canyon
    - Six Flags Magic Mountain
    - San Diego med en svipptur over grensen
    - Yosemite National Park
    - Death Valley (på vei fra Las Vegas til Yosemite)

    Noen av disse involverer en del kjøring, men USA er jo bilens land, så det er ikke noe stort problem. Varmen i Las Vegas er tørr, så det går fint sammen med svømmebasseng.
     
  8. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Vær litt obs på disse billigkjedene. De fleste er uavhengig eid. Det finnes Motel 6 som er helt greie og andre eiendommer som ligger midt i ghettoer. Det er ikke uvanlig å finne Motel 6 helt nederst på bunnen i Tripadvisor. Det samme gjelder alle disse Wyndham-kjedene. Noen er kjempebra til prisen, mens andre holder du deg helst unna. Men en kjapp titt på tilbakemeldinger sier det meste.

    Hvis du ser litt mot å bo på Hilton-eiendommer, så er det litt høyere krav til eiendommene. Ikke alt som er verdt pengene (spesielt ikke når det finnes Hampton Inn og Hilton Garden Inn som priser seg til $250 + tax iblant), men de holder generelt god standard.
     
    Fredrik81 liker dette
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    På veien finnes det også nedlagte mining towns som fungerer som utendørs museum (sjekk f.ex Calico ghost town http://cms.sbcounty.gov/parks/Parks/CalicoGhostTown.aspx), turistfelle så det rekker, men stas for ungene.
     
    kosvines liker dette
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    Men som tidligere nevnt, sky Tijuana som pesten. Det er et høl, det hjelper ikke at det er lett tilgjengelig. Ta en tur østover og til Tecate, sett igjen bilen på amerikansk side (de fleste utleieselskapene vil ikke at du skal ta bilen over til Mexico, og du må uansett ha ekstra forsikring). Tecate er mye mer autentisk enn Tijuana noensinne har verdt, og har du vært i Tyrkia og opplevd slitsomme gateselgere så vet du hva som venter deg i Tijuana.

    Dog, i sola kan det bli i overkant likevel.
     
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg bruker Motel 6 i stor skala når jeg er på Harley turene mine der borte. Enkel standard, men mye for pengene. Enig med deg i at man kan se an området litt.

    Det man skal merke seg om man satser på ad hoc booking, dvs at man er ute og kjører og velger å stoppe impulsivt:
    Klokka 15 bør du begynne å sjekke, senere enn det, og dere kan slite med å få rom, især billige og om man trenger flere.
    Dessuten, kjører du langs kysten av California og det er helg? Da bør du ha forhåndsbestilt.
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    Om dere velger en natt eller to i Encinitas, her er min lokale favoritt. Det er et familiedrevet motel, relativt enkel standard, men for en beliggenhet...

    http://www.moonlightbeachmotel.com/
     
  13. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for mye bra tilbakemeldinger. Har kun booket 5 dager hos The Hotel of Hollywood så langt. Da kan jeg får med meg parkene, og downtown disse dagene. Vurder så å ta å ta 5 dager hos "MdR Marina del Rey – a DoubleTree by Hilton" Få noen dager med strand liv. 5 natten er gratis og jeg får gratis frokost til de voksne, pluss noen poeng i kassen. 5netter =ca 9 500kr. Ser også at Las Vegas er grise billig i denne perioden, og min mening er også som deres at de går an å ta seg noen dager i bassenget og holde seg innendørs når solen er på det høyeste. Vi får se hva jeg klarer å overtale fruen til. Hun ville ikke ha leie bil i starten, men tror hun nå innser at det ikke er mulig. SFO blir nok litt mye kjøring for de små, men kunne tenke med LA-LasVegas-SanDiego-LA
     
  14. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Dere klarer dere fint uten bil i New York, Chicago og litt småbyer rundt omkring så lenge dere ikke har tenkt dere noe sted. Ellers blir det ganske slitsomt uten. Og dere blir helt låst til et lite område. Bruke taxi overalt blir litt masete, vil jeg tro.

    Ellers er ikke varmen så altfor tøff i innlandet. Jeg er ingen fan av sterk varme, men jeg ble overrasket over hvor lett det var å vandre rundt i 43 grader i Dallas. Bare ta med solkrem, hatt/caps og solbriller, så går det fint det. Selv for blendahvite nordmenn.
     
    Fredrik81 liker dette
  15. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Planen er i hovedsak å være litt på hver plass 5-3 dager, og ta dag for dag, så vi kan nok fint klare oss med kun Uber/taxi også. Blir nok ingen lengre roadtrips, og det koster jo endel bare å parkere på de fleste hotellene. Etter de to første hotellene kunne jeg godt tenke meg å ta buss ut til Las Vegas, men er nok avhengig av bil der om man skal se Grand Canyon. Mulig de har noen organiserte turer der også. Har tidligere luftet roadtrip til SFO, men da ble det dårlig stemning :)
     
  16. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    @Fridtjof er 100% spot on! Alt avhenger av økonomi og hva man ønsker å overføre til ungene av verdier. Kjørte San Francisco, Los Angeles, Las Vegas og tilbake på 10 dager. Mye kjøring, men med bil er Los Angeles gjort på to dager +. Mye historie i California som ungene skal lære om på skolen snart, så kjør på! God tur!
     
    Fredrik81 liker dette
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    Enig i dette. California er bilens hjemland nummer 1. Folk ser rart på deg om du går 100 meter. Taxi er forbausende dyrt og er du litt utenfor (meget) sentrale strøk etter 21 så risikerer du at du ikke får taxi... Bil er et must.
     
    Fredrik81 and Larata like this.
  18. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Har kjerring som ikke vil kjøre mye rundt, men slappe av. Har som sagt kun booket 5 dager og er rimelig gira på å få med meg SFO også, men blir blank avvist her hjemme. Vegas var heller ikke aktuelt, men vi får se. Hun var åpen for leiebil om den er bra så mulig hun lar seg overbevise.
     
  19. Hawkwind

    Hawkwind EBD

    Innlegg:
    138
    Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg var nettopp i LA med min datter på 9 år. Om ungene dine er glad i berg og dal baner er Six Flags magic mountain ett must! Ligger kun 25 min kjøring fra Hollywood. En plass som heter Santa clarita, ligger langs interstaten.
     
  20. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke bare ungene som liker det, ser ut som et bra sted.
     

Del denne siden