Los Angeles

Tråd i 'Reisemål' startet av Darkcho, 16. jan 2014.

  1. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Skal en uke til LA (alt for kort, jeg vet) og tar gjerne imot tips over ting vi må gjøre og ting vi godt kan sløyfe. Vi kommer til å leie bil og unngår nok Hollywood walk of fame og andre feller ellers er alt av interesse.

    Hvor er bra å bo? Noen great escapes man kan gjøre i bil? Er *A-loungen så bra at det er verdt å være der et par timer? Alle tips mottas med takk!
     
    NoLimit liker dette
  2. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,869
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Var på universal studios og det synes jeg var kult. Baseball kan jo være gøy og er uansett en opplevelse i amerikansk sportskultur.
    Når skal du? Hvis det er i NFL-sesongen anbefales det på det sterkeste. La har jo to lag nå.
    Mye bra mat å spise også, samt generell titting på rikinger i Hollywood. The Ivy anbefales.
    På sunset strip ligger det flere legendariske musikkbarer hvor du kan ramle inn på kule konserter eller bare ha en bra kveld. Whisky A gogo og rainbow bar and grill anbefales
     
    holmen and thecoldfish like this.
  3. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,107
    Likes mottatt:
    14,454
    Bonuspoeng:
    293
    Du må jo selvfølgelig ikke stupe inn i alle turistfellene, men down town LA er ikke all verden. Likte meg svært godt i West Hollywood og bodde på Mondrian. Det er helt topp!!
     
    anders82 and thecoldfish like this.
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,794
    Likes mottatt:
    57,183
    Bonuspoeng:
    293
    Det er skrevet mye om LA her på forumet, og det er mange ulike meninger om hva man bør/ikke bør se. 1 uke er egentlig ikke så kort tid. Man får sett det man må i løpet av tre dager, men man kan fordype seg i alt, og fortsatt oppleve nye ting etter 6 måneder. (Jeg har bodd i LA, og listen over hva jeg vil se er lenger nå enn da jeg dro dit første gang).

    Hvis du ikke har vært på Walk of fame, er det morsomt å ha sett det. Griffith observatory er fint, med utsikt til Hollywood-skiltet. Venice beach er oppskrytt, men mange liker det likevel. Da ville jeg heller gått to kvartaler inn og sett kanalene.

    Universal Studios er like gøy hver gang jeg er der (har blitt noen etterhvert).
    Hvis du liker berg-og-dalbaner burde dere reise til Magic Mountain! Et stykke å kjøre, men vel verdt det. Husk vann og solkrem...

    Søk opp andre tråder om LA, der er det skrevet massevis allerede!
     
    NoLimit and thecoldfish like this.
  5. Blades33

    Blades33 Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    423
    Bonuspoeng:
    63
    Kan slå et slag for Manhattan/Hermosa Beach, om du ikke på død og liv vil bo inne i bykjernen. Billigere enn Santa Monica er det også.

    Ellers ville jeg leid en sykkel og syklet langs strandpromenaden: Vi syklet fra Hermosa, til Santa Monica og tilbake: med godt med innlagte drikkestopp underveis. Kule low-ride sykler, mye morsomt å se!

    Uber fungerer utmerket; kollektivtransporten.. Not so much.
     
    thecoldfish and holmen like this.
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,794
    Likes mottatt:
    57,183
    Bonuspoeng:
    293
    Og som nevnt over: dra på Rainbow bar & grill!
     
    anders82 and thecoldfish like this.
  7. Anita

    Anita Aktivt Medlem

    Innlegg:
    417
    Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du er glad i tv-serier er det verdt å ta en titt på tvtickets.com for å se om det er en innspilling dere har lyst til å se. Vi drar alltid innom Huntington beach når vi er i LA, men det er ikke sikkert andre liker stedet like godt.

    Loungen er den flotteste jeg har vært i, uten at det sier så mye. Fantastisk takterrasse også.

    Ellers så er det lurt å være obs på trafikken i LA - den er tidkrevende og kjedelig.

    God tur :)
     
    thecoldfish liker dette
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Ta straka vegen ut av LA. Aller helst på Harley, men bil går an.

    Sjekk ut:
    San Diego
    Kings Canyon
    hwy 1
    Yosemite
    Escalante
    Bryce Canyon
    Monument Valley
    Grand Canyon
    Thumbstone
    En haug med plasser i Arizona

    Hvis dette frister, har jeg en komplett rute ett eller annet sted, men gidder ikke grave med mindre det frister.

    LA er slitsom, men bevares, vi er forskjellige
     
  9. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Tips til hotell i Huntington Beach?
     
    thecoldfish liker dette
  10. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,227
    Bonuspoeng:
    293
    Ett par timer, eller mer, kan du fint tilbringe der ja.
     
    thecoldfish liker dette
  11. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Støtter forslagene om Universal Studios, men dere bør absolutt kjøpe "front of the line" eller VIP billetter. Dere vil stå alt for mye i kø hvis dere kjøper vanlige billetter, vi var der off-season og enda var det mye kø. "Front of the line" gir deg "køfri" adgang til alle attraksjonene 1 gang, VIP gir deg ubegrenset antall ganger. Jeg valgte FOT, men går for VIP neste gang, da får du adgang til litt flere steder, egen sightseeing buss og lunch, (mat og drikke er dyrt der, så mellomlegget på prisen er litt mindre på grunn av det) Få med dere "The Mummy" dritkul rollercoaster! Når jeg var der var de nesten ferdige med Harry Potter rollercoaster, den så skikkelig bra ut, så regner med at den og bør prøves. Dra tidlig å sett av hele dagen. :)

    Ellers fikk vi servert fantastisk biff på denne legendariske restauranten på Hollywood Boulevard. http://www.mussoandfrank.com/

    Vi leide en kul Penthouse leilighet med tilgang til basseng på Airbnb ca 50m fra "Walk of fame" kostet ca 10 000,- for 3 netter.
     
    thecoldfish liker dette
  12. Anita

    Anita Aktivt Medlem

    Innlegg:
    417
    Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Vi digger Kimpton, så vi bruker Shorebreak.
     
    thecoldfish and Darkcho like this.
  13. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for bra liste! Vi ser ikke for oss være mange dagene sentrale strøk så utflukter (i bil) blir bra.
     
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Da må dere absolutt ta en tur til San Diego, snaut 2 timer fra LAX sørover på 405/5. Og er været bra så stopp gjerne og kjør ned til kysten ved Encinitas (20 minutter nord for San Diego), Moonlight beach og promenade gaten i Encinitas er digg.
     
    thecoldfish liker dette
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,794
    Likes mottatt:
    57,183
    Bonuspoeng:
    293
    Om dere skal ut og kjøre, vil jeg slå et slag for the Madonna Inn i San Luis Obispo. Kan ikke beskrives, må bare oppleves..
    Solvang kan ses på veien, og Santa Barbara er også et hyggelig sted å besøke om dere vil kjøre nordover.
     
    Kimpe and thecoldfish like this.
  16. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,116
    Likes mottatt:
    7,638
    Bonuspoeng:
    183
    Nå beveger jeg meg ut i grenseland av trådens tema, men har du gått tur i SLO county?

    De skal visst ha mye fine turer der, men rekker ikke mer enn 2 turer på 5-6 miles hver - så anbefalinger er gull verdt.
    [​IMG]
    http://www.sanluisobispo.com/sports/outdoors/article115360843.html
     
    Baldrick, thecoldfish and Anita like this.
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,794
    Likes mottatt:
    57,183
    Bonuspoeng:
    293
    Har ikke gått tur der, nei.. Men det skal være veldig fint!
     
  18. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Helt innafor! Mulig vi tar noen overnattinger utenfor LA og vel tre timer i bil er ikke uoverkommelig.
     
  19. Kimpe

    Kimpe Medlem

    Innlegg:
    84
    Likes mottatt:
    124
    Bonuspoeng:
    33
    Las Vegas - ca 4 timer med bil . Lunch på Peggy Sues Diner utenfor Barstow, noen timer ved bordene, spis på Mr.Chow på Caesars, og finn en konsert eller show å se på. Flott kjøretur gjennom ørkenen! (Kjørte den selv forrige uke. :))

    Ellers slenger jeg meg på og anbefaler Madonna Inn, der MÅ du/dere spise middag i restauranten på hotellet/motellet. Mest kitchy plass på jord. :)

    Kim
     
    thecoldfish liker dette
  20. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Takk til alle for tips, nå er det bare å planlegge og utnytte tiden på det groveste :)
     

Del denne siden