Los Angeles

Tråd i 'Reisemål' startet av Darkcho, 16. jan 2014.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Sist jeg var i LA bodde jeg forøvrig på Chamberlain hotel, som ligger i gangavstand fra Sunset strip, men i et mye roligere nabolag. Vi var veldig fornøyd!
     
    Schlandy liker dette
  2. thomassg

    thomassg Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, de beklaget veldig i resepsjonen at hotellrommene ikke hadde balkong og at vinduene ikke lot seg åpne. Resepsjonisten fortalte at balkongene ble stengt av og senere fjernet etter at en av rockestjernene skal ha utført et stunt der han hengte utenfor kanten. De har et lite "museum" med noen gjenstander, bilder og tekst fra denne ville tida i øverste etasje.
     
  3. Ragna Rekkverk

    Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

    Innlegg:
    354
    Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg vil slå et stort og høyt slag for hotel Intercontinental downtown LA. http://dtla.intercontinental.com/

    Vi bodde der fem netter med hele familien da vi besøkte LA tidligere i år og ville besøke byen uten å kjøre bil selv. Rett over gata for hotellet ligger et stopp som er sentralt for både banen ned til Santa Monica og opp i Hollywood. Eneste gangen vi ikke brukte banen var da vi skulle videre fra Hollywood og opp til Griffith Observatory.

    Clubloungen var kjempebra. Den lå i 70 etasje og tre etasjer høyere var det i tillegg en takbar (den høyeste i vestlige del av USA eller noe). Uansett, veldig imponerende både med hensyn til utsikten, serveringen og utvalget drikkevarer. I tillegg var det lite folk der hver eneste gang og to av kveldene var vi de eneste gjestene der oppe.

    Rommene var også store, det var utendørs svømmebasseng langt nede i etasjene og et handlesenter to minutters gange fra hotellet.

    Det mest corny var å ta heisen opp for innsjekk i 70 etasje og så ta den to etasjer ned for å bo på rommet vårt.
     
    Schlandy and Sonictravel like this.
  4. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,112
    Likes mottatt:
    114,461
    Bonuspoeng:
    350
    Bodde på Mondrian i West Hollywood sist jeg var i LA. Skikkelig kult hotell med kule gjester. Poolområdet er steintøft, men klart best når det er varmt i været.
    Det er en god gåtur til Hollywood «sentrum» men vi klarte da det og.
     
    Schlandy liker dette
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Skal til LA i november, og siden Disneyland åpner Star Wars Land i sommer, må vi dit.

    Har noe tips til et bra hotell for voksne i nærheten av Disney? Blir nok bare en natt, så avstand til parken er viktigere enn lounge og sånne ting. Må prøve å holde oss under 2000/natt.
     
  6. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,112
    Likes mottatt:
    114,461
    Bonuspoeng:
    350
    Springhill suites by Marriot er ganske stuereint
     
    holmen liker dette
  7. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg var i LA for en måned tid siden. Bodde downtown og skal aldri bo der noe mere. Vi gjorde en kjempefeil å ta undergrunnen når vi skulle rundt i LA i tillegg til at vi bodde downtown. Hvis jeg må/skal tilbake til LA skal jeg i hvert fall holde meg langt unna sentrum.
     
  8. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    LA er en av mine helt klare favorittbyer, men Downtown er nok ikke der du finner byens kvaliteter. LA oppleves best med bil, men man kan helt fint komme seg rundt med buss/metro, selv om kollektivt i LA generelt kan være litt lugubert.
     
    TravelManBiz liker dette
  9. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,133
    Likes mottatt:
    7,770
    Bonuspoeng:
    183
    Sikkert sagt det før, men Eggslut er fabelaktig. Venice, BH, downtown og Glendale.

     
    holmen liker dette
  10. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    For å si det slik, hver eneste Metro vogn vi gikk inn i stinket urin:eek: I tillegg føltes det veldig utrygt, ville aldri tatt med barna dit.
     
  11. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    For meg er LA enten West Hollywood eller Venice/Santa Monica. Besøkte Downtown sist. Greit å ha vært der, men ville ikke bodd der.
     
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Enig, med unntak av Venice. Er ikke noe fan av boardwalken, men Abbott Kinney Blvd og kanalene liker jeg.

    Downtown er på vei opp igjen, og det er en del steder det er verdt å besøke, men det er absolutt ikke noe must.
     
  13. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Det er Abbott Kinney Blvd jeg liker best med Venice og, dvs restaurantene, barene, vinbarene, isbarene osv de har samlet der. Mmmm.
     
    holmen liker dette
  14. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,112
    Likes mottatt:
    114,461
    Bonuspoeng:
    350
    West Hollywood og oppover i lia liker jeg svært godt
     
  15. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,243
    Likes mottatt:
    22,482
    Bonuspoeng:
    183
    Eg vil slå eit slag for Marina Del Rey og. Etter mitt syn byens venaste bydel.

    Downtown er stort sett kjedelig. Kan vere greit å sjekke kva som skal skje i Staples Center medan ein er i byen. Er ofte verdsvidgjetne artistar der, eller du kan gå oppleve Los Angeles Lakers skuffe fansen og drite på draget.

    Frukost er populært her på forumet. Eg er veldig glad i breakfast burrito. Den beste eg har smakt fekk eg gjennom eit hål i veggen i Glendale hjå Tacos Villa Corona. Ligg veldig avleggs og ein må ha bil. Vær tidleg ute. Det er som regel både kø og ventetid.
     
    holmen liker dette
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Mmm.. Taco! :p
     
  17. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
  19. Lillegutt

    Lillegutt Lonesome traveler

    Innlegg:
    214
    Likes mottatt:
    833
    Bonuspoeng:
    93
    Reiser over i morgen, kan prøve å få til en site update. Er faktisk litt skeptisk, selv om jeg skal bo DT
     
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    Downtown er det nok greit.
    Men hvis man skal ut og kjøre, og the 405 er stengt (var i alle fall sørover forbi Getty), så blir det fort kaotisk!
    Resten av brannene er langt unna, enn så lenge. Men det er fare for røyk.
     
    Lillegutt liker dette

Del denne siden