Lounge access for koner og unger.

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av bor_i_en_koffert, 18. okt 2016.

  1. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen, medreisende.

    Som EBG nyter jeg godt av fordelene med aksess til stjernealliansens skjenkestuer.

    Noen ganger er en kollega med. Noen ganger er en kompis med. Noen ganger er kona med. Noen ganger er kone og unger med.

    Torsdag skulle vi besøke loungen på MIA.

    Der kunne dragene i døra fortelle at jeg kun kunne ta med én gjest. Jeg var ikke nevneverdig interessert i å ta med kona og la ungene vente på utsiden, så jeg benyttet meg av det velkjente ventetrikset(tm). Det var vellykket, og fem minutter senere var vi alle inne.

    Spørsmål: i SAS-loungene får jeg alltid ta med ungene i tillegg til kona. Er dette et SAS-gode eller et *A-gode som dragen i Miami ikke hadde fått med seg?

    /koffert
     
  2. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,558
    Likes mottatt:
    4,281
    Bonuspoeng:
    113
    Det er dessverre kun i SAS egne lounger man kan ta med seg familien, opp til 4 familiemedlemmer. *Gold er kun én gjest.
    Men bra at du fikk det ordnet på kreativ vis da
     
  3. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,750
    Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    Var det automatiserte porter der du var? Jeg er ikke så sikker på om ventetrikset ville fungert så bra i *A-loungen på LAX hvor innpass er en særdeles manuell prosess bevoktet av illsinte drager.
     
    Scandipendler liker dette
  4. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Ingen automatikk.

    Dobbel dragebemanning.

    Jeg opptok hele innsjekkingsskranken og veeeeeeeentet til de ombestemte seg og slapp oss inn.

    /koffert.
     
    NordicLane and Upsaker like this.
  5. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Har en EBG kamerat som alltid kverulerer og argumenterer på alt, han kommer inn overalt med kone og unger, tilogmed LH lounger... mens jeg som bare er snill, dum og deilig ikke har klart det noen gang bortsett fra SAS egne lounger... Jeg ble tilogmed nektet adgang på EVA - the Club i TPE, fordi den var visst "for dårlig" for meg, prøvde å argumenterer med at det gjør ingenting for meg, gikk ikke! (EVA har 4 lounger i TPE, ville besøke dem alle, kom altså ikke inn på den dårligste.)
     
    Shyneno and Bjoern In America like this.
  6. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan pleier LH-dragene å reagere når man kommer med øverstkommanderende og en baby på 4-5 måneder? Pleier de å kreve at babyen blir igjen? Skal fly med Luftwaffe i desember, så det hadde vært greit å testet vannet litt på forhånd.
     
  7. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,750
    Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    Det står eksplisitt one companion i reglene, men jeg blir særdeles overrasket hvis det blir et problem. Her er Lufthansas loungeregler: http://www.lufthansa.com/us/en/Lounge-types-and-access
     
  8. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,849
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Vel, dragen hadde rett og du tok feil. Star Lounge er 1 gjest, familiefordeler kun i SAS lounger. Hadde blitt rimelig høylytt om jeg stod bak deg i den der køen mens du holdt de bak deg gissel :rolleyes:
     
  9. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,849
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Dette går helt fint, da infant ikke teller som gjest men følger kortholderen.
    Det forandrer seg kun når de fyller 2 år og får eget sete, da blir man avvist i FRA hvertfall. Det er her EBG gavekort er gull verdt, så familie på fire kan lounge problemfritt verden rundt uten å måtte true seg inn osv.
     
    Scandipendler liker dette
  10. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    *A skriver følgende på sine sider:

    Guest:

    First Class, Star Alliance Gold and Eligible Paid Lounge Membership customers are each entitled to a maximum of one guest. The guest must enter the designated lounge with the Eligible Customer and present a boarding pass for any Star Alliance member airline operated flight departing from the local airport. For contract lounges, the guest must be flying on the same airline as the Eligible Customer. Any person over the age of two is considered a guest. Infants under the age of two travelling with an Eligible Customer may accompany them to the lounge in addition to a maximum of one guest.

    Link
     
    Upsaker liker dette
  11. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Enig, det synes jeg rett og slett var ufint.
     
    thecoldfish liker dette
  12. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Noen gang er det vanvittig deilig å være ungkar og slippe å bekymre seg for hvor mange av ungene jeg klarer å få dratt med meg inn i loungen. ;)
     
    Mbj, view, Shyneno and 2 others like this.
  13. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Hmmm. Kjenner litt på den dårlige samvittigheten nå. Det var jammen godt de ombestemte seg så raskt at det ikke ble kø.

    Neste gang vet jeg bedre.
     
    Shyneno and MIkrovegas like this.
  14. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan er det med Lounge access for familie på SAS lounget der jeg flyr inn med SASfly og ut med LH på gjennom gående bestilt hos LH. Eventuelt ut og inn med SAS, men bestilt hos LH.
     
  15. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,297
    Likes mottatt:
    3,260
    Bonuspoeng:
    113
    Varierende praksis i *A lounger på dette. Tror det kommer an på humøret til loungedragen, om han/hun har stått opp på rett fot, har hatt medvind/motvind når de syklet til jobb, reise i F/sild-i-tønne klasse nært forestående etc...

    Vi er en familie på tre med en fire år gammel sønn. Ble bryskt avvist i thai loungen i BKK. Mens i Asiana loungen i ICN gikk det smooth :)

    Forresten post #500
     
    Upsaker, RoadKing, Petter B-C and 2 others like this.
  16. NordicLane

    NordicLane Medlem

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    18
    Familie på fire, med barn på 3 og 5 år, ble smilende tatt inn i Thai sine lounger både i BKK (2 ganger) og KBV for et år siden. Dette med Thai økonomi-billetter og et EBG-kort.
     
    mathiasfe, Upsaker, RoadKing and 2 others like this.

Del denne siden