Lounge BGO?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Chrisbgg, 08. febr 2016.

  1. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    307
    Likes mottatt:
    559
    Bonuspoeng:
    93
    Det var ingen dråper å spore da de vanlige sliterne på 6-flyet var innom.. men SAS tenker kanskje at hvis man reiser med 6-flyet så er man så miljøskadet at man kommer til å fortsette å reise med SAS uansett.
     
    RoadKing and afirm like this.
  2. OysteinD

    OysteinD Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    13
    Havregrøt, hveteboller og kjeks. Kaffemaskin og juice. Kanelboller kom etter hvert. Men papp og plastik? DET er er dårlig image!
     
  3. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,077
    Likes mottatt:
    68,747
    Bonuspoeng:
    293
    Skillingsbollebua
     
    NilsernNilsen liker dette
  4. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    750
    Likes mottatt:
    1,413
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke vært i bollestua på BGO, men av erfaring med den på TRD og AES så er verdien lav ut over en gratis bolle og kopp kaffe. Juicedispenseren er samme type som vi har i kantina på jobb, så litt kantinefølelse der....

    For at konseptet med cafe lounge skal funke for meg ville jeg hatt noe mer å velge i av drikke (f.eks. brusdispenser), noe mer mettende (f.eks. suppe) og noen comfy stoler som jeg faktisk kan slappe av i... At det er papp og plast det serveres på er mindre viktig for meg.
     
  5. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Og ikke minst noe litt sunnere mat enn sukker/karbo-bomber. En suppe og noe grovt brød burde vært enkelt å få til....
     
  6. mhandlykken

    mhandlykken Medlem

    Innlegg:
    129
    Likes mottatt:
    607
    Bonuspoeng:
    93
    Samtidig er det ikke noe særlig behagelig å sitte i de fleste bollestuene. Harde stoler, benker, små bord osv. De har våtservietter da, det plukker jeg alltid med meg...

    Edit: må angre litt på den statementen. I dag var det bare muffins her, og benkene var faktisk ikke så ille.
     
    Last edited: 18. aug 2017
  7. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Spesielt enkelt med tanke på at de allerede har varmebeholder som de bruker til grøt på morgenen.
     
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Bedre med bollebu enn terminal tenker nå jeg..
     
  9. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,547
    Likes mottatt:
    4,226
    Bonuspoeng:
    113
    Som i bolleterminal....?
     
  10. SVG_flyer

    SVG_flyer Veteran

    Innlegg:
    2,063
    Likes mottatt:
    3,260
    Bonuspoeng:
    113
    Alt dette her gjør det bare trist. Når man ser/hører her inne om hva som "møter" dem som reiser ofte, hva slags forventninger dem har, og til slutt om hva dem blir møtt med er helt katastrofe. Problemet i dagens Norge er folket som styrer dette konseptet i SAS, det er så r"va at det ikke skal gå ann. Jeg kan tenke meg mange som 50-70% her inne på dette forumet har spyttet inn mange tusener med kroner i dette selskapet og til slutt for man ett IKEA produkt av det billigste sortemang man kan finne. Som en sa her oppe: boller og kjeks og plastikk? Men alt i alt ikke så rart dette, ledelsen skal jo tross alt ha million lønn hvert år.
     
  11. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    895
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Her var det jammen mye syting. At de knaller til med champis på åpningsfesten må da være hyggelig uten at en skal forvente det hver dag? Synes det er fint jeg at SAS tilbyr et venterom med litt drikke og noe å bite i. Hadde selvfølgelig vært fint med en suppe på ettermiddagen og pølsefest på torsdager. En brusdispenser hadde også vært fint. Tror dette kommer etterhvert om vi skriver e-post til Sas hvor vi takker for at de har fått opp cafelounge på BGO, men det hadde vært knall med en brusdispenser og suppe siden de har utstyr på plass allerede. Papp og plast er kjipt, men det er sikkert ikke vaskemuligheter I nærheten av loungen.

    Jeg har for øvrig hatt ca 350 reiser fra BGO de siste to årene på ettermiddagen. Jeg har ankommet flyplassen ca 22 min før avgang, rukket å skifte til treningstøy etter sikkerhetskontrollen og aldri mistet flyet. Det er med andre ord ikke nødvendig å vente så mye på den flyplassen.
     
  12. Sjefen1234

    Sjefen1234 Medlem

    Innlegg:
    179
    Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    43
    Cafe lounge på nye Flesland
     

    Attached Files:

  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Er vel en fare for det om du skal bytte fly.
    Vet ikke hvor stort rutenett Widerøe har fra Bergen, men noen byer er det vel..
     
  14. titocosta

    titocosta Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Vel, iblandt skulle eg ønske at folk kunne halde kjeften sin istadenfor å klage evinneleg om ting. Flybillettane hjå SAS er i dei fleste tilhøve billig, og det er ofte eg eksempelvis finn billetter hjå SAS i GO til 699,- frå AES-OSL. Då er det umogleg å skulle ha eit premium-produkt, når så mange av SAS sine statuskunder kvalifiserar seg på segment og ikkje på poeng. Eg forstår godt at det ikkje er liv laga å ha eit meir premium-produkt på Cafe Loungene, til tross for at det hadde vore mogleg å gjere så endringar for å få det litt betre. Og eg legg igjen godt over 150.000 i året hjå SAS, men du høyrer ikkje meg klage over slike trivialiteter.
     
    chipcampden and Eddie47 like this.
  15. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    750
    Likes mottatt:
    1,413
    Bonuspoeng:
    93
    Nå er det vel ingen som klager på manglende luksus i SAS sine cafe lounger, og jeg tror virkelig at de fleste her inne forstår veldig godt at SAS ikke kan bruke ubegrenset med penger på loungetilbud på små flyplasser.

    Det jeg derimot opplever er at både min og andre kritikk går på de prioriteringene som er gjort, og til dels manglende innsikt i hva som faktisk verdsettes. F.eks. ville noe sunnere å bite i enn søtt bakverk neppe utgjøre store prisforskjellen for de, ei heller noen mer komfortable stoler vs. benker og krakker. På f.eks. AES er stolene rett utenfor loungen mye bedre å sitte i enn de inne i loungen.
     
  16. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Må være lov å komme med utsagn vedr dette, uten at "tosk på internett" skal be deg om å holde kjeft...

    I min bok kunne de spart seg hele Cafe Lounge tullet... og brukt pengene på noe mer fornuftig.. "frustrasjonen" bunner vell mest i at de kommer med ting som ikke er så veldig relevant, og overselger det som et mirakel...


    C
     
    Xflipper and Eddie47 like this.
  17. titocosta

    titocosta Medlem

    Innlegg:
    147
    Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Om ein ikkje vil at "tosk på internett" skal be deg om å halde kjeft, så kan ein jo gjerne starte med å komme med konstruktiv kritikk av flyselskapet - og ikkje gå rundt å tru at ein er ein uvurderleg kunde i alle slags samanhengar.. :D
     
  18. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,367
    Bonuspoeng:
    183
    Logiflyer, Henrik, RoadKing and 2 others like this.
  19. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,077
    Likes mottatt:
    68,747
    Bonuspoeng:
    293
    Du skal ikke kimse med fiskarbladet ... viktig for kysten ..
    Jeg abonnerte fast på på den på slutten av 70 tallet, den gangen da jeg hadde BDU som hjemmeflyplass ...

    Kanskje det het Fiskaren den gangen ..
     
  20. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,940
    Likes mottatt:
    3,897
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor gammel er du egentlig? :p;)
     

Del denne siden