Lounge LHR

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av aadnea, 04. des 2016.

  1. aadnea

    aadnea Nytt Medlem

    Innlegg:
    17
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Hei.

    Er EBG-medlem og skal til Toronto via Heathrow. Skal reise med Air Canada i business. Jeg har en del timer å slå ihjel på Heathrow og lurte på følgende. Kan man besøke flere av loungene innen Star Alliance, eller har man kun adgang til en? Tenkte å sjekke ut flere, om vi skulle begynne å bli lei av den ene osv.

    Noen som vet?'

    På forhånd takk.

    Aadne
     
  2. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Det korte svaret er ja! :)

    Du har flere muligheter, spesielt om du ikke har noe imot å gå litt..
    Air Canada, Singapore og United sine lounger ligger i T2B, mens LH Senator ligger i 2A. Her er det bare å slå seg løs! :)
     
    Stuttfeiten liker dette
  3. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
  4. aadnea

    aadnea Nytt Medlem

    Innlegg:
    17
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for kjapt svar. Lufthansa sin lounge har jeg vært i tidligere, så prøver på noen av de andre da tenker jeg. Har du erfaring med de andre loungene?
     
  5. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Singapore ligg like rundt hjørnet frå Air Canada. Veldig bra lounge.
     
    Baldrick liker dette
  6. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer i vedr. Singapore. Den er veldig fin, og synes maten er bra.
    United er heller ikke verst. Bl.a. LHR's lengste bardisk.. Har også fine dusjer der, om du blir svett av all spisingen.. ;)
     
    tommy777 liker dette
  7. aadnea

    aadnea Nytt Medlem

    Innlegg:
    17
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Hvordan er Air Canada sin lounge, iforhold til Singapore og United?

    Sist jeg var i Lufthansa sin, så var det rimelig pakka med folk både i business og Senator. Kan nok være folksomt i de andre også vil jeg anta.
     
  8. Petter B-C

    Petter B-C Senior Medlem

    Innlegg:
    1,274
    Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du ankommer med SAS kan du jo forsøke å komme gratis inn i Plaza Premium-loungen? Aner ikke om det går, men du må jo uansett gå nesten forbi den på din vei til terminal 2b. Kurant lounge, ganske bra matutvalg :)
     
  9. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Dei tar betalt for champange der. Vin er også ekstra. Gå for Star Alliance. :)
     
    Baldrick liker dette
  10. fmel

    fmel Nytt Medlem

    Innlegg:
    42
    Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    33
    Kjørte en lounge til lounge runde (tror jeg rakk 5) sist jeg kom fra India til LHR med Air India i First og sjekket ut alle Star alliance loungene. Hadde lagt inn 12 timer stopover for å spise lunsj med en kompis i City og handle litt. (btw. omtaler ikke First delene av loungene under).

    Singapore sin hadde bra stoler men mat og vin utvalget var under par.
    United var kanskje den beste overall, ok mat, men veldig bra bar og de serverte Champagne, ikke noe vintage. Men man kan vel ikke forvente det..
    Air India som jeg ble fulgt til er bare å droppe. Ikke noe å vits å stikke innom.
    Luftwaffe er som omtalt over
    Den plaza loungen hadde kanskje best mat om jeg ikke husker feil, men dårlig på alt annet.

    Så hvis jeg skulle anbefalt bare en så hadde jeg gått for United. Skal dog legge til at jeg ikke rakk å teste Air Canada sin, men Air Canada sin på Frankfurt er i veldig bra så mulig at den er bedre enn United.

    Litt off topic, men sitter på SK940 fra LAX og kan på det varmeste anbefalle Star alliance loungen på LAX. Bra dusjer, mat, desserter, full betjent bar. Men bare Napa "Champagne", men det overlever vi vel ;)
     
    Baldrick liker dette
  11. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Air Canada sin synes jeg var meget bra. Bedre enn Lufthansa. Var ikke lenge nok på Heathrow til p teste United sin dessverre.
     
  12. SorenDk

    SorenDk Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Min erfaring fra Heathrow:

    LH Senator: Fin lounge med god mad og drikke, men som andre har nævnt: Altid meget fyldt og kan være svært at finde siddeplads, hvis man kommer i peak-perioden.

    Air Canada: Fin, lidt mindre lounge med ok mad. Alkohol kun fra betjent bar, men venlig og altid imødekommende service. Pæn indretning. Dog ikke helt på niveau med AC's fremragende lounge i Frankfurt - efter min mening.

    Singapore: Min foretrukne for mad og med en lille bar, hvor man kan få serveret cocktails. Af og til skal man dog selv kontakte personalet for at få betjening. Kan anbefale en Singapore Sling. Har også champagne. Har udsigt til landingsbanen - dog lidt langt væk. Meget stille hvis man kommer der uden for de store afgange til Asien.

    United. Flot flot lounge med fremragende bar, der laver cocktails efter bestilling. Super service, mad er til tider ganske godt. Mange niveauer over Uniteds øvrige lounges i USA.
     
    tommy777 liker dette
  13. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Mens vi først er innom lounge på LHR, hvilke(n) oneworld-lounge bør man besøke?
     
  14. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Avhengig av terminal... hvis t5 er det bare BA å velge i ;)
     
    Upsaker liker dette
  15. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Terminal 5 ja :)
     
    Earl liker dette
  16. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, da er det BA, BA eller BA ;)
    Selv liker jeg Galleries South mye bedre enn North, mer plass og mindre folk. Synes også utsikten i South er finere siden man er høyere oppe...
    Den roligste på T5 er vel BA i satelitt B, men husk på at det tar tid tilbake til A-gates hvis flyet ditt går fra hovedterminalen.
    Har du ordentlig fancy kort eller billett er det selvfølgelig Concord-room som gjelder ;)
     
    Upsaker liker dette
  17. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Enig med @Earl. På T3 er det Cathay-loungen som gjelder.
     
    Earl liker dette
  18. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Kommer litt an på, syns jeg. Om du har business billett, men ikke status - JA. Om du har Emerald status ville jeg gått for BA. Selv om den er litt utslitt.

    På T5 er det jo faktisk også sånn (synes jeg) at om du IKKE har status, eller First billett, og får vite at flighten går fra terminal B - så kom deg ut dit. Det er mye færre folk og derfor bedre lounge enn i T5A. Om flighten ikke går fra B bør du neppe dra, da du kløner det litt til for deg selv.
     
  19. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Concorde Room (LHR) har forresten kraftig forbedret meny nå, i forhold til sånn passe lenge siden. Husker ikke helt når. Jeg er der litt i hytt og pine, men la veldig godt merke til det i forrige uke
     
  20. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Skal fly BA31 til Hong Kong, vet ikke om den har en fast plass?
     

Del denne siden