Lounge på ankomst

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RoadKing, 20. sept 2016.

1. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Are you my Father?

drsyk liker dette
  2. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    Er nok likt for OW når det gjelder arrivallounge. Må komme inn med longhaul.

3. graphite

graphite Medlem

Likes mottatt:
    351
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg kom inn med SN fra BRU sist uke, og selv med EBD gir jo ikke det tilgang ved ankomst OSL. Men ikke noe problem å komme inn på utland med separat innenriks-billett med SAS samme kveld.

4. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Dark side is the True side:p:cool::D

TravelManBiz liker dette
  5. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Forsatt mye mer gøy å si: Dear madammen I`m flying BA Economy class, please let med enter the F class lounge.
    Med påfølgende mot svar: Well certainly sir.:cool:

Prøv det hos *A :confused:

TravelManBiz liker dette
  6. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    812
    Bonuspoeng:
    93
    Har ikke rett til lounge ved ankomst noe sted, men har alltid et lass med LoungeKey-klipp fra DNB som jeg aldri får brukt opp.

Er det slik at jeg bare kan følge "Transfer" i stedet for "Baggage Claim" når jeg kommer frem og ta en tur på betalt lounge? Selv om jeg ikke skal ha noe fly videre? Eller er det et krav at man også kan vise et boarding pass?

Last edited: 03. okt 2022
  7. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,141
    Bonuspoeng:
    113
    BGO innland er jo kjedelig som fy, prøvde derfor en gang å ture inn på utland for å teste om jeg slapp inn til tross for at jeg hadde separate bookinger innenlands (lang tid mellom flyene), fikk beskjed om at jeg måtte ha boarding pass for flygning på utland for å slippe inn. Ikke helt likt det du spør om, men vil tro du også blir spurt om boarding pass for utgående flygning på lik måte som meg.

Siden jeg først er i tråden kan jeg legge til at sas sine lounger på OSL og CPH ikke er noe problem å besøke ved ankomst som EBD.

8. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    812
    Bonuspoeng:
    93

Egentlig litt snodig...

Når man tross alt betaler, skulle man anta at loungene var interessert i flest mulig gjester. Finnes det en eller annen regel eller avtale som forbyr loungene å ta imot gjester som ikke skal fly videre?

Hva angår SAS-loungene har jeg kun gull, og dermed ikke tilgang ved ankomst. Og der kan man vel heller ikke betale med LoungeKey?

9. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,141
    Bonuspoeng:
    113
    Så lenge man faktisk betaler og ikke benytter kredittkort til adgang så skulle man tro det ja, jeg kan ikke svare på hvorfor det er slik. Mulig det er begrenset mtp når man kan sjekke inn målt opp mot hvor lang tid det er mulig å bruke i loungen? Jeg vet ikke.

Sas godtar ikke loungekey.

10. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,518
    Bonuspoeng:
    293
    Utenlands Loungen på BGO ligger i Tax Free sone, kanskje det er grunnen?

11. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    812
    Bonuspoeng:
    93

Svarer meg selv på denne.

Fullstendig smooth på Carlsberg-loungen ved ankomst CPH i dag; ingen spørsmål noe sted. Aldri feil med smørrebrød, rødvin og 2 slags Carlsberg før man legger kursen mot sentrum :)

Kristian, EndreD, jgroneng and 2 others like this.
  12. stashorizor

stashorizor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43

Ser du disse i appen? Har aldri brukt dette, men er ikke dumt å bruke dem som arrival tilganger. Når jeg sjekker appen står et dog entitlement 0.

13. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    812
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis det står 0 i entitlement bør du sjekke med banken. Antar du har Upgrade og at kortet er korrekt registrert i appen?

Ellers er det nylig gjort en omlegging som for meg virket litt forvirrende. Tidligere gikk det umiddelbart fra remaining til pending, og etter noen dager til used. Nå blir det i stedet gjort en USD 32,- reservasjon på kortet, og besøket går etter 4-5 dager direkte fra remaining til used uten å være innom pending først. Reservasjonen på kortet forsvinner etter ytterligere 2-3 dager.

stashorizor liker dette
  14. Brukernavnet

Brukernavnet EBD

Likes mottatt:
    3,641
    Bonuspoeng:
    93
    Vekker denne til live igjen.

Er EBD og vurderer å ta med familien på innenlandsloungen etter å ha flydd SVG-OSL med SK. Kommer vi inn der da, eller gjelder lounge ved ankomst kun utland? Vi reiser ikke videre før neste dag.

Og har noen erfaring med hva som skjer med innsjekket bagasje? Den blir vel bare stående til vi kommer og henter den litt seinere?

15. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,073
    Bonuspoeng:
    113
    Ja det går helt fint, prøvd det flere ganger. Bagasjen har jeg hentet 45 min etter landing på båndet.

Brukernavnet liker dette
  16. cntnry

cntnry Medlem

Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Kan man altså ta med gjest/familie i lounge ved ankomst som EBD? Finner ikke dette direkte spesifisert noe sted

17. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,888
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg vil tippe at systemet med lounge on arrival for EBD rett og slett er det samme som lounge on departure. Lite tro på at SAS IT har gjort jobben mer sofistikert enn de må.

tobeornot999 liker dette
  18. Brukernavnet

Brukernavnet EBD

Likes mottatt:
    3,641
    Bonuspoeng:
    93
    Det står ikke direkte, men det står heller ikke noe om at det ikke gjelder gjester ved ankomst. Har dog aldri brukt denne fordelen før, men tenker vi gir det et forsøk.

Screenshot_20240311_213026_Chrome.jpg

19. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,617
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg hadde med hele familien i sommer. Gikk som smurt.

K

cntnry and Brukernavnet like this.
  20. tstone

tstone Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,095
    Bonuspoeng:
    93
    Når jeg har gått inn i loungen på Osl v ankomst har porten spurt om det er bare meg, en gjest eller familien, så det er akkurat som ved utreise.

Last edited: 12. mars 2024
    cntnry, tobeornot999 and Brukernavnet like this.

Del denne siden