Lounge-tilgang på Newark

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av InCognito, 07. jan 2015.

1. InCognito

InCognito Medlem

Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Hei. Var akkurat på tråden med United ang spesialmat på fly til/fra New York. Spurte også om det var tilgang til lounge på Newark, og fikk beskjed om at jeg enten måtte ha United-kort eller ha business-billett. Har selv Star Alliance Gold via Aegean.
    Noen som har vært der og kan fortelle om Star Alliance Gold gir/ikke gir lounge-tilgang med vanlig økonomibillett?

2. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Du har tilgang til lounge, husk egne drinker til paraplyene.

Last edited: 07. jan 2015
    Herlov liker dette
  3. InCognito

InCognito Medlem

Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Godt å høre! Prøvde å søke det opp, fant denne på SAS sine sider (ikke helt korrekt i mitt tilfelle, siden jeg er Miles and Bonus Gold, men nærmeste jeg kom i søket mitt):

• EuroBonus Gold & Diamond members can also access SAS lounges if arriving from a SAS-operated intercontinental flight (except at Newark due to airport authority regulations).

Last edited: 07. jan 2015
  4. AndersB

AndersB Reisende

Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Det der gjelder ankomst-lounge, som normalt har andre regler enn ved avreise.

Denne viser normalt riktig rettigheter:
    http://www.staralliance.com/en/benefits/status-benefits/lounge-finder/

5. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,240
    Bonuspoeng:
    113
    Har man tilgang til lounge (f.eks. United Club) ved ankomst EWR med interkontinental flight og med connection videre innenriks? Star Alliance loungefinder sier riktignok ja i form av både SAS, United Club og Lufthansas lounger, men SAS' nettsider spesifiserer jo at man ikke har lounge ved ankomst EWR (dette gjelder dog kanskje ankomst uten connection?), mens Uniteds 'lounge access policy' litt kryptisk sier "United Star Alliance Gold customers may only access the United Clubs within the U.S. when travelling in conjunction with a Star Alliance international flight", som i flyverdenen fort kan bety 'international departure only'. Nogle erfaringer?

6. InCognito

InCognito Medlem

Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Var der senest for en måned siden, mellomlanding på vei til Vegas. Du kommer inn med Star Gold.

Scandipendler liker dette
  7. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,789
    Bonuspoeng:
    293
    Trekker frem en gammel tråd fra glemselen.

Skal fly OSL-EWR-DEN med SK og UA, og samme retur. Biz, og begge er EBD. Ankommer EWR på terminal B, reiser videre fra terminal C med UA. Motsatt på retur.

På vei bort har vi 6 timer på EWR, og lurer derfor på hvilken Lounge vi skal gå for? Også hvilken terminal vi skal satse på Lounge i. Må ikke risikere å bytte terminal for så å oppdage at den beste var der vi kom fra.. Er det LH eller Maple Leaf som er best? UA er jo sånn passe..

Hvis jeg har skjønt det rett, så kan vi bruke Polaris på returen, men denne er på C, altså før vi bytter terminal? Og denne kan ikke brukes når vi ankommer EWR, og skal videre innenlands?

8. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,986
    Bonuspoeng:
    293
    Polaris kan kun benyttes ved interkontinental businessreise. (Sånn ca)

9. thool

thool Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,365
    Bonuspoeng:
    93
    Har selv 6t på EWR med ankomst B og avreise C til AUS. EBG, men bare economy class. Er det uproblematisk å bytte terminal til f.eks A eller bli på B for Maple Leaf eller Senator lounge?

10. holmen

Likes mottatt:
    64,789
    Bonuspoeng:
    293
    Så på returen kan bruke den?
    DEN-EWR-OSL, Biz.

11. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,888
    Bonuspoeng:
    293
    Helt sikkert på EWR, usikker på DEN. Du får sjekke, så får vi høre :)

12. holmen

Likes mottatt:
    64,789
    Bonuspoeng:
    293
    OK.
    Da skal jeg ta en befaring!

RoadKing liker dette
  13. benair

benair Medlem

Likes mottatt:
    239
    Bonuspoeng:
    43
    Det går fint å gå inn igjen på B, om Security spør, så bare forklar at det er pga lounge besøk. Pass på å legge inn nok tid til å komme deg over til C, der er også til tider en del kø i sikkerhetskontrollen på C, spesielt i rushtiden.

thool liker dette
  14. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    Spør for å være sikker:
    Flyr SIN-EWR med SQ og EWR-OSL med SK (begge i C). Har jeg tilgang på United Polaris loungen? Så vidt jeg kan se er det den eneste på EWR med dusj.
    (er kun EB Silver)

15. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    Det ser ut som om du har tilgang dersom man skal stole på Star Alliance lounge finder, men jeg har desverre ingen personlige erfaringer med EWR.

16. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,888
    Bonuspoeng:
    293
    Intercontinental C gir deg tilgang til Polaris når du har internasjonal flight, kos deg. Men, husk at iallefall SK flyr fra annen terminal.

17. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    Takk!
    Flyr ut fra Terminal B, ja.
    Lander 05:30 og flyr videre 18:55 så tenkte å ta en tur inn til Manhattan. Det står at turen inn med AirTrain tar 30 min. Og kun noen minutter mellom terminalene.

Noen med erfaring ang. security på EWR når jeg skal fly igjen? Når bør jeg dra fra Manhattan?

18. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,444
    Bonuspoeng:
    183
    Vi var på EWR og skulle hjem etter black friday helga i fjor. Med C og klistermerke på boardingkortet at du kan få fast track så tok det drøye 10 min, B terminalen.

indahla liker dette
  19. Gabface

Gabface Medlem

Likes mottatt:
    399
    Bonuspoeng:
    63
    Security på EWR er Lotto. Enten går det smertefritt eller så er det et mareritt. Og glem «fast track». Det er et konsept amerikanerne ikke har forstått(selv om det eksisterer der)

Beregn min. 1 time i security alene for å være på den sikre siden.

Edit: som @paramberg skriver over vant han i Lotto den gangen. Jeg gjorde ikke det. Jeg reiste også i C og hadde også FT.

Monkeycat and indahla like this.

Del denne siden