Lounge-tilgang på Newark

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av InCognito, 07. jan 2015.

1. InCognito

InCognito Medlem

Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Hei. Var akkurat på tråden med United ang spesialmat på fly til/fra New York. Spurte også om det var tilgang til lounge på Newark, og fikk beskjed om at jeg enten måtte ha United-kort eller ha business-billett. Har selv Star Alliance Gold via Aegean.
    Noen som har vært der og kan fortelle om Star Alliance Gold gir/ikke gir lounge-tilgang med vanlig økonomibillett?

2. KristianSk

KristianSk Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,439
    Bonuspoeng:
    113
    Du har tilgang til lounge, husk egne drinker til paraplyene.

Last edited: 07. jan 2015
    Herlov liker dette
  3. InCognito

InCognito Medlem

Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Godt å høre! Prøvde å søke det opp, fant denne på SAS sine sider (ikke helt korrekt i mitt tilfelle, siden jeg er Miles and Bonus Gold, men nærmeste jeg kom i søket mitt):

• EuroBonus Gold & Diamond members can also access SAS lounges if arriving from a SAS-operated intercontinental flight (except at Newark due to airport authority regulations).

Last edited: 07. jan 2015
  4. AndersB

AndersB Reisende

Likes mottatt:
    1,003
    Bonuspoeng:
    113
    Det der gjelder ankomst-lounge, som normalt har andre regler enn ved avreise.

Denne viser normalt riktig rettigheter:
    http://www.staralliance.com/en/benefits/status-benefits/lounge-finder/

5. Scandipendler

Scandipendler Senior Medlem

Likes mottatt:
    711
    Bonuspoeng:
    93
    Har man tilgang til lounge (f.eks. United Club) ved ankomst EWR med interkontinental flight og med connection videre innenriks? Star Alliance loungefinder sier riktignok ja i form av både SAS, United Club og Lufthansas lounger, men SAS' nettsider spesifiserer jo at man ikke har lounge ved ankomst EWR (dette gjelder dog kanskje ankomst uten connection?), mens Uniteds 'lounge access policy' litt kryptisk sier "United Star Alliance Gold customers may only access the United Clubs within the U.S. when travelling in conjunction with a Star Alliance international flight", som i flyverdenen fort kan bety 'international departure only'. Nogle erfaringer?

6. InCognito

InCognito Medlem

Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Var der senest for en måned siden, mellomlanding på vei til Vegas. Du kommer inn med Star Gold.

Scandipendler liker dette

Del denne siden