Loungetilgang ikke lenger inkludert i Qatar Airways Business Class

Tråd i 'Nyheter' startet av lMartin, 10. nov 2020.

  1. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Den er omtalt i de fleste norske medier også. Greit å presisere at det ikke var flyselskapet som sto bak dette, selv om flyselskapet på mange måter kan sies å være statlig.
     
  2. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    Koster heldigvis bare et par hundringser å kjøpe seg inn i loungen istedenfor og ikke 6000kr..

    Man kan også snu på det. Den billigste billetten er 6000kr billigere.
     
    RoadKing liker dette
  3. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,813
    Likes mottatt:
    3,013
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor har du det fra? På de eksemplene jeg har sjekket, har jeg funnet billigere priser på den ruta før endringen med både lounge og sete inkludert. Til dels flere tusen kroner billigere faktisk. Hadde det du skriver derimot passet, men med samme rettigheter blir billetten faktisk veldig mye dyrere.
     
  4. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har ikke sjekket opp i prisene, men det betyr ikke alltid at noe er dyrere. Det kan like så godt bety at billigste er billigere.

    Tror uansett billigste løsning om man ønsker lounge er å betale seg inn. Enn så lenge får nesten ingen reist uansett, så det er sikkert andre priser og endringer til den tid.
     
  5. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    587
    Likes mottatt:
    759
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg synes det er litt merkelig at man får tilgang til partnerlounger (OW), men ikke QRs egne.

    De crosscharger vel seg i mellom for besøk hos andres lounger? Mener jeg har hørt noe om at standard hos *A er i størrelsesorden $13?
     
  6. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,669
    Likes mottatt:
    4,993
    Bonuspoeng:
    113
    Er ikke det reglene mellom selskapene i OneWorld som sier at medlemmene skal ha tilgang til hverandres lounger? Tror det er slik. Qatar har jo også OneWorld C og F lounger på Doha i tillegg til de loungene man får tilgang til ved å fly C eller F med Qatar. Er jo slik det var på T5 med BA også der de hadde Concorde Room for sine GGL medlemmer med CCT kort eller de som flydde F med BA. Nå er jo T5 åpnet for flere selskaper i en periode så flere vil ha tilgang der nå.
     
    tobeornot999 liker dette
  7. Modegard

    Modegard Aktivt Medlem

    Innlegg:
    373
    Likes mottatt:
    2,344
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg skal på en jobbreise til Seoul i September og flyr da med Qatar. Spriket mellom R og I klasse er uforholdsmessig høyt i biz, så det blir førstnevnte. I R klasse er det uten loungetilgang, men dette kan kjøpes ved siden. Jeg har 3 timer transfer på veien ut, og 2 timer på hjemturen. Jeg får disse valgene gjennom BH:

    upload_2021-8-21_9-25-13.png

    Hva velger en her? Ser First class er nevnt til en OK pris, men er dette Al Safwa?
     
    SVG_flyer liker dette
  8. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,314
    Likes mottatt:
    10,120
    Bonuspoeng:
    183
    Nei. Det er "First Class Lounge" som egentlig er beregnet for OneWorld Emerald som flyr i Economy.

    Al Mourjan (for Qatar Business) er en mye bedre lounge.
     
    Modegard and Shyneno like this.
  9. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,730
    Likes mottatt:
    7,653
    Bonuspoeng:
    183
    Jo, alle alliansene har tilsvarende regler seg i mellom. Som gir tilgang til hverandres lounges basert på medlemsnivå hos partnerne i alliansen.

    BA Concorde room kan anbefales, forresten. Bare for å ha testet det en gang. Den er ikke mye bedre enn gull/business-loungen til BA når det gjelder mat, men champagne-baren er helt sinnsyk.

    Supre viner, og de gir deg en tommel opp hvis du spør om en privat champagne smaking av de 4-5 de har tilgjengelige. Ala-carte menyen er selvsagt også bra, men ikke spektakulær på noen måte (der er LH første klasse bedre, feks).
     
    phileas and Insomnia4u like this.
  10. toro1

    toro1 Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    1
    Qatar airways det føles veldig lite kundevennlig å ta betalt for setevalg og lounge på langdistanseflygninger. Nå har til og med Qatar Airways latt seg lure og kommer til å miste masse kunder . Jeg får bare en dårlig følelse når jeg prøver en booking og får opp disse vanvittige dyre prisene på Business Class.
    nå blir det Finnair etc.
     
    Chh1ll liker dette
  11. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,314
    Likes mottatt:
    10,120
    Bonuspoeng:
    183
    BA har jo tatt betalt for setevalg i Business i mange år... Uansett.

    Lounge er ikke inkludert i Business Lite, men er det i Classic, Comfort og Elite.
    Setevalg er gratis for Comfort og Elite.
    Det er gratis for alle billetter å velge sete når innsjekk åpner 48 timer før avgang.

    Har du Sapphire eller Emerald-status i OneWorld er setevalg gratis uansett, og du får også tilgang til lounge, selv om OneWorld-loungene til Qatar ikke er like bra som de egne.

    Ellers er det jo bare å fly Finnair, men Qatar sitt Business-produkt er i en helt annen liga enn Finnair.
     
    tobeornot999, paron and Edvard like this.
  12. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan kjøpe de tjenestene du ønsker hos QR.

    De som flyr mye er ofte lojale for andre grunner enn pris og produkt alene.

    Se på gjengen her på forumet hekta på SAS og EuroBonus.

    Som junkies i tøfler padler de videre i et dysfunksjonelt forhold. For utenforstående og logiske hoder ser det helt uforståelig ut, men grei underholdning er det.

    Rasling i sablene, noen eposter sendes og man lufter frustrasjonene med comrades på forumet – en liten ‘forbedring’ her, litt dårlig kundeservice der, kanselleringer og uforutsigbarhet, kutt i service, høye priser og reduksjon i rutetilbud.

    Listen på SK-fuckups og bad value er lang. (Dog er jeg fortsatt glad i SAS).

    Men så lenge man får brukt sine to CT og Trumf-bonusen er dagen reddet.

    Aviation is free-market economy my friend. Kjøp flybillettene der det passer deg.
     
    Last edited: 08. des 2021
    Onico, Points4Fun, anders82 and 7 others like this.

Del denne siden