Loungeutvalg CDG SA Gold

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Reiseglad, 12. april 2023.

1. Reiseglad

Reiseglad Medlem

Likes mottatt:
    185
    Bonuspoeng:
    43
    Paris med SAS i + står for turen i helgen, i den anledning lurer jeg på hvilken av de aktuelle loungene som har best utvalg av mat og drikke og som anbefales. I følge SA-loungefinder kan man velge mellom SA Lounge Paris, Air Canada Maple Leaf Lounge, Lufthansa Business og Lufthansa Senator. Noen som har erfaringer her?

2. Meursalt

Meursalt Medlem

Likes mottatt:
    226
    Bonuspoeng:
    33
    Det avhenger av hvilken terminal du flyr fra. Noen terminaler har lounger (du har tilgang til), mens andre har ikke. SAS pleier, meg bekjent, å fly fra terminal uten lounge. I teorien kan du selvfølgelig prøve å overbevise streikebegeistrede, jeg-har-tatt-brev-kurs-i-service sikkerhetsvakter om at du skal gjennom sikkerhetskontrollen for å gå på en lounge, men det regner jeg med at er vanskelig.

Skulle du likevel greie det så likte jeg meg godt på Luftwaffe Senator. Bra mat og veldig rolig. Du sitter i en boks uten vinduer, så det er nok en aquired taste.

NoLimit and Reiseglad like this.
  3. Reiseglad

Reiseglad Medlem

Likes mottatt:
    185
    Bonuspoeng:
    43
    :D sånne typer franskmenn er en fryd å forholde seg til! :p Neida. Joda.

Vi flyr fra terminal 1, alle bortsett fra AC holder til der ser det ut til. Noen flere erfaringer, @Meursalt eller andre?

4. vegasbaby

vegasbaby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    303
    Bonuspoeng:
    63
    Fløy CDG-OSL fra terminal 1 igår i pluss. Ingen lounge etter sikkerhetskontroll. Senator-loungen ligger før sikkerhetskontrollen, tok ikke sjansen på å teste den..

Reiseglad liker dette
  5. Meursalt

Meursalt Medlem

Likes mottatt:
    226
    Bonuspoeng:
    33
    Senator-loungen ligger etter sikkerhetskontrollen, på satelitt 6. SAS flyr ikke fra denne satelitten, om jeg ikke tar helt feil.

Jeg har kun erfaring fra Senator-loungen, dessverre.

Reiseglad liker dette
  6. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    35,988
    Bonuspoeng:
    293
    Fant ingen fornuftige loungevalg når fløy med SK fra CDG i mars.

Bedre å komme seg til gate å heller legge noen kroner i brød og vann på en av utsalgsstedene der

Reiseglad liker dette
  7. Staralliance

Staralliance Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    497
    Bonuspoeng:
    63
    Vi fant det dessverre lite praktisk å bruke lounge i en annen terminal enn SAS flyr fra, så vi valgte å stå over. SAS-loungen til SAS i terminal 1 ble stengt for en tid tilbake. Det er med andre ord litt dårlig lounge-tilbud for SAS på CDG.

Reiseglad liker dette
  8. Reiseglad

Reiseglad Medlem

Likes mottatt:
    185
    Bonuspoeng:
    43
    Litt rart, og synd, på en såpass sentral flyplass. Men det renner jo ikke akkurat over av penger for bolaget om dagen. Takk for hjelpen folkens!

9. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,070
    Bonuspoeng:
    113
    Litt usikker på hvordan det er nå, men tidligere kunne man gå innom non-Schengen på T1 og besøke Star Alliance loungen. Et liten omvei, og man må ha pass. Helt ok lounge, bedre enn SAS loungen.

10. Flylowairlines

Flylowairlines Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Det som er værre på CDG er at det er klin umulig å sjekke inn bagasje før maks 2 timer før flighten går. Har vært sånn nå i hvert fall siden oktober i fjor.
    Hva er årsaken til dette? Sparer SAS penger på en slik løsning? Sitter her nå, som EBD, og er så heldig at jeg kan sitte å vente her i flere timer før jeg får sjekket inn bagasjen min. Kom med en flight fra annet selskap og har ikke gjennomgående billett.

Forøvrig artig å se på self check-in og bagdrop som må via en person i skranken og hvor mange ikke skjønner at de må feste tangen selv når de har sjekket inn selv. Vi er kommet mye lengre i Norge på dette

Staralliance and NoLimit like this.
  11. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,616
    Bonuspoeng:
    183
    https://www.sasgroup.net/newsroom/p...ew-lounge-at-paris-charles-de-gaulle-airport/

Ny lounge åpnet ganske nylig, og den dekker non-Schengen.
    «Starting October 13, it will welcome First and Business Class passengers and Star Alliance Gold status customers on member airline flights departing from gates 10 to 38 in Terminal 1.»

Det spennende er imidlertid teksten om den gamle lounge , som nå sier «there are two Star Alliance lounges operating in Terminal 1 now. The first lounge, refurbished in 2019 and located prior to security on level 10, will now serve passengers departing on intra-Schengen flights from gates 50 to 78, as well as guests from various lounge access programs departing from all gates.»

Skal innom neste helg og skal se om vi får besøkt!

Flymunda, NoLimit and Molde like this.
  12. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,616
    Bonuspoeng:
    183
    Litt under pari. Opplevde maten som dårligere enn sist jeg var innom, men det er mange år siden. Hadde noen semi-interessante øl (på etikett, jeg smakte ikke).

Du må gjennom første scanning av BP mot riktig gate og opp rulletrapp, deretter gjennom passkontroll, og der står det skiltet til lounge for Schengen-gate. Var også med en som pekte oss i riktig retning. Opp i 10. etg. med heis.
    Ut igjen er det ny passkontroll.

Vet ikke om det var verdt turen helt. Kona var lite imponert da hun ikke kom gjennom automatisk passkontroll, så hun fikk strafferunde og havnet bakerst i en lang, manuell kø. Løftet ikke akkurat stemningen.

4/10

IMG_8035.jpeg
    IMG_8036.jpeg
    IMG_8037.jpeg
    IMG_8038.jpeg

Spielhaug, Earl, paron and 10 others like this.

Del denne siden