Lufthansa 5-Stjernes Skytrax

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Edin, 05. des 2017.

  1. Edin

    Edin Aktivt Medlem

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    På Lufthansa sine FB-sider har LH bilder av sin vakre D-ABYM med ny foliering. 5Starhansa. Det betyr at LH er i serviceklasse med SQ og ørkenselskapene. Gratulerer til LH som 5-stjerners i Skytrax, der LH-F er en flott opplevelse, mens LH-C i Europa er litt "så som så". Jeg har ikke testet LH-C på IC, men forstår fra forumet at det ikke er helt topp.
     
  2. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    upload_2017-12-5_20-1-17.png

    Bilde av skjønnheten :)
     
    Xflipper, Eddie47, anders82 and 4 others like this.
  3. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,325
    Likes mottatt:
    10,154
    Bonuspoeng:
    183
    Ser man bort i fra First så er dette overhodet ikke fortjent.

    Har flydd fire ganger i Business de siste par årene med Lufthansa til USA, og "Meh" er vel kanskje det som dekker min mening om produktet best. Av de fem europeiske selskapene jeg har brukt kommer Lufthansa nest dårligst ut.

    Etter min mening er begge de andre selskapene Lufthansa eier som jeg har prøvd (Swiss og Austrian) bedre.

    Beviser bare at Skytrax er en tulle-ranking.
     
    furlong and PVflyer like this.
  4. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har også flydd LH business endel IC det siste halvannet året, jeg er ikke veldig imponert. Den ene gangen jeg har prøvd SAS IC business syntes jeg var bedre enn samtlige ganger med LH.
     
  5. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er begrunnelsen til Skytrax:
    http://www.airlinequality.com/news/lufthansa-certified-as-5-star-airline/

    De sier at en stor del av avgjørelsen på 5 stjerner var basert på de nye business class setene til Lufthansa som de skal lansere med den nye 777X. Men problemet her er vel at disse nye flyene kommer vel ikke før i 2020 ca? Og da er dette kun på disse nye flyene og de eksisterende flyene som 747-8 skal fortsatt ha de samme gamle business class setene.

    Synes det er veldig rart at Skytrax kan gi 5* basert på et produkt som Lufthansa skal lansere om 3-4 år på en mindre del av flyene sine. Men jeg synes fortsatt Lufthansa er et flott flyselskap og i spesielt F er det en fantastisk service og FCT vet jo alle at er veldig bra. Eneste jeg reagerer på er de 5* og begrunnelsen for dette.
     
    Ursa, milehigh and Xflipper like this.
  6. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Ursa, milehigh and miura like this.
  7. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har ikke satt meg veldig nøye inn i saken bortsett fra ovennevnte artikler, men hvis det stemmer at det er viktig at 80% av flåten skal ha samme produkt er det veldig rart å gi fem stjerner basert på en flåte med 0% av det nye produktet.

    Det skal sies at businessproduktet fortsatt har fire stjerner, mens det er hovedsaklig endringer i økonomi og premium økonomi som fikk 4,5 stjerner og dermed vippet karakteren opp til fem.
     
    Islending, Ursa and milehigh like this.

Del denne siden