Lufthansa business ledige billetter?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Sandal, 13. mai 2018.

  1. Sandal

    Sandal Nytt Medlem

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Hei.

    Er i Sør-Afrika og reiser hjem på Tirsdag 15/5 med LH573 fra Johannesburg til Frankfurt. Reiser Economy premium og ser igjennom appen til Lufthansa at man kan oppgradere til Business for 6200kr.

    Har ringt Lufthansa sitt service nummer og dem fortalte der var fult på business. Noe jeg ikke tror stemmer da jeg sjekket på lufthansa sin side og man kan fortsatt bestille business.

    Er det noen måte og sjekke om der er fullt?
    Hva mener dere, er det verdt 6000kr for å oppgradere fra Economy premium til business?

    Mvh
     
  2. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Personlig nei. Syns 6000 kan gi så mye annet gøy at jeg ikke hadde oppgradert for en vei for den summen.
    Sikkert mange som er uenig med meg her inne
     
  3. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg syns Lufthansa business har fått ufortjent mye hat her inne, og syns personlig at det er et brukbart produkt, men jeg må si meg enig med deg, 6200 er for mye.
     
    Edvard liker dette
  4. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    For 6200 kan du få en tur retur OSL-HGK i SAS pluss. eller 1 uke i syden med fly og hotell inkludert.
     
  5. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,107
    Likes mottatt:
    14,454
    Bonuspoeng:
    293
    Det er masse ledige seter, men å betale over 6k for oppgraderinga er litt mye synes jeg. Om du ikke har betalt svært lite for din opprinnelige billett da.

    Jeg klarer ikke å sove «sittende» så jeg er villig til å punge ut litt ekstra for å få en «seng» samtidig som biz er noen hakk bedre serveringsmessig også.
    Hadde jeg vært sliten og lei hadde jeg ratt gjort det på en såpass lang tur...
     
  6. Sandal

    Sandal Nytt Medlem

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Hvor sjekket du ledige seter?
     
  7. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    800
    Likes mottatt:
    3,178
    Bonuspoeng:
    93
    Expertflyer viser 25 ledige seter i businesskabinen i allefall.
     
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg vurderer alltid mellomlegget i slike tilfeller.
    Ta f.eks en tur til LAX, si den koster 22000 i Biz. Si at din premium kostet 12000. Da blir differansen 10000 / 2 = 5000.
    Dvs, hadde du kjøpt biz billetten med en gang hadde du fått den billigere. Så det er definitivt ikke noen god deal å betale 6000 for oppgradering, kanskje får du bare poeng for original bookingklasse og.
    Men, som @Tore sier, det er en lang tur, og har man vært lenge ute og er sliten...
     
  9. Sandal

    Sandal Nytt Medlem

    Innlegg:
    15
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Hei. Jeg gjorde oppgraderingen men kan ikke si det var verdt det. Det var behagelig nokk med god plass osv men prisen var for drøy.

    Mvh
     
    Shyneno and Xflipper like this.

Del denne siden