Hei, Har klart å skaffe tur for meg og fruen i F på følgende strekning: EVE-OSL-MUC-EWR-JFK-FRA-OSL-EVE. Vi er henrykte over å ha klart å fikse bilettene, og driver litt "research" på hvordan det kommer til å bli. I en av trip reportene kom jeg over en liten problemstilling: Ved Evenes er det SAS og Norwegian som fly (Reisen er i plus fra EVE-OSL, C på OSL-MUC). Vi får boardingkort fra SAS (ikke LH sin spesielle FC mappe) og noen har sagt at det kan skape litt problemer / friksjon med tilgang til FCL og FCT (frankfurt) + at man ikke får HON Priority tag på baggasjen, og derfor må vente på den ved ankomst EWR. Noen som har erfaringer eller tips? EDIT: Det er en CT som er booket med SAS eurobonus.
Boardingkort er ikke noe problem. Du får nytt "riktig" i F Loungen i Tyskland uansett. Ingenting er et problem når du flyr F innenfor Tyskland På OSL har de HON tags, men aner ikke hvordan det er på EVE. Skal ikke se bort fra at de fikser det også på egenhånd ved transit i Tyskland, men det kan sikkert andre svare bedre på. Sørg for å fly LH FRA - OSL på retur så du får adgang til F terminalen. Men det vet du kanskje allerede.
Takk for tilbakemelding, regner vel med at det strengt tatt ikke blir noe problem. Et annet spm som også har dukket opp. På returen har vi 5 timer i FRA (bevist for å kunne få litt tid på FCT). Det står at man har tilgang om man ankommer med Lufthansa F / har et boardingkort til F samme dag (vi har C videre til OSL). Men det er en nattflight, så vi har boardingkort fra "dagen før". Men regner med man fremdeles har tilgang til FCT? Gleder meg bare mer og mer til denne turen altså! PS. Noen som har erfaring med å bestille transport fra EWR/JFK til Manhattan. Ser at det er mange som tilbyr, men er usikker på hvilket hentetidspunkt man skal oppgi. Bruker dere å angi forventet landingstid? Det kan jo ta alt fra 20 min til 2 timer å komme seg inn i USA... PSS. Om noen har gode tips til hva man bør gjøre, kom gjerne med de
Du har adgang hvis du ankommer i F og flyr videre i C med LH samme dag. Men viktig at det er LH. Har prøvd selv i år, ingen spørsmål. Vi ankom med natt flight fra GIG. Enjoy !
Ja selvfølgelig! Brukte det forrige gang i København og det funket jo som snus. Tenkte faktisk ikke på det før nå
Jeg kan svare på hon tag på bagasjen. fløy krs-osl-fra-icn og meg bagasjen sjekket inn hele veien. vurderte og ta den ut i osl på grunn av at jeg ville ha hon tag men droppa det. da jeg ankom icn kom bagasjen på båndet før alle andres med påskrevet HON med tusj over hele bagasjelappen fløy med LH fra OSL-FRA og med F videre til ICN. Jeg ga bare passet i FCT og viste aldri det gamle BP jeg fikk ved innsjekk i krs. det ordner seg
Vi fikk HON tags og First Class mappe på OSL. Når vi landet i Johannesburg var HON taggene klippet av, og vi fikk bagasjen vår sist. På returen hadde vi SK til CPH fra FRA, men ble henvist til First Class Loungen.
FCT eller FCL? Grunnen de oppgir for å ikke gi adgang til FCT er at de ikke har lov å kjøre deg ut til andre fly enn LH. FCL er nok ikke noe problem hvis du reiser videre med andre selskap, ettersom du går til gate på vanlig måte.
Det var nok din post jeg hadde lest om tidligere da (avklippede HON-tags) Har LH til OSL fra FRA i C, så regner med vi har adgang til FCT