Lufthansa First meny - Særiøst?????

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Fnate, 23. febr 2016.

  1. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    915
    Likes mottatt:
    1,306
    Bonuspoeng:
    93
    Feil: De ender opp som "Waffe-mcnuggets" ;P
    Men: Guineafowl kan være fantastisk, dog er avstanden mellom himmelsk og skosåle mindre enn 30 sekunder i en ovn "up in the air"..
    En godt spicet tartar er skikkelig comfortgugge.
     
    Fnate liker dette
  2. tadagast

    tadagast Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    182
    Bonuspoeng:
    43
    Fikk samme meny til SFO forrige veke, maten var OK men ikkje noko meir. På veg tilbake fikk vi mellom anna Wagyu Burger som var heilt topp. For alle de som har smakt Wagyu kjøtt veit de at dette er eit par hakk opp i høve NRF, sjølv om burgaren på ingen måte kan måle seg med ein skikkeleg Wagyu biff i Japan:)
     
    Fnate liker dette
  3. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    915
    Likes mottatt:
    1,306
    Bonuspoeng:
    93
    OT: Godt hengemørnet NRF KAN faktisk sammenliknes med kjøtt fra mange langt såkalt edlere raser....
     
  4. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Nå er vel ikke Wagyu en rase, men en måte å behandle og fore (og muligens slakte?) kua? Evt et markedsføringsnavn, alla Champagne, for en måte å gjøre dette på i et bestemt område?

    Korriger meg om jeg tar feil.
     
  5. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Hei og hå, kokken. Jeg tåler kritikk altså, men jeg håper så klart ikke jeg snubler i døra og ender på sjukehus. Ikke liker jeg havregrøt noe særlig heller, og jeg skal slanke meg - noe som blir sykt vanskelig om jeg må ligge med brekt bein.

    Spøk til side, jeg skjønner at innlegget kan virke provoserende. Meningen med det var egentlig at jeg noen ganger blir fortvilt over at F-mat liksom skal være så innmari esoterisk at det oftest ikke blir godt. Vi snakker tross alt om (ofte) obskure matvarer som skal varmes i en dampovn på 40.000 fot. Jeg tviler på at folk velger å betale 40 lapper for en flytur med "mikrobølgeovnsbakt perlehøne" om det er maten de er ute etter. Da tror jeg heller de ville betalt 1/10-del per hode for et måltid på en flott restaurant.

    Pointet er at denne jålematen (forgive my ignorance) ofte smaker direkte vondt på fly. Jeg har flere ganger sittet i F og fått "Perforert Perlehane med smørsaus" og vurdert om jeg hadde sendt det ut igjen om jeg fikk det på Mortens Kro. Sannheten er at i 50% av tilfellen ville svaret vært ja.

    På 40.000 fot, dampet i ovn er det få ting som virker. Supper virker!!! Hummer virker. Hvit fisk funker iblant. Indisk er panzer. Spekemat og oster funker. Men det er ofte enkel og smakssterk comfort-food som virker. Brennevin funker også. Resten er platt.

    Men - jeg er en "bortskjemt 5-åring" i sinnet. Og jeg godtar at andre mener noe annet.

    Peace out
     
    Islending, wilhelm, Kjakan and 5 others like this.
  6. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    915
    Likes mottatt:
    1,306
    Bonuspoeng:
    93
    Wagyu ER en egen rase, primært best kjent fra Kobe i Japan, der de behandles, stelles og fores etter alle kunstens regler slik at marmoreringen og mørheten sikres.
    Wagyu konseptet er dog utvannet, akkurat som rasens genetikk har blitt det med såkalt "Wagyu" kjøtt fra USA, Australia, Chile osv. Godt, men kan IKKE måle seg med ekte vare (Sist spist på Koy Shunka i Barcelona). Nam! IMG_8866.JPG
     
    Hamburgersmauet and tadagast like this.
  7. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Ouch... :) Får holde meg til Grandiosaen, jeg
     
    tommy777 liker dette
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Problemet er åpenbart.
    Flate er ikke et lukusdyr..
    Han liker kneip, tubeost og rødvin på dunk.

    F seter med M service er nok optimalt :)
     
    Islending, TOS, Fnate and 2 others like this.
  9. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,312
    Likes mottatt:
    10,117
    Bonuspoeng:
    183
    Enig! :D

    Jeg er ganske overbevist om at LH uten problemer kan servere han både Business og Economy mat i First hvis han spør.
     
    Guden and Are like this.
  10. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Det har BA fikset flere ganger. Jeg har f.eks spurt om, og fått, en brødskive med nyvarmet bacon på istedenfor fin-maten et par ganger. Men nå er det LH tid...

    Pennen er spisset
     
    Fridtjof, mhsalv, afirm and 1 other person like this.
  11. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,315
    Likes mottatt:
    12,263
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har en kollega som skal til EWR i SAS GO på fredag. Vi kan sikkert ordne det slik at dere bytter plass. Ellers ligger jo FN sitt hovedkvarter tilfeldigvis i den byen du skal til. :D

    I fare for å at noen skal ta innlegget mitt seriøst; innlegget mitt var ikke seriøst.:rolleyes:
     
    Fnate liker dette
  12. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,838
    Likes mottatt:
    1,922
    Bonuspoeng:
    113
    Tror det blir vanskelig å skaffe 3-liter Amigo rødvin i LH F :D
     
    Edin and Are like this.
  13. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg var faktisk på polet på mandag og shoppet. Det har blitt fine bokser da.

    [​IMG]

    På Lillestrøm kaller vi dette en "beauty-bag"... drekk deg fin for to-nitti-niiii :)
     
    Guden, Islending, AndersB and 8 others like this.
  14. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,838
    Likes mottatt:
    1,922
    Bonuspoeng:
    113
    Hahaha, fantastisk! Da blir man som kjent "beauty-full"

    Minner meg om en tidligere kollega som arrangerte sommerfest, han serverte Amigo og Granapeer - altså Grandiosa skjært i små terninger med en tannpirker i.
     
    Guden, AndersB, Kjakan and 3 others like this.
  15. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Ser mer ut som du har litt innskrenket horisont hvis koteletter er det eneste som appellerer.
     
  16. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Alt kan bestilles :D
     
    Fnate liker dette
  17. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,876
    Likes mottatt:
    12,600
    Bonuspoeng:
    183
    Moro å se hvor mange som engasjerer seg når humorfilosof Fnate serverer sine flamberte sym - og antipatier (eventuelt pateer)☺. Hensikt oppnådd, tenker jeg.
     
    Fnate liker dette
  18. Edin

    Edin Aktivt Medlem

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    He he. Denne tråden begynner å bli et kurs i "hvordan snobbe elegant ned fra F".

    Forløpig har jeg F tilgode, men etter aktivt medlemskap på Bonusfeber er 2017 satt av til F-tur med LH primært, alt annet sekundært. Den turen skal jeg finne om jeg så må reise til Afganistan. Og jeg skal nyte maten, uansett om den smaker svett hesteballe.

    Jeg tenker også at en SASofil som ofte reiser Go innenlands ikke har de helt store kravene til flymat. Jeg blir glad hvis det er noe som er varmt, og at smøret ikke kan brukes som kastevåpen...
     
    AndersWE, Misterix, Baldrick and 2 others like this.
  19. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,143
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Dette var tilfellet for meg også da jeg trakterte CX Business fra HKG-LHR, har ikke hat mot til meg å ferdigstille rapporten;
    Når nøttene blir lange, og kulda setter inn...
     
    Fnate liker dette
  20. TOS

    TOS Senior Medlem

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    396
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg får invitere deg med på restaurant en eller annen gang dersom vi tilfeldigvis er i samme by for å få dine perspektiver på maten... ;)
     
    Fnate liker dette

Del denne siden