Jeg prøver å legge til EB-nummer på Lufthansa sine sider, nummeret godtas, men Eurobonus blir automatisk endret til Miles&Smiles. Noen forslag?
Lag egen profil hos Lufthansa Travel-ID og legg inn EB nummer. Da kommer numrene automatisk opp når du legger flygninger med et Lufthansaselskap inn i profilen. Kan også legges inn ved innsjekk! Ellers har jeg fått de alltid hyggelige damene i SAS Loungen på OSL til å fixe sånne ting.
Det er akkurat det jeg har gjort. Gikk via booking, add a frequent flyer program. Nummeret går an å legge til, men programmet som automatisk kommer opp er Turkish sin Miles&Smiles. Men får forsøke ved innsjekk, ev. i en av loungene.
Jeg mailet de og de la det inn EB nr...tok 5 dager. https://www.lufthansa.com/no/en/feedback Forøverig...med en Lufthansa Eco-Light...som har EBG nr lagt inn, er det bare og scanne LH boardingkortet og automatisk fungerer...anno 4 Nov 2022. Fast Track funker på OSL... Lounge inngangen hos SAS,også Gold lounge. Priorety Boarding...
Mulig jeg fikk lagt bookingen med LH inn i appen til SAS og dermed ble det koblet opp mot EB hos LH? Dette var på en reise med kun LH, har ingen bookinger med LH for øyeblikket så får ikke sjekket dette selv. Fikk forresten det ene flyet kansellert på denne reisen og SAS sin app var oppdatert med ny reiserute allerede før jeg var i skranken til LH.
Jeg tror du har rett, tror det funker å legge til bookingen når du er logget inn hos sas Det fungerer dog ikke med brussels airlines.
Jeg har hatt EB-nummeret registrert i profilen min hos LH i årevis, og har aldri hatt problemer. Det har blitt lagt til automatisk ved booking. Men mulig det blir annerledes nå. Etter at de endret program sist uke, har også jeg blitt overført til "Miles&Smiles". Blir spennende på neste LH-flight å se om det bare er feil i GUI, eller om de faktisk har klart å rote det til.
Mine erfaringer er at LH automatisk kobler status i EB om du får lagt inn bookingen i SAS sine system. Har funket på både betalt og bonus for meg.
Fungerte ikke for meg. Måtte ringe 24140550 og overtale ho som svarte til å prøve. Det gikk fint. Må oppgi bokstaver og tall. Hele samtalen varte bare i 5 minutt.
Fant ikke bedre plass å stille dette spørsmålet, så prøver meg her. Har akkurat bestilt min første bonusreise med LH i business. Til tross for min EBD-status er det likevel en del seter jeg ikke får valgt. Feks. hele første rad på intra-Europa og fremste kabin på øvre dekk i 747-8 vises som utilgjengelige. Er det noen mulighet for å få valgt disse setene?
De setene er reserverte for SEN/HON fram til rett før avreise, du kan muligens velge de hvis de fortsatt er ledige ved innsjekk.
Du skriver "Til tross for din EBD-status". Husk at EBD er kun en SAS status. Rejser du med andre Star selskaber end SAS, så konverteres EBD automatisk ned til Star GOLD. På boarding kortet registreres det som >> SK*G <<
Back to topic: Har funnet ut at selv om LH og SAS sin hjemmeside ikke klare å legge til EB nummer så får SAS appen det til.
Expertflyer varslet om at rad 81 på SIN-FRA åpnet opp 72,5 timer før avgang, setene kunne velges SAS-appen like etterpå. Da jeg sjekket tidligere samme kveld var de fortsatt blokkert.