– Det er helt trygt å planlegge for norsk ferie, understreket justisminister Monica Mæland (H) på mandagens pressekonferanse. – Alt annet er mindre trygt, men det er veldig trygt å planlegge for norsk ferie, sa hun videre. SAS har masse ledig til LYR i juni/juli. Nå er det bare å knuse eurobonussparegrisen og bestille seg en tur til Longyearbyen. Hvordan er Svalbard i juni? Og enda viktigere, er loungen på OSL åpen?
Prøver å holde igjen konspiratorikeren i meg, men kan ikke skjønne at det skal være veldig mye mindre trygt å feriere i verken Danmark eller Finland. Mindre cash til norsk næringsliv da, den skjønner jeg. Loungen på OSL er ikke åpen PT.
Jeg driter vel i Norgesferie, da holder jeg meg heller hjemme. Det er vel minst like viktig å hjelpe turismen i andre land som også har vært rammet av Covid19 tenker jeg.
Når det gjelder Norge nord for Dovre så tenker at den "søringkarantenen" skal de f. meg få kjenne på litt lenger. Det samme gjelder alle hyttegrendene og sørlandsperlene nedenfor, som i det ene øyeblikket sto klar med høygafler for å jage turister tilbake der de kom fra, og i det neste sto utenfor stortinget med krokodilletårer og krav om kompensasjon for tapte inntekter fra de samme turistene. Og av nøyaktig samme grunn besøker jeg ikke til Barcelona lenger. Eller Mallorca. Eller Venezia. Hvis de ikke ønsker meg så skal ikke jeg være den som trenger meg på. Det er nok av andre steder å bruke hardt opptjente feriepenger, hvor man i tillegg er velkommen. Så enkelt er det faktisk.
Spørs hva Sysselmannen sier videre, men har tilsvarende planer.... (eller for å være mer korrekt; sysselkvinnen (heter det det?)) https://www.sysselmannen.no/nyheter...-forlenger-vedtaket-om-karantene-til-18.-mai/
Så negative folk er da. Norgesferie > Ingen ferie Det spiller vel ikke så stor rolle hvilket land det er? Vurderer å teste dette Sørlandet jeg har hørt så mye om.
Hvis en noen gang skal dra til Lofoten uten å bli overkjørt av tyskere er dette året. Så i sommer går ferien dit. Selvsagt med EB-billetter alle mann
Bestilte meg faktisk 2 netter i Molde med rabatten Thon Hotels hadde i starten av august. Får sett Geiranger, Trollstigen og kjørt Atlanterhavsveien håper bare Polestar bilen kommer til da Første gang det blir Norges ferie hehe...
Skjønner ikke dere som er negative til Norgesferie? Jeg har besøkt nesten 100 land, og det er få land som kan måle seg opp mot naturopplevelsene som man kan finne i vårt eget vakre hjemland. Geiranger, Hjørundfjorden, Loen, Jostedalsbreen, Stryn, Aurlandsdalen, Tafjord, Hardanger, Jotunheimen, Rondane, Jæren, Hardangervidda, Svalbard og Lofoten bare for å nevne noen steder! 2020 er året for ferie i Norge. De som velger å bare sitte hjemme i stua og sture vet ikke hva de går glipp av!
Ojojoj @Rscott Som ein innbygger som sitt oppi dalom og ser nokre få etnosentriske personer på kvar si side av sin eigen innbilte sunne fornuft, så synes eg det er leit at du dømmer oss slik. Det er mange her som faktisk saknar meir enn berre lommebøkene til hyttefolket(sett bort frå nokon få) og som også lurer seg både til byen og til andre plasser i verda enn Phuket og Granka. Eg gleder meg til å bruke tid i Noreg, sjølv eg helst skulle vore på italienske markeder, vinmarker og trattoriar. No blir det sunnmørske alper, finne makrellen og kanskje få servert vafler på terrassen på Tingvollost!
Har lagt inn en EB-tur til EVE, og har leiebil derfra. Det er to ting som bekymrer meg. Det ene er om SAS fortsatt presser så mange som mulig inn på ett enkelt fly. Mitt inntrykk er at p.t. har Norwegian bedre ordninger for smittevern ombord. Det andre er hvorvidt flyet jeg har bestilt faktisk går. Tanken er å hente leiebilen rett etter landing og så dure avgårde, men det byr jo på problemer om SK flytter meg til en annen avgang eller bare kansellerer uten å tilby en ny avgang. Derfor lurer jeg på å skippe planen om lofoten, og holde meg til sunmørsalpene.
God ide! Tur til Svalbard for familien i juli booket, så får en vente og se om en får liv til å dra, uansett greit å ha litt i backup da hovedplan, som innebærer kryssing av Atlanteren, virker noe urealiserbar
Vi hadde allerede tur til LYR planlagt i juli før dette skjedde. Håper sysselpersonen ønsker oss velkommen. Tur til Montenegro blir byttet ut med elbil opp til Hardanger og Sognefjorden.