Mandag er fin å reise på

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av RoadKing, 28. sept 2020.

1. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,138
    Bonuspoeng:
    293
    825375A7-8236-4E4D-8F6B-B6A6B062EE1E.jpeg Men avreise i otta viser at vi har fått høst gitt.
    Trivelig mandag, dagens destinasjon er Trøndelag riviera, blir en fin Indian Summer der ser det ut til.
    Flytoget hilser :)

kjeeli, Calling, haifinn and 17 others like this.
  2. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,141
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra R11 på Gardermobanen.
    Lillestrøm er passert og vi har akkurat sust forbi Åråsen der ute i mørket. OSL er dagens første reisemål før man vender nesen over fjellet klar for noen arbeidsdager på solkysten... fint å starte uken med en flytur selv om det for tiden betyr ingen kaffe og maskerade.

Nyt mandagen folkens :)

kjeeli, haifinn, Torris and 11 others like this.
  3. Mysterio

Mysterio Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,443
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen! Tre poster før klokken 07 er vel ingen normalitet.

Her er man på kontoret og tar igjen for en noe lite effektiv fredag. Under tre måneder til jul er jo også noe. Registrerer at det blir langhelg julaften-uken og nyttårsuken. Det kan man like! Det man ikke liker i like stor grad er at neste TTT er tre uker og tre dager unna. Dette må vel være den største avstanden mellom to TTT gjennom tidene? (10. sep v 22. okt)

Jaja, man overlever nok. Ha en fin mandag!

Earl, kjeeli, haifinn and 11 others like this.
  4. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    66,465
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra landet.
    Det er ikke varmt akkurat, men damen i radioen melder om høye temperaturer.

Godt å se at noen er ute og flakser. Jeg benyttet helgen til å avbestille de to turene jeg hadde i appen for 2020.. Jaja.

Ha en finfin uke!

Earl, kjeeli, haifinn and 12 others like this.
  5. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,138
    Bonuspoeng:
    293
    I dag lærte jeg at en bormaskin (elektrisk, ikke batteri) må på spesialbagasje.

Jeg lærte også at det ikke er lurt å ta tre bagasjelapper på meg selv, for it systemet til SAS skjønner ikke at jeg som diamant med plusbillett har rett på 4 kolli, så det ble manuell innsjekk. Det var der jeg lærte at bormaskin sjekkes inn som spesialbagasje.

Når jeg kommer til spesialbagasje, så lærte jeg at mgm og it systemer hos Avinor heller ikke kan noenting. Mgm fordi de ikke gir ordentlig opplæring til sine ansatte.

Den stakkars ferskingen insisterte på at jeg måtte betale for kolli #3.

Etter mye om og men, og en superior som heller ikke hadde fått opplæring løste det seg.

Earl, haifinn, Torris and 11 others like this.
  6. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    878,056
    Bonuspoeng:
    293
    På solkysten er det en fantastisk morgen ..
    her er det helg og sjøen ligger speilblank så skyflakene speiler seg ..
    kan det bli vakrere?
    762FCEDB-6D6A-45B0-ABA5-46787B2FA5C0.jpeg

7. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    26,295
    Bonuspoeng:
    183
    God morgon frå kontoret. Her er vi friske og raske. Dagens andre kaffikopp er på veg ned i systemet og det begynner å nærme seg nok poeng til å bestille (re)tur for neste års sommarferie. Det begynner å bli på tide med berre 292 dagar til avreise. I dag tidleg kjende eg til og med hint av sommarvarmen då eg gjekk ut døra heime, so då må snart ferien spikrast.

Elles er kroppen overraskande kvikk og kjekk etter gårsdagens utskeielsar med grøftegraving og dreneringslegging. Kanskje er eg bygd for toppidrett allikevel?

8. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,138
    Bonuspoeng:
    293
    Forøvrig kan jeg melde fra A14, det ser ut som sas er ferdig med koronaboarding og er tilbake på møljeinnsjekk.

9. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,138
    Bonuspoeng:
    293
    Gledelig nok så ble det atter ledig midtsete. Har fungert svært bra i år :)

Earl, Points4Fun, Kristian and 2 others like this.
  10. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,138
    Bonuspoeng:
    293
    Nå blir det spennende å se om kofferten med bormaskinen dukker opp.

Det er jo smått idiotisk. I den store kofferten vi sjekket inn i tillegg ligger det en bajonettsag. Jeg ante ikke noe om særregler for verktøy, så den gikk inn som vanlig bagasje...

Kanskje det er den som ikke dukker opp...

11. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra Oslo.

Neste uke skal jeg ut og fly! Sjelden har vel innenriksreiser gitt så mye glede :D

Høstferiestemning på kontoret, så tillot meg å rulle inn rundt 8 i dag.

Ha det kjekt :)

Earl, haifinn, Torris and 7 others like this.
  12. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,167
    Bonuspoeng:
    113
    Mistet en makita 18V i sikkerhetskontrollen i England. Uten batteri :/
    Det var surt og hadde ikke tid til å sjekke den inn.

RoadKing and Flyingdutchman like this.
  13. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    878,056
    Bonuspoeng:
    293
    FLY
    Måtte bare ta dette bildet ..
    Et fly flyr inn i soloppgangen ..
    Flightradar24 sier nå at det var Delta Air DL3322 ATL-BOM B77L EAB86038-066A-42B4-A19B-22E84BDDC82C.jpeg

Last edited: 28. sept 2020
    Earl, kjeeli, RoadKing and 12 others like this.
  14. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    24,449
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra kontoret.
    Det var deilig å kjøre elbil på kollektivfeltet nå som busstreiken pågår: fri bane!
    Jeg stemmer for en langvarig streik av ren egeninteresse. Jeg unner sjåførene litt mer i lønn også riktignok, så de må bare stå på kravene.
    Misunnelsesprogrammet til Rødt og MDG, med forslag til økte flyskatter, forbud mot privatfly osv, vel de kan gjerne ta seg en helnorsk økologisk bolle mens de lager nye forslag mot alt som kan anses som gøy eller godt.
    Snakk om godt: Lager11 på Sluppen (https://lager11.no/) kan jeg anbefale, god mat til grei pris, selv om man må ha 2-3 runder for å bli mett nok. Fordelen med det er riktignok at man rekker å spise fra flere sjapper.

Det gledes til helgen, for da er du ut og fly! Blir godt å få luft under vingene, selv med gnagsår bak og muligens i ørene (pga Widerøe sin koselige lille dog bråkete propellfly).

Ha en flott mandag!

Earl, EndreD, haifinn and 9 others like this.
  15. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    26,295
    Bonuspoeng:
    183
    Er det fleire enn meg som lurer på kva i alle dagar @RoadKing skal på Costa del Trøndelag? Har du hytte der eller skal du sabotere vindfarmen på Frøya?

RoadKing, Kristian, Eddie47 and 3 others like this.
  16. holmen

Likes mottatt:
    66,465
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan ta bilde i vater.. ;)

Kristian and drsyk like this.
  17. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Viken

Tiden går...Kunne gått noe fortere...Vi venter og venter, hva venter vi på? Nei si det, en vaksine? En reise? Et par glass med bobler? Hva med noe fersk fanget tunfisk eller et saftig Wague stykke full av kjærlighet? I annen etasje på en A380 må sies vil bli dypt savnet, hvis den dagen aldri igjen kommer at A380 er i drift...

Ha en super mandag videre

Earl, kjeeli, Calling and 9 others like this.
  18. Avixlo

Avixlo Veteran

Likes mottatt:
    8,737
    Bonuspoeng:
    183
    God mandags morgen fra den Arktiske hovedstaden

Igår var det flott vær med skyfri himmel og et fantastisk nordlys over byen, mens det idag har blitt overskyet og 7°C
    Vært en hektisk forrige uke. Først en tur til Trøndelag med mye kjøring og venting også en speidertur. Men denne uka her ser det ut til at jeg kun skal kose meg et Arbeidskrav i Demokratiske beslutningsformer om Konkurransedemokrati eller Folkeavstemninger.
    Men nå straks er det seminar om Émile Durkheim i sosiologiske klassikere.
    Tar enkeltemner dette semesteret.

Også oppdaget jeg at saken min fra Mars hos forsikringen min er avsluttet uten at jeg har fått noe beskjed om hva avgjørelsen var for noe? Fremtind forsikring har avsluttet saken. Men reisen måtte avbestilles pga. COVID. SAS har betalt sitt og nå må forsikringa dekke sitt. Jaja. Den som venter får se

Ha en flott mandag til alle dere andre

Earl, kjeeli, haifinn and 8 others like this.
  19. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    En god start hadde vært å sende el-bilene vekk fra kollektivfeltet, jekket opp bompengene for alle biler (lager kø åkke som om du er tesla eller jeep) slik at bussene får fritt leide og så laget sykkelfelt i kollektivfeltet.

Avixlo and holmen like this.
  20. holmen

Likes mottatt:
    66,465
    Bonuspoeng:
    293
    I dag var det en lastebil som stengte E18 for alle. Det gjorde at jeg kom meg raskt på jobb. Sånn burde det alltid være. :p

Og jeg er enig med deg, Otto. Selv om det er veldig deilig å kjøre forbi alle i kollektivfeltet.

Del denne siden