LOT het LOT7514 og skulle naturlig nok til Warsawa, fant ingenting på Avinor, så jeg tipper på chartret ifb med den grå fuglen. Det er jo mye troppeforflytning til Polen i disse dager. Der er forøvrig en grå til som står igjen.
God ettermiddag fra heimen. Meget travel dag på kontoret, så dere har dessverre/heldigvis sett lite av meg i dag. Resten av uken er også proppfull av møter. Satser på at det gjør at uken flyr avgårde. På lørdag skal jeg fly til en norsk flyplass jeg ikke har vært på før. Det blir jo litt spennende. Og derfra biltur til en forhåpentligvis deilig middag med overnatting. Ha en fin en!
Litt mat hos Austrian i dag og de leverer som vanlig god kvalitet og langt over LH i Europa generelt.
God ettermiddag fra Oslo vest! Litt morsomt å se at kjøpesentret CC Vest reduserer gratisparkering fra 3 timer til 1 time og bruker samme språk/påstander som SAS ved "forbedringer" i Eurobonus programmet. "CC Vest kutter i gratisparkering - Vi tror folk vil sette pris på dette" www.akersposten.no
Absolutt ikke. De skal jo servere en "delikat, kald rett" på flights under 2,5t Så får vi snart se hva det betyr Helt sikkert er i alle fall at det ikke slår varm-retten din!
Cathay Pacific T3: Skandaløst tomt for dim sum, selv om de produserte et 30-talls i bakgrunnen da jeg bestilte. Men de skal jo dampes og bli gode først. Gikk rett på sambal chicken fried rice istedet. Og en sjelden BA rød nese i bakgrunnen. Som ikke prøver å konkurrere med call-sign red-nose (Norwegian), men er pyntet opp for red nose day. Veldedig happening i UK hvert år. Mannen i baren ønsket velkommen tilbake, og sa "I'm sure you'd like some champagne, wouldn't you?" Kunne jo bare bekrefte det, og så var måltidet komplett.
Hvis du ikke klarer å parkere, ta rulletrappa opp, gå på polet og hente de kassene med vin du har bestilt, betale og så samme vei tilbake på en times tid, så bør du klare å betale 15kr ekstra for en ytterligere time ekstra for parkering
Jeg tror jeg har vært på CC Vest en gang med 19 år gammel datter som skulle ha kjole til juleball ….noen måtte jo betale! En time hadde ikke vært nok!
Jeg skulle ikke jinxet det En innholdsrik dag som kasteball mellom KLM og SAS. Første SAS-agent mente jeg bare burde gå på de to første flyene til AMS, og så heller la AMS løse problemet på onsdag. Vel, det var ikke andre agent helt enig i Jeg fikk etter mye mas med KLM på whatsapp en rerouting på revenue-billetter. Usikker på om det var maset, eller om det endelig var min tur i saksbehandler-bunken. Ulempen? 2x transfers på 4-5 timer, og et sistestrekk revenue biz MAD-LIM med LATAM 787-9 i gammel konfigurasjon (hvor man sitter to og to). Og ankomst LIM 15 timer etter oppsatt tid. Dvs at jeg knapt ville sett dagslys utenfor fly/flyplass på hele tre-dagersturen. Og ei heller fullt ut fått utnyttet Park Hyatt BUE jeg hadde gledet meg til. Og ikke oppleve den nye 777-kabinen til KLM jeg hadde sett fram til heller. Nå heller mest mot å bite i det sure eplet, avbestille, ta EU261 og så finne en ny tur fort som fy. Men, det er ikke bare, bare det heller på så kort varsel. Jeg er jo langt ifra den første som havner i en slik situasjon her, så kanskje noen har noen tips? Jeg har kjøpt separat urefunderbar billett (med mer enn 6 t buffer) og får schedule change innenfor 14 dager, er det noe jeg kan rette claim mot KLM eller standard reiseforsikring? Denne soloturen skulle være en påskjønnelse for et par slitsomme måneder nå, og jeg har hver kveld siste uken sagt til meg selv at nå er det snart en godbit i vente. Men, neida. Tydeligvis har konemor direkte forbindelser til de nederlandske fagforbund Jeg trodde det var franskmennene som var verst på slikt.
Jeg har ikke egen erfaring, men det er vel slik at streik sjeldent gir grunnlag for reiseforsikning? Streik er vel også et mulig unntak for EU261?