Finst mange ruter med widebodies i Europa,. spesielt om sommaren https://www.airliners.net/forum/viewtopic.php?t=1380483 https://www.airliners.net/forum/viewtopic.php?t=1380483#p20005679 Ikkje alle av desse er lie-flat, men mange er det.
OSL-ARN kan vel det hvis du er heldig med «årgangen» Trodde ikke ARN-DME kunne bookes, tok nok feil der også. Og er Istanbul og Tyrkia å regne som intra-Europa?
Denne blogen er vel også litt utdatert siden den er fra Mars, så noen av disse er vel forsvunne nå. http://thefullgull.com/widebody-aircraft-flights-europe-2018/ Men meir oversiktlig og med rutekart.
Det ligger jo i Europa, så jeg ser ingen grunn til at det ikke kan kalles intra-Europa? Altså Istanbul, ikke den delen av Tyrkia som ligger i Asia..
Dei ligger i geografisk i Europa, men plasseringen er slik at dei ikkje egner seg for intra-Europa forbindelser. Samme med Island, vanlige passasjer ville ikkje ta IcelandAir eller WOW til KEF før dei flyr til kontinentale Europa.
Det er jeg enig i. Men en flight som går mellom to europeiske byer er vel intra-Europa? Man må jo ikke reise videre derfra?
Som eg sa tidligere kan Russland og Tyrkia til nød kalles intra-Europa. Personlig tenker eg ikkje på dette som Europiske land, men ein del av Diktatorstan.
God kveld fra hovedstaden. Litt ekstra tungt å komme tilbake på jobb etter ferien når man ser innboksen bare øke og øke og øke med uleste epost når jobbpcen slås på... problemet med å ta ferie når "alle" andre på jobb der altså. Litt over 800 uleste eposter I tillegg til en dag nesten fylt opp med møter gjør at man ikke føler seg helt ajour etter ferien enda, men det kommer seg vel i løpet av en dag eller 3... bare 4 arbeidsdager til litt juleferie og da har heldigvis "alle" andre også fri så da slipper man kanskje like full innboks... Nyt mandagskveld folkens Når det gjelder diskusjonen om lie-flat intra Europa så har ihvertfall Finnair dette på A350 som de flyr daglig HEL-LHR-HEL. Vel verdt den lille omveien om Helsinki å fly det flyet på vei til London. Det at det også gir 3 ganger så mye Tier point hos BA som å fly direkte er jo også fint
God ettermiddag fra San Diego! I morgen bærer det hjem til Norge igjen og for andre gang på rad er det problemer med United. Rute SAN-SFO-CPH-OSL. United kan ikke sjekke meg inn på SAS sine legs og SAS sier bare at checkin er "midlertidig stengt for denne bookingen". Forrige gang dette skjedde var "løsningen" fra United sine checkin-agenters side å fjerne flyvningen fra USA til Europa fra min billett ("se nå får vi sjekket deg inn fra Stockholm til Oslo hvertfall!"). Har noen andre liknende erfaringer med United? Er det noe jeg gjør som får dette til å skje?
Det er vel du som har kjøpt billett med UA på éin av strekningane, så du må nok ta på deg all skyld Frå spøk til alvor: Eg hadde same problem som deg på retur frå SEA via SFO til CPH. United i Seattle greidde ikkje å sjekke meg inn på SAS-flyginga frå SFO. Dei fekk rett nok til å sende bagasjen heile vegen til Noreg.
Da satser jeg på at det vil gå bra med meg i morgen. Måtte du da til transfer desk eller checkin-skranken på SFO for å få ordnet opp i det? Forrige gang måtte de utstede ny enveisbillett til meg for strekningen United fjernet og mitt opprinnelige sete ble stående tomt i en ellers smekkfull C-kabin.
Eg måtte til SAS-personell, altså avgangsgate på SFO. Alternativet er vel innsjekken, men då må du ut av security og det er vel neppe særleg attråverdig. Merk at infoen eg sit på er litt gamal (2016), så det kan jo vere verdt å sjekka transferskranken (eller kanskje loungen). God tur austover og meld gjerne frå om kva som er gjeldande rutiner no
Årets siste tur i et rimelig hektisk flyår går i morgen og varer ut romjulen. CT med SAS, Lufthansa, EVA & Turkish.