Mandag igjen, i hovedstaden også. To møter er allerede gjennomført, og nå er det på tide med en kaffekopp og litt IF. Har jobbet med en klagesak mot en butikk i Nederland i snart et år, og i dag fikk jeg mail om at jeg får tilbakebetalt 30% av kjøpesummen. Først var jeg litt skuffet, og tenkte at skulle ha fått 50% som jeg ba om. Men, så kom jeg på at Eurokursen er helt hinsides om dagen, så da blir det litt ekstra plaster på såret. Aldri så galt at det ikke er godt for noe! I går leste jeg en bok. Og så fikk jeg assosiasjoner til en reise jeg har vært på. Så tenkte jeg at det var lenge siden jeg hadde vært ute og reist, og at det var jammen på tide. Så gikk det et halvt sekund før jeg innså at det skjer ikke. På lenge. Dritt. Torsdag denne uken skulle jeg ha reist til Chicago.
God mandag fra Romsdalen. Ny uke med hjemmekontor og Teamsmøter. Ser ikke for meg et vedtak om stenging av barnehager avsluttes denne uka, så dette er nok normalen fremover. Gått over bookinger hos SAS og kansellert alt som er frem til sommeren. Vet dere hva.. nå savner jeg til og med kuben! Ha en flott mandag med eller uten morrabrød
God morgen fra hjemmekontoret. Søndagen gikk med på å kjenne på at kroppen tåler alkohol i større mengder vesentlig dårligere enn da jeg var yngre. Det var nemlig duken for "postkassepils" med avstand mellom folk. Det er jo bare det at jeg satt på verandaen med bålpannen i gang og tre fat øl i umiddelbar nærhet, og det ikke langt unna postkassene. Det ble etterhvert folksomt på terrassen, og ikke ved postkassene, dog med iakttaking av minst 1 meter avstand. Ingen har hostet, mange slet nok med hodepine på søndag. Veldig greit å være symptomfritt på både korona og bakrus. Ha en finfin mandag!
God mandag fra hk i hovedstaden. Begynner å kjenne litt på brakkesyken, men har nok blitt berget av at det er en del deadlines på jobben og fortsatt stor aktivitet til at det har blitt for kjedelig. Gjorde en liten oppsummering hva slags utenlandsturer jeg har måttet kansellere bare siden vinterferien og frem til mai, og det var trist lesing: Shanghai Island Hong Kong California Thailand Las Vegas Jaja, bonuskontoen begynner å få anstendig nivå igjen i det minste. God bursdag til de som har det og sympati til dere som permitteres.
God mandag fra Trondheim Fortsatt jobb her...har nok å henge fingrene i foreløpig.... Fredag hadde vi "Messenger-vorspiel" - 4 kompiser som møttes og tok oss endel øl ( hamstret hos Austmann - lokalt selvfølgelig ) med "live"sending mellom oss Det var meget vellykket - kona hintet at vi etterhvert ble mere og mere høylytt....noe som følger naturlig etter inntak.. av øl og Fernet.... Kan ikke si annet enn - ANBEFALES !! Ha en fortreffelig mandag
God hjemmekontordag fra karantenekontorer rett utenfor OSL. Ikke mye trafikk i lufta rundt her. Blir som regel seine ettermiddager/kvelder siden de fleste kollegene sitter med hjemmekontor på vestkysten i US&A, så jeg tillater meg å droppe vekkerklokke og tidlige morgener en stund framover. Bikkjn synes det går fryktelig treigt før vi kommer oss på tur; Happy bursdag til alle som fyller år, både gamle og litt yngre. PS; på dag 12 av karantenen, på torsdag skal polet få besøk
Polet stenges på onsdag, i følge denne lartikkelen: https://e24.no/boers-og-finans/i/K3ABAM/vinmonopolet-permitterer-rundt-5000-ansatte-i-norge
Beklager det.. Men tenkte at vi trengte noe å bli glade for i denne tunge perioden. Og at det ikke er sant, er jo en ting å bli glad for!
Bra. For jeg la inn en bestilling før helga på 23 øl fra diverse norske småbryggerier. Viktig å hjelpe til så de overlever
God- mandag, I dag også! Highlights; - Morrabrød på meg også: Fikk kjøpt mange croissants på Big C, nok til en hver morgen uka ut. Lagd på margarin for helsens skyld. - Kjørt I tett trafikk uten å kræsje. - Fikk gått på tur I grønne omgivelser og I luft som var renere enn ellers (Nå kun matbutikker og take-away som får holde åpent = mindre trafikk) - Fikk dagens øl, BLACK DRAGON RED BEER brewed with roasted caramel and crystal malt. - Ser lysene på flystripa på BKK International funkle diamanthvitt og rubinrødt. - Nedtelling til hjemreise og karantene...
Dagen har bestått av møter i Teams, møter i Google Meet og FaceTime-samtaler. Det hadde jo vært kjekt dersom en lærdom av denne krisen, var at vi kuttet ned på uproduktive møter, men neida.. Den læringen er der ikke ennå. Foreløpig lærdom hos mange er heldigvis at de har lært å bruke «mute-knappen» ihvertfall.
God ettermiddag! Omtrent like lite å melde fra Jessheim som fra alle andre steder antar jeg. Jeg jobber vanligvis fra hjemmekontor, men sjelden særlig mer enn en uke om gangen før det hele blir avbrutt av en reise, så nå begynner dette å bli litt langdrygt. Jogget en drøy halvmaraton av ren kjedsomhet i går (ja da, jeg jogget langs landeveien i god avstand fra folk og ikke i en park eller lignende) og det merkes greit i bena i dag . Man holder seg i alle fall unna Covid-19 så lenge, så det er jo positivt... Ha en fortsatt strålende en!
God dag fra heimen! Formen oppadgående, og Meny har vært og levert en drøss med varer på døren, og ikke minst en god nabo har svipper innom polet for oss så nå er vi nødproviantert for en stund til i hjemmeisolasjon.
Da ble ytterligere en tur kansellert. Neste som jeg må ta beslutning om er ikke før i mai, avventer litt før jeg senker øksa på den. Den store turen er heldigvis ikke før i desember, da må man vel tro at ting har falt på plass.