Mandag morgen i Østen

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Eddie47, 05. mai 2025.

1. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,964
    Bonuspoeng:
    293
    Alt har dessverre en slutt og i dag er det ubønnhørlig slutt for denne gang
    1A i A359 venter .., IMG_9015.jpeg

Spielhaug, Earl, Calling and 17 others like this.
  2. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    18,368
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Sølvbyen.

Mandagsvøm blir til mandagstur i gamle hjemlige trakter. Krever et par timers forflytting med rute XC40. Kanskje det blir fotobevis.

Ha en fin mandag/ny uke!

Spielhaug, Earl, Calling and 13 others like this.
  3. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,531
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen!
    Her hjemme var det fint, men man kan ikke være hjemme for lenge av gangen.

Så nå er kofferten pakket, og etter jobb i dag bærer det til OSL for å sjekke inn på BLU igjen. Jeg spurte om å få samme rom som i går, det blir spennende å se om damen i resepsjonen fikset det for meg. :cool:

Satser på at jeg ikke har glemt noe. Passet er iallfall med.

Ha en fin en!

Earl, Berlioz, Calling and 10 others like this.
  4. KainBenwi

KainBenwi Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,097
    Bonuspoeng:
    93
    God formiddag fra Chhatrapati Shivaji internasjonale lufthavn i Mumbai. I dag skal jeg teste ut førsteklasse på Air India. Forventningene er ikke allverdens etter å ha lest andres opplevelser av AI, men man skal kanskje ikke klage når man faktisk er så heldig at man flyr førsteklasse. ;) Loungen til førsteklasse var stengt, så ble plassert i business-loungen i kjelleren. Den var helt grei. IMG_3353.jpg

Spielhaug, Earl, Calling and 12 others like this.
  5. Ruby

Ruby Super-veteran

Likes mottatt:
    10,572
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra Bangkok. Her var det revelje 6:30 i morges og sto å ventet utenfor når BigC åpnet.
    Frokost kjøpt på returen, noen pinner med grillet kylling og sticy rice. Deretter en solid runde med indretjeneste etter at kåken ble sparklet og malt i går.
    Nå noen velfortjente timer ved bassenget.
    Ha en glitrende flott mandag :)

image.jpg

Spielhaug, Earl, Berlioz and 12 others like this.
  6. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,253
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Gdansk. Også vi skal reise hjem i dag etter å ha kost oss med grunnlovsfeiring på lørdag (må ikke forveksles med nasjonaldagen i november, så vi slapp heldigvis å ta med bunaden) og fine dager både i Sopot og Gdansk.

Får håpe jeg takler hjemreisen mer rutinert enn utreisen. Jeg la nemlig blazeren på det ledige midtsetet da med det resultatet at kortholderen ramla ut. Heldigvis ringte flyvertinna meg da vi venta på bagasjen og sørget for at jeg fikk alle kortene tilbake igjen ved SAS-kobtoret en halvtime etterpå. Hadde vært en slitsom tur uten å få de tilbake.

God mandag alle.

Last edited: 05. mai 2025
    Spielhaug, Earl, Berlioz and 11 others like this.
  7. funkenstein

funkenstein Senior Medlem

Likes mottatt:
    9,594
    Bonuspoeng:
    183
    Hilser fra hjemmekontoret, i skogkanten på Oslo Øst.

Litt trist at det er over en måned til neste tur i høyere luftlag. Men solen skinner jo, og det blir nybakt til lunch, så det holder humøret godt på plussiden.
    Enn så lenge er planen en sunn dag, med trim etter jobb og null alkohol til sofakroken i kveldingen, sånn for å kompensere litt etter Hamburg-utskeielsene.
    Så får man se hvordan det blir med selvdisiplin utover dagen...;)

Ha en flott mandag!

Earl, EndreD, Berlioz and 8 others like this.
  8. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    13,295
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra kontoret på Lysaker.

Permanent tilbake på kontoret i Norge nå. Litt rart å ikke ha noen reiser planlagt framover, men også litt deilig. Det blir fint å tilbringe mer enn 8 netter sammenhengende i egen leilighet for første gang siden Juni i fjor. Kanskje jeg til og med klarer å fullføre oppussingsprosjektet på soverommet.

Ha en finfin dag!

Earl, EndreD, Berlioz and 9 others like this.
  9. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,392
    Bonuspoeng:
    163
    God formiddag fra kontoret i nordvest hvor det har vært møtemaraton siden klokken 08.00 i dag tidlig. Roer seg forhåpentligvis nå. KLM har endret flytype på hjemturen fra Canada i august fra B787 til A330-300 med den fryktede 2-2-2 setupen i biz. Jaja, vi er heldigvis 2 stykker, men kjedelig om en drar alene.

T-5 til Bergen by med SAS og Widerøe hjulvisper

Earl, EndreD, Berlioz and 7 others like this.
  10. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    17,260
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Grenland.

Ferdig med en rolig jobbhelg, mye tid til å "flyfikle" på nett.

Begynner å få litt kalde føtter ifbm en tur vi har til Zanzibar i høst.

Ser i diverse fora at Air Kenya stadig endrer eller kansellerer turer uten å reroute på vettugt vis- folk står fast i Afrika og må vente to døgn på neste fly:eek:

I tillegg er det visst et jækla mas fra selgere hele tiden når man er på stranda?

Dessverre ikke noen andre reisemål/ flyselskaper å oppdrive i biz de to første ukene i oktober? Når man ikke vil til USA..

Noen som kan anbefale en reiseforsikring som dekker ny biz billett videre med et annet selskap, hvis air Kenya fucker opp?

Ha en bekymringsfri dag

Earl, EndreD, Berlioz and 6 others like this.
  11. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,402
    Bonuspoeng:
    93
    God mandag,

Ny uke, ny prat med CT-telefonen. Tror jeg begynner å bli gjenkjent der nå, for saken min var visst så unik at de aldri hadde sett lignende tidligere (forbyttet etternavn/fornavn pga agent error), på en ST-reise (SK/AF) som var scheduled changed til (SK/SQ/AF) i C. Har jo lest om mange agent errors her tidligere, så sååå unik kan det jo ikke være. Er nå 10 dager siden saken ble eskalert til overordnede, men saken står fremdeles i pending.

Jeg blir litt pessimistisk når CT-agenten snakker om at man venter på "en eventuell återbetalning av biljetten". Måtte presisere i dag at jeg ikke har ringt i 10 dager for å få tilbake 45 EUR. Jeg vil jo reise! :D Og nå er det mindre enn 14 dager til avreise. Så blir spennende å se hva som skjer. Hvis SAS kansellerer billetten min nå uten mitt samtykke så blir det vel EU261-komp? Jeg er på ingen måte ute etter å tappe SAS for penger. Jeg vil bare bruke et sjeldent tredagers reisevindu. Så om det er noen tastaturjurister som har noen formeninger om hva man kan kreve, så er jeg åpen for innspill.

Dagens observasjon: de følger heldigvis noenlunde skandinavisk arbeidslov i Helsingborg. Agenten som har "min" sak har tydeligvis jobbet i helgen, så da har han fri i dag, og i morgen hvis han jobbet søndagen. De kan slå opp hverandres saker, men det var ingen kultur for å følge opp andres saker.

Earl, EndreD, Calling and 6 others like this.
  12. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,907
    Bonuspoeng:
    113
    Kan ikke noe om det andre du spør om siden jeg reiste med Ethiopian Airlines, men Zanzibar var ett fint reisemål. Lett å unngå selgerne, for de er bare på den offentlige delen av stranda. Velger du ett decent hotel har de nok gjerdet av sitt eget område der du blir skjermet fra selgerne. Ja, det var litt plagsomt å måtte ignorere de hver gang man går for å bade, men ikke noe som stopper meg fra å veldig gjerne ville reise dit igjen. Synes det mer enn veide opp at det var akrobatiske shows, dans osv også på stranda. Pluss at sanda og vannet er heeeelt nydelig (nord-vest på øya i hvert fall)

EndreD, Calling, Sonictravel and 3 others like this.
  13. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,770
    Bonuspoeng:
    293
    God ettermiddag fra jobben

lett haltende etter Gabrielle konsert på lørdag med påfølgende forsmedelig fall på begge knær.

vondt å gå enda selv om stolthet fikk den største knekken.

Spielhaug, Earl, EndreD and 3 others like this.
  14. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    35,549
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra San Francisco!

Sjøløvene bjeffer nedi gata, og skyfri utsikt til Alcatraz som tydeligvis ikke lenger skal være en turistattraksjon men gjenåpnes som fengsel.

IMG_3260.jpeg

Yr melder om at temperaturen skal opp i 28 i dag! Det er litt i meste laget kanskje, men vi skal uansett hjemover med SK senere i dag.

Earl, EndreD, holmen and 4 others like this.
  15. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,017
    Bonuspoeng:
    183
    What he said :rolleyes:

Spielhaug, DJasko and holmen like this.
  16. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,964
    Bonuspoeng:
    293
  17. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,964
    Bonuspoeng:
    293
    Håper de maler veggene og legger inn nye madrasser i cellene… de virker litt slitt.

Earl and Sonictravel like this.

Del denne siden