God mandag,
Ny uke, ny prat med CT-telefonen. Tror jeg begynner å bli gjenkjent der nå, for saken min var visst så unik at de aldri hadde sett lignende tidligere (forbyttet etternavn/fornavn pga agent error), på en ST-reise (SK/AF) som var scheduled changed til (SK/SQ/AF) i C. Har jo lest om mange agent errors her tidligere, så sååå unik kan det jo ikke være. Er nå 10 dager siden saken ble eskalert til overordnede, men saken står fremdeles i pending.
Jeg blir litt pessimistisk når CT-agenten snakker om at man venter på "en eventuell återbetalning av biljetten". Måtte presisere i dag at jeg ikke har ringt i 10 dager for å få tilbake 45 EUR. Jeg vil jo reise!
Og nå er det mindre enn 14 dager til avreise. Så blir spennende å se hva som skjer. Hvis SAS kansellerer billetten min nå uten mitt samtykke så blir det vel EU261-komp? Jeg er på ingen måte ute etter å tappe SAS for penger. Jeg vil bare bruke et sjeldent tredagers reisevindu. Så om det er noen tastaturjurister som har noen formeninger om hva man kan kreve, så er jeg åpen for innspill.
Dagens observasjon: de følger heldigvis noenlunde skandinavisk arbeidslov i Helsingborg. Agenten som har "min" sak har tydeligvis jobbet i helgen, så da har han fri i dag, og i morgen hvis han jobbet søndagen. De kan slå opp hverandres saker, men det var ingen kultur for å følge opp andres saker.
Last edited: 05. mai 2025