Mandag morra blues

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av jvsandem, 16. nov 2020.

1. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,426
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det sang den godeste Stein Ove Berg i 1974, og sånn er det i dag også. Dvs, klokka ringte ikke 04:00 men jeg bråvåkna omtrent da og siden har jeg vært lys våken.

Her på Grorud er det 8 grader og opphold, ned 5 grader fra i går kveld. Betyr det at vinteren er på gang? Kommer snøen? Blir vi stående i de-icing kø på OSL? Nei, vent nå litt, her skal det jo ikke flyves før neste år, nå er alt - absolutt alt - som var booket i år kansellert så nå er det bare å gå i hi.

Så jo, det er virkelig mandag morra blues. :(

Earl, Jeanette, Avixlo and 16 others like this.
  2. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    14,503
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Grenland. Akkurat startet på "helvetesuka" for skiftarbeidere.
    4 dager formiddagsskift og natthelg med to 12-timere etterpå. Gulroten i det fjerne( om12 dager) er 17 dagers langfri og fly til Longyearbyen..
    Ha en fin uke:)

Earl, Avixlo, Sonictravel and 10 others like this.
  3. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,473
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Numedal. Fortsatt vått og grått, ikke noe hvitt 825m over havet.
    Elektriker i arbeid, vår lokale venn er aldri vanskelig å spørre. Snart kan vi ta badstu igjen.
    Ha en frisk og påkoplet dag!

Earl, Avixlo, Sonictravel and 9 others like this.
  4. paron

paron Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,826
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra Bergstaden.
    Gradestokken viser nesten 8 grader også her. Siden vi befinner oss i siste halvdel av november, er det vel best å presisere at det er plussgrader!:eek:
    Det går nok enda en stund før skia kan tas frem.

Ha en strålende dag!

5. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,752
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra bortekontoret.
    Måtte levere bilen på verksted, så da ble det ikke hjemmekontor i dag.
    Spent på hvor lang tid bilen må være der, og hva de finner.. Det har nemlig vært mus i bilen, og de har gnaget på div ledninger. Mannen på verkstedet sa at de hadde hatt en bil inne med samme problem, den hadde stått i 6 uker.. :confused:

Det var opphold i regnværet akkurat da jeg gikk fra verkstedet til jobb, så begynte det å bøtte ned. Litt lei av regn nå, merker jeg.

Ny uke, nye muligheter! Grip dagen!

(Prøver meg på å være positiv på en mandag morgen, får se om det hjelper)

Earl, Avixlo, Sonictravel and 12 others like this.
  6. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    God morgon frå Aust-Finnmark!

Som nemnd tidlegare er bonus- og reisefeberen faretruande høg og det hadde verkeleg vore stas med ein langtur til ein plass med flott natur og solskin. Det nærmaste eg kjem sol denne overskya dagen er vel denne tabellen:
    sol.jpg
    I staden for reiser til fjerne himmelstrok må ein heller lure sjefen til å tru at ein fortener løn denne månaden, òg. Sidan sjefen er tungnem, tek dette narrespelet innmari mykje tid...

Ha ein fin vekestart, gode medforumistar! :)

Last edited: 16. nov 2020
  7. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    Ein kollega lever etter mottoet 'Ny dag, nye nederlag!', men humøret er stort sett på topp.

Earl, Avixlo, Travellingalf and 6 others like this.
  8. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Viken.

Vellykket TTT, forrige uke, Covid klinikken øker belastningen. Trumpen anerkjenner lederlag? NAS snart kroken på døren?

T-5 tolker reisen som livsnødvendig for å holde liv i reisebasillen.

Ha en super uka.

9. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,954
    Bonuspoeng:
    293
    Zzzzzzzzzzz

Earl, Avixlo, holmen and 1 other person like this.
  10. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,531
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Trondheim!
    Bortekontoring både i dag og i morgen. Bil i dag, buss i morgen, for da blir det juleølsmaking.
    I en vanlig verden hadde jeg nok ment at det kanskje snart er på tide å legge til tilslutningsfly til/fra Norge for Tokyoturen i oktober 2021, men jeg tar alt med knusende ro, alle tidligere forsøk har ledet til kansellering og det er tross alt et år fram i tid.
    Fruen mangler ca 150kr for å nå 30k i omsetning til Amex, og det lar seg lett gjøre å bruke. Får se når det dukker opp enda flere poeng som vi ikke får brukt opp.

Ha en flott mandag :)

11. Flyingdutchman

Likes mottatt:
    23,531
    Bonuspoeng:
    183
    Om dette var en typo eller et forsøk på å være morsom, så har han utropt seg selv som vinner av valget etter at han har skrevet noe som kunne tolkes som at han mente Biden har vunnet.
    Mulig har hadde en 4 års forsinkelse på sendknappen?

Eddie47 and drsyk like this.
  12. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,126
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hovedstaden. Endelig mandag!

Jeg avbestilte flyturen til Alta nå på torsdag. Får høre på myndighetene og gjøre mitt for at smitten skal reduseres.

Da slipper jeg nok slike minner jeg fikk på Facebook i dag for 16. november 2012: Våknet til tekstmelding fra Norwegian om at det er avgang om 1,5 timer når jeg trodde det var i morgen jeg skulle reise...

13. Torris

Torris Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,503
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra Romsdalen

Regntungt og vått i dag, men hjemmekontoret holder stand.
    Brukt helgen til å henge opp jule/vinterbelysning rundt hele huset. Så da ble madammen fornøyd. I disse covidtider kan det vel være greit å lyse opp tilværelsen med det en kan.

Forrige uke var et jobbmaraton, så satser på at denne uken blir noe bedre. Startet i hvert fall rolig uten et eneste møte i dag. Kaffe - IF og litt masing på Amex om å få bli med på julekampanjen

Ha en flott mandag og god ny uke :)

Earl, EndreD, Avixlo and 8 others like this.
  14. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan nok stemme, har satt inn en 4 år forsinkelse på knappen :D

Musefeller?

2.jpg
    Eller

11.png

222.jpg

Avixlo, Berlioz, Mbauer and 1 other person like this.
  15. Flyvende_mare

Flyvende_mare Drømmer om F

Likes mottatt:
    3,155
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra hjemmekontoret! Siden jeg tydeligvis ikke skal reise noe sted på lang tid har jeg gått til innkjøp av akvarium til kontoret :D Det ble riktig så koselig må jeg si!

Fikk også en positiv nyhet på mail i dag da SAS uoppfordret bekreftet at jeg får forlenget min status neste år.

Ha en fin en!
    20201116_093006.jpg

16. Mbauer

Mbauer Greenhorn

Likes mottatt:
    545
    Bonuspoeng:
    83
    God morgen fra hovedstaden! Mine turer til TRD og LYR ble avlyst sist uke, så nå må jeg være kreativ for å nå gullstatus. Det nærmeste jeg kommer reising denne uka er en vakker sandstrand som bakgrunn i teams-møtene. Håper på bedre tider og ønsker alle en god uke!

Earl, EndreD, Avixlo and 8 others like this.
  17. Flyingdutchman

Likes mottatt:
    23,531
    Bonuspoeng:
    183
    Bluesmusikken fikk en ny tone her, det raser inn "SAS Refund Notice" e-poster nå :D
    Sendte en liten forespørsel til gullmailen og lurte på status på fredag og det har visstnok trigget noe i systemet. Virker bare at beløpene som refunderes er ganske lave, så det må jeg sjekke ut.

Earl, EndreD, Avixlo and 5 others like this.
  18. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,506
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen
    Det gode med helg er at en kan sove frempå!!

Drømte i natt at de hadde fratatt Donald sin dop og han flyttet inn toppetasjen på ett eller annet Tower og ble fratatt muligheter til å twitre.
    Pence overtok og var helt i villrede fordi han ikke lenger ble fortalt hva han skulle si og mene.

Kanskje historien forsetter når jeg har spist rakfisk med tilbehør i kveld.
    Dette blir sikkert en fin dag ..må få i meg litt Frielekaffe før jeg skal se ut ..

Earl, paron, EndreD and 7 others like this.
  19. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra Oslo

Uken går med på å vurdere om en skal hive seg på et byggeprosjekt eller ikke. Sommeren 2021 er booket opp, og resultatet ble peng i kassen til Widerøe og poeng brukt på SAS. 2021 blir nok også første år siden 1998 at det ikke blir tur til utlandet, og da som nå full norgesferie og en haug med turer på hytten. Verdt å nevne at det ikke var frivillig noen av gangene, men nå er det en pandemi og ikke mamma og pappa som bestemmer :D

Ellers aner Gunnar råd midt oppi dette:
    https://www.tv2.no/nyheter/11777297/

Earl, paron, Mbauer and 8 others like this.
  20. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,295
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Trondheim
    Her er det varmt og blåsende , skikkelig winter-feeling....NOT !!
    Klager ikke på været altså...jeg er anti-snø og ønsker meg sommer. Greit arbeid utført på hytta i helga -fikk begynt med undeliggere på ei kortside på boden jeg bygger.
    Idag blir det svømmetrening for eldstemann og jeg satser på en kveldstur med musikk på ørene.

Ha en makeløs mandag :):)

Earl, EndreD, Mbauer and 7 others like this.

Del denne siden