Mandag morra med mager melankoli

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av ValdresBjarne, 22. febr 2021.

  1. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Vinteren er på hell, noko eg er litt glad for, men det hjelper så lite når skøyteisen er i ferd med å forsvinne. Den nyoppdaga gleda av å gå på skøyter, ikledd alt for mykje utstyr i kamp mot ein puck med folk som er litt hardere en normalt, og som ikkje hadde passet på ein fotballbane, vil bli gløymt om litt.

    Det er klar for vinterferie. For eit år siden var me i San Fransisco, med 20 grader i lufta, og snart gjekk turen opp mot Lake Tahoe. I år var det Taiwan på programmet. Jævla korona
     
    Earl, Sunnfjordingen, Finnks and 17 others like this.
  2. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Trondheim
    Straks klar for dagens dont på jobb - kaffen er i koppen og frokost fortært. Første av tre arbeidsdager denne uka, da vinterferien venter i slutten av uka for min del - med hytteliv sammen med familien.
    Ha en riktig så bra mandag :):):)
     
  3. kjeeli

    kjeeli Veteran

    Innlegg:
    2,194
    Likes mottatt:
    22,508
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra OSL.
    Skulle egentlig vært i Singapore, men får heller nøye oss med en svipptur til Molde.
    20210222_070407.jpg
     
  4. sutenai

    sutenai Not throw away...

    Innlegg:
    622
    Likes mottatt:
    3,073
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra bortekontoret. Rart å være tilbake, men det er vel et tegn på at smittetrykket er på vei ned. Godt er det når luringene i bolaget ikke er interessert i å forlenge disse CT-ene jeg ikke får brukt... må vel få bestilt noe og krysse alt av fingre og tær for at man får dratt noe sted.
     
    Earl, kjeeli, Sunnfjordingen and 8 others like this.
  5. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen

    En har vært i memory lane, og tatt et oppgjør med reisebasillen, vi har det ikke lett begge 2 om dagen.

    Vi drifter av sted, i hver vår retning, vi hadde mye felles, både gleder og gode opplevelser. Mye god mat og drikke, reiser til nye destinasjoner, i både 747 og 380.

    Covid har blitt det 3. hjulet i dette forholdet.

    Nå er det på tide å hive ut elskerinnen og få reisebasillen tilbake.

    Det gledes til sommer ferien, vi krysser fingrene for at reise karatene er borte for de vaksinert :D:cool:

    Ha en super dag.
     
    Earl, kjeeli, Sunnfjordingen and 12 others like this.
  6. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    God mandag morgen fra Jessheim.

    Omsider fikk man oppleve euforien over å lande (pun intended) noen ok flybilletter igjen. Prøvde å ta meg sammen og finne noe fornuftig å bruke den CT'en som går ut om en liten uke på, og holdt på å ende med en tur innad i Europa. Ett eller annet fikk meg til å søke på USA, og fant businessbilletter med SAS til NY. Da får det ikke hjelpe at det "bare" er NY og at det er i januar 2022, og at januar neppe er den aller beste måneden for å reise til NY. Fikk i alle all brukt CT'en og ettersom nye regler nå tillater meg å endre reisen selv med utgått så kan nok dette bli bra! (Og så prøver jeg å overse det faktum at det er en lite fornuftig bruk av en CT ettersom FP ville kostet bare minimalt mere)

    Ellers ser det ut til å bli en dag som er preget av at det driver noen håndverkere og jobber på blokka like utenfor vinduet her. Kommunikasjonen dem i mellom foregår på et språk som i alle fall ikke er i nærheten av norsk og det får meg til å undre litt i forhold til pandemi og innreise osv. Det kan vel neppe sies å være samfunnskritisk å gjøre noen forefallende reparasjoner på blokka her...

    Ha en strålende en!
     
    Earl, kjeeli, Sunnfjordingen and 12 others like this.
  7. Torris

    Torris Aktivt Medlem

    Innlegg:
    320
    Likes mottatt:
    2,503
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra Romsdalen

    Vinterferieuke i disse trakter, men jeg har gleden av vakt og full arbeidsuke. Blir forhåpentligvis litt mindre mas enn vanlig, så får vært litt mer effektiv med arbeidet (samt litt ueffektiv med IF :p)

    Hva skjer ellers.. EB-kontoen bugner, snart ny CT i boks, må få brukt opp den gamle (men hvor og ikke minst NÅR?)
    Gledelig å se at de plassene som faktisk har kommet godt i gang med vaksineringen melder om gode resultater og mindre smitte/sjukdom.
    Det er lys der fremme i covidtunnelen, men er det åpningen eller er det et møtende covidtog(mutasjon)?

    Ha en strålende mandag og god vinterferie for de som har det :)
     
    Earl, kjeeli, ArthurDent and 9 others like this.
  8. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,258
    Likes mottatt:
    22,024
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra suiten i Lillehammer :)

    Vinterferien kunne ikke startet bedre. Gode langrennsforhold på Birkebeiner stadion, i dag skal vi prøve kjelke kjøring i Olympiaparken.

    Ha en strålende dag :)
    20210221_164925.jpg
     
    Earl, kjeeli, Upsaker and 12 others like this.
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,895
    Likes mottatt:
    57,519
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag fra kontoret.
    Litt vond rygg i helgen, håper det hjalp med litt trening på morgenkvisten i dag.

    Denne uken skulle årets andre Japan-reise finne sted. @runese og jeg, med hver vår kone, skulle fly ANA F, og spise Kobe-biff i Tokyo. Denne reisen ble kansellert for en stund siden, i likhet med reisen som skulle vært i januar. Nå har jeg bare 3 reiser med ANA F igjen i 2021. (Og en i 2022). Den første er i juli, så det spørs om det er mulig å reise da.

    Var hos mor og fikk kake i går, så alt er ikke bare trist! :)

    Nyt mandagen og ny uke med nye(?) muligheter!
     
    Earl, kjeeli, OyvindN and 9 others like this.
  10. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,992
    Likes mottatt:
    10,928
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra hovedstaden.

    I år ble det en kort vinterferie i Trysil, mens det for tre år siden var på Jamaica.

    Same same, but different :)

    upload_2021-2-22_10-3-24.png
     
    Earl, kjeeli, drsyk and 7 others like this.
  11. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,426
    Bonuspoeng:
    183
    God mandags formiddag
    Idag har jeg sovet lenge etter en helg i Indre Troms. Idag må jeg få bli ferdig med andre utkastet av arbeidsnotatet som jeg skal levere inn idag.

    Ellers kan jeg melde om at det er er grått og overskyet her I den Arktiske hovedstaden. Telefonen sier -4°C noe som er mye bedre enn de -22,9°C vi hadde ved hytta. Idag er det også 1 uke til jeg skal ut å fly neste gang.

    Men ha en flott mandag alle sammen
     
    Earl, kjeeli, drsyk and 5 others like this.
  12. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,636
    Likes mottatt:
    34,845
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag på vei til borte"kontoret".

    Livet er hardere for noen en for andre. Jeg har nemlig bare 2 bookinger i ANA F liggende:(

    Når vi snakker om temaet. Er det noen som har oversikt over når ANA slipper billetter?

    Yr har endelig sluttet å lyve, og +gradene de melder er reelle. Norges eneste by har jo sett ut som badet etter en tennåringsdusj de siste dagene. Men det klarer vel opp til slutt.

    Nyt dagen folkens.
     
    EndreD, Earl, drsyk and 4 others like this.
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,895
    Likes mottatt:
    57,519
    Bonuspoeng:
    293
    355 dager før. I dag er vi på 12.02.2022
     
  14. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,636
    Likes mottatt:
    34,845
    Bonuspoeng:
    293
    Yep. Er det noen struktur på tidspunkt? Sånn som hos SAS feks?
     
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,895
    Likes mottatt:
    57,519
    Bonuspoeng:
    293
    Det vet jeg ikke.
     
  16. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,087
    Bonuspoeng:
    183
    Er det rart man blir "deprimert"? :eek:
     
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,895
    Likes mottatt:
    57,519
    Bonuspoeng:
    293
    Nope.
     
  18. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,167
    Likes mottatt:
    869,675
    Bonuspoeng:
    293
    Livet på strilelandet på solkysten er ikke så verst, fyr i peisen og coronamedisin i glaset ..
    + 4 ute og + 24 inne, men det bøtter ned ute og det er helt stille på sjøen!
    Før syntes jeg det var snålt når kineserne løp rundt i Bergen med munnbind .. nå kan jeg ikke gå på polet og kjøpe coronamedisin uten munnbind!
    Sånn er det blitt i et av verdens rikeste land!
    9F3B058C-4C82-4C3F-9E38-995FC594BEE0.jpeg
     
    EndreD, Earl, kjeeli and 4 others like this.
  19. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,167
    Likes mottatt:
    869,675
    Bonuspoeng:
    293
    Var innom en KIWI butikk på vei til hytten i dag og kjøpte for vel1000kr...
    Da jeg sjekket om det var nok til overføring av EB-poeng så jeg til min store overraskelse at kjøpet hadde gitt 16200 EB-poeng ..
    Artig ... ingen SMS
     
    Upsaker, Durek, EndreD and 9 others like this.
  20. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,240
    Likes mottatt:
    22,463
    Bonuspoeng:
    183
    God måndag ettermiddag frå Sunnfjord. Her regnar det og eldstemann er trøtt som ei fele og sur som ei rekneskapsdame då han kom heim frå barnehagen. Mager poengfangst om dagen, men kjekt å sjå at @Eddie47 får inn litt poeng. Vi skulle hatt ein Kiwibutikk i Sunnfjord òg. Skal ikkje snart vaksineringstempoet opp, @drsyk? Det vil jo ta mange år slik vi held på no. Risikerer vi å måtte vente til 2022 før vi kjem oss ut og fly? Britane vurderer visst å oppheve restriksjonane om fire månader.
     
    Earl, kjeeli, drsyk and 2 others like this.

Del denne siden