Mandag på stranden

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Kaffen, 08. nov 2021.

1. Wiolenze

Wiolenze Veteran

Likes mottatt:
    33,629
    Bonuspoeng:
    183
    Håper studentene vet at det finnes andre selskaper enn SK da. Helt greit rutet reise, T/R, men TAP og KLM for 9lapper fra 18des til 2jan.

phileas, holmen, ArthurDent and 5 others like this.
  2. Points4Fun

Points4Fun Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,966
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra kontoret!

T-4 og MR med mini lounge safari på LHR. Blir ikke helt den samme loungeopplevelsen som @drsyk hadde, men en får klare seg med det lille som er åpent. Kanskje like greit:D

Ha en god mandag:)

Earl, phileas, Sonictravel and 6 others like this.
  3. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,951
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra kontoret i Sandefjord!

Ekstremt lite flyrelatert i melde. Blir mer og mer bekymret for HKG/TPE-turen min i januar. Har booket den om ca. 4 ganger og begynner å bli litt lei nå kjenner jeg. Men er ikke "jobben" med å finne en optimal reiserute halve moroa? :p

Ha en fin uke alle sammen!

Calling, Earl, phileas and 9 others like this.
  4. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    9,422
    Bonuspoeng:
    183
    Mandag. Blytungt
    Pause fra hjemmekontor. Litt fysisk fostring på gym da kneet har sviktet litt med i overkant mye jogging de siste mnd
    T-122 (tror jeg). Turen går sørover. Mer følger når det nærmer seg

Calling, Earl, Kaffen and 10 others like this.
  5. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    16,032
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra Phi Phi.

Litt om starten av oppholdet i Phuket. Jeg måtte være på rommet (eller solstolene eller bassenget utenfor) til resultatet av covid-testen var klart. Det skulle ta max 8 timer, og da jeg fikk det var jeg kjapp om å komme meg ut for å se litt på folkelivet. Eller mangel på sådan...

Det så ut som en zombie-film. Normalt ville det vært 50 åpne restauranter, masse butikker, gateselgere osv overalt. Nå var det kanskje 5 åpne restauranter og igjen hadde mer enn 5 gjester. Der jeg valgte å spise satt det 6 damer. 4 av de jobbet på massasjestedet ved siden av og de to andre var servitører.

Jeg tror det kan ta lang tid før ting ligner mer på før selv om det begynner å ta seg opp nå. Nå skal det riktignok sies at Kata Beach er i utgangspunktet et rolig sted, og de er nok enda hardere rammet enn noen av de andre stedene på Phuket.

Noen bilder fra første kvelden
    Katabeach3.jpg Katabeach2.jpg Katabeach1.jpg

Calling, Spielhaug, Earl and 14 others like this.
  6. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,147
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Norges vakreste storby. Her skinner solen over skyene....

Den pålitelige økotransporten har valgt å selvseponere luftrykket foran, og må følgelig fikses før jeg kommer meg noe som helst sted som ligner på jobb.

Første dag på jobb etter Spania, ikke helt god stemning her altså.....

Jeg melder meg forøvrig som navigatør og rullatorstøtte for andre med tilgang til Amex Loungen på LHR. Og lover å begrense inntaket av SAS sine grusomme bobler på vei til/fra om nødvendig.

I en av trådene om CT ble det for kort tid siden skrevet om nye Q&A regler som åpnet for omboket av utgått CT til Asia.
    Hvilken tråd var det?

Det viktigste her er at det faktisk fungerer. Selv fikk jeg nettop lagt på OSL-LHR på en utgått CT. Ved å referere til nevnte post.

Calling, Earl, EndreD and 10 others like this.
  7. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Da har 1. kandidat meldt seg :D Oppfyller samtlige krav, inklusiv, hjerte lunge redning ;)

Calling, Earl, RoadKing and 2 others like this.
  8. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,721
    Bonuspoeng:
    293
    Så bra :) Enn så lenge er det vel snakk om 31. mars og jeg har en reise 6. april :/ Håper på utvidelse med en måned.

ArthurDent liker dette
  9. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    Denne slags håndfast informasjon burde de som har ramlet ned i kaninhullet med COVID-benektelse og vaksineskepsis kanskje tenke litt nærmere gjennom.

Denne troen på at "big pharma" (Hvor Covid-vaksiner egentlig bare utgjør en liten del,- la meg være raus og anslå 5% ) altså skulle klare å trumfe alle andre sektorer som forblør - ikke minst turistnæringen som er > 3 x større enn hele farmasiindustrien, er jo helt latterlig.

Så må en i tillegg overse at nedstengningene skjer i "all verdens land" med forskjellige former for politisk innretning (og interesser), og ikke minst med forskjellig grad av korrupsjon -og hvor pengestrømmen fra andre næringer sluses ned i lommene på politikere og byråkrater. Jeeeez -hvor tar de det fra !

Sånn, det var dagens rant -på steroider ;) Håper du får en fortreffelig ferie ! :)

Last edited: 08. nov 2021
    EndreD, Origo, Eddie47 and 5 others like this.
  10. FlamtheAvGeek

FlamtheAvGeek Medlem

Likes mottatt:
    520
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra Bergen, dritt lei regn nå (og ja, har regnjakke og støvler! og paraply!) :p
    Ellers noen ferske lyspunkt i veldig nær fremtid:

T-2 til Bgo-Osl-Cph-LAX
    T-3 til LAX-HNL :D

Spielhaug, Earl, indahla and 14 others like this.
  11. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,629
    Bonuspoeng:
    183
    Hvem er førstemann til US her da?

12. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Ser ut som det blir @FlamtheAvGeek ?

obay liker dette
  13. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,518
    Bonuspoeng:
    183
    https://www.nettavisen.no/okonomi/r...bade-fly-og-grensehandlere/s/12-95-3424202339

Taxfreekvoten endres! "Regjeringen foreslår å reversere endringen av den avgiftsfrie kvoten for reisende, både for tax free og for avgiftsfri innførsel etter handel i utlandet. Det innebærer at den avgiftsfrie kvoten endres tilbake slik den var før 1. juli 2014, slik at reisende ikke lenger kan bytte ut kvoten for tobakksvarer med 1,5 liter vin eller øl. Endringen vil bli fastsatt i tollforskriften fra 1. januar 2022"

phileas and SayWhat like this.
  14. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,491
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Oslo, her er arbeidsuken i gang på hjemmekontoret mens det snekres og fikses i etasjen ov er meg, heldigvis ikke så altfor mange møtene så skal vel overleve støyen litt til. Ha en super uke!

Calling, Earl, EndreD and 7 others like this.
  15. ArthurDent

ArthurDent Veteran

Likes mottatt:
    5,931
    Bonuspoeng:
    183
    ....Nå er det vanlige folks tur ;)

jgroneng, drsyk, Eddie47 and 3 others like this.
  16. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,430
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag ifra Trondheim :)
    Her er også arbeidsuken godt i gang, i kombinasjon med studier. Må det snart bli Januar sier jeg bare...

Våknet også opp til melding om at turen til Berlin er blitt endret på. Utreise 8 desember istedet for 10 desember, javel SAS...? I tillegg frarøver de meg hele søndagen da opprinnelig flight gikk 21.10 ifra Berlin men nå blir det 13.40....

Måtte ringe inn å få endret til 10 desember igjen, istedet for TRD-OSL-CPH-BER så blir det TRD-OSL-BER, medfører at de frarøver meg 1000 statuspoeng (4000 statuspoeng x4)... Takk for det :( Men, Berlin blir det ihvertfall!! :D

Calling, Earl, EndreD and 7 others like this.
  17. SayWhat

SayWhat Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,454
    Bonuspoeng:
    93
    "Endringen vil både gjelde de som handler på taxfree-butikkene på flyplassene, men også for de som handler på for eksempel Systembolaget ved grensehandel.

Argumentet for å endre reglene er å styrke Vinmonopolets stilling, og de viser til et såkalt anmodningsvedtak i Stortinget i 2017"

Taja, vist dei meiner alvor med det der så ville vel det mest naturlig være å kutte all kvotefri import på reiser under 24 timer sjølv om du har betalt avgifter i eit EØS land?

Frå Tax-free.no:
    "Ved utenlandsopphold på mindre enn ett døgn kan du én gang i løpet av 24 timer ta med deg alkohol- og tobakkskvoten for inntill 3000 kroner, toll-og avgiftsfritt, hvis du kan dokumentere at du har betalt avgifter i et EØS-land. Du kan derfor ikke handle avgiftspliktige varer på tax-free.#

AKA dropp muligheten til å handle på Systembolaget med mindre du har vært ute av landet i 24 timer og sørge for at det blir håndhevet på Grenseovergangene?

Det burde jo styrket Vinmonopolets stilling vist alle SP velgerene i grensefylka måtte handle i Norge? :p:D:p

Regner med at Finansministeren jobber hardt med å innføre dette as we speak.

drsyk liker dette
  18. SayWhat

SayWhat Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,454
    Bonuspoeng:
    93
    Ser ut som ein fin lounge @drsyk

Lokale ser greit ut og maten ser delikat ut, men eg må vært litt uenig at Champagnen er Første klasse material.

Laurent Perrier NV brut høres ut som ein heilt grei premium/biz lounge champagne, men BA har/hadde Laurent Perrier Grand Siècle som standard i First og Concord Room. Og det er jo ein Champagne i ein litt annen klasse.
    https://www.vinmonopolet.no/Land/Frankrike/Laurent-Perrier-Grand-Siècle-Brut/p/5541001

Man kan jo nesten lure på om AMEX valgte Laurent Perrier NV til LHR loungen bare fordi det står Laurent Perrier på flasken. :rolleyes:

Men noen av dei beste boblene er jo dei som du ikkje betaler for uansett prisen på flasken. :D

Last edited: 08. nov 2021
  19. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,505
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke alle vanlige folk røyker …. Eller er definisjonen for «vanlige folk» endret??

Earl, Points4Fun, holmen and 2 others like this.
  20. phileas

phileas «Thanks upgrade»

Likes mottatt:
    3,620
    Bonuspoeng:
    93
    God mandag fra en litt kjølig tigerstad. Virkelig trist å se bildene fra @EndreD fra Asia. Covid må ha fått enormt dramatiske økonomiske konsekvenser for vanlige folk som jobber i turistindustrien. Neppe mye økonomisk støtte å få fra thailandske myndigheter. Tviler på at det er så mye solidaritet fra de få men svært rike i Thailand. En får bare håpe det blir mulig å gjennomføre langturene flere på forumet har planer om det neste året :) Liker å være en optimist men begynner å bli litt skeptisk når en leser i dagens nettaviser om dobling av antall innleggelser på sykehus relatert til Covid.

Calling, Earl, Points4Fun and 3 others like this.

Del denne siden