Mandag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Flyingdutchman, 30. des 2024 kl 09:58.

1. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,746
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra hjemmekontoret.

Det er "bare" å få produsert ferdig (90% ferdig) en artikkel før jeg stikker av til Argentina på søndag, slik at mine kolleger kan "drepe" innholdet mens jeg er på tur. Heldigvis ingen andre oppgaver på kalenderen, fordi alle andre har fri. Deilig å kunne jobbe i fred og kun avbryte meg selv heller enn å bli avbrudd.

Fruen skulle fly TOS-BGO-TRD i går, klønete rute, jeg vet, men det var det eneste som kunne bestilles kun få dager i forkant. TOS-BGO var i utgangspunktet 55 minutter forsinket og da blir 50 min å bytte fly litt knapt. Ba henne dra til flyplassen og sjekke om noen kunne hjelpe henne med å booke om via feks Oslo for å unngå å måtte punge ut en hotellnatt i Bergen pluss et EU krav. SAS ville ikke hjelpe i det hele tatt (det var en bonusbillett utsted av SAS, på WF metall), WF har visstnok ingen skranker på TOS? Anyway, hun gikk inn, fant en WF ansatt ved en tilfeldig gate, forklarte problemstillingen og vedkommende fikk fruen på direktefly TOS-TRD, som gikk fordi flyet var forsinket! Knallbra service :)
    Fruen kom hjem et par timer før bestilt tid.

Ha en herlig mandag :)

Earl, RoadKing, Kristian and 12 others like this.
  2. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,852
    Bonuspoeng:
    293
    De er løsningsorientert på TOS! Sist vi skulle reise dra TOS til BGO via OSL med SAS var TOS-OSL så forsinket at vi ikke ville nå flyet til Bergen. Da ringte de fra SAS eller WF på TOS og fortalte at vi var ombooket til WF TOS-BGO direkte ....

3. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,767
    Bonuspoeng:
    183
    God føremiddag frå eit heimekontor i Naustedalen. Her har snøen lagt seg og det lakkar mot eit nytt år. Då er det berre å avslutte det gamle med stil. Mellom anna må SAS ringast. Er det nokon som veit kva rettar ein stakkars sunnfjording har når ein av flightane på ein Star Alliance bonusbillett vert kansellert? Det er ikkje utreise før i juli neste år, men VIE-MUC er blitt kansellert (på BGO-FRA-VIE-MUC-KIX), og det er ikkje råd å finne bonusbillettar med SAS BGO-CPH-MUC.

Earl, Kristian, jgroneng and 8 others like this.
  4. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    14,674
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Porsgrunn.

Da var jula rydda vekk- treet er i esken i kjelleren, og fruen har fjerna all "nipsen".

Da er året straks over. Begynner bonus sesongen 25 med en overnatting på Farris bad i januar- for poeng seff.

Ha en ryddig dag

Earl, Berlioz, Kristian and 9 others like this.
  5. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,050
    Bonuspoeng:
    293
    SAS har fortsatt tilgang til Star Alliance-flighter når det skjer kanselleringer. Du kan prøve å bruke Awardfares, United.com eller bare ringe inn.

EndreD, haifinn, obay and 1 other person like this.
  6. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,851
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Gøteborg.
    Da er vi klare for bronsefinale i Norden cup.
    20241230_104829.jpg
    Ha en fin dag alle bonusnisser :)

Grooo, Earl, Berlioz and 8 others like this.
  7. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    65,082
    Bonuspoeng:
    293
    Morn!
    Lite på programmet, bortsett fra årets siste treningsøkt. Gleder meg til den er over. :p

Ha en fin en!

Earl, Berlioz, Kristian and 7 others like this.
  8. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    18,106
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag fra FRA, her er det pølsemandag i dag … Snart siste legg hjem.

IMG_3056.jpeg

Spielhaug, Eddie47, Earl and 8 others like this.
  9. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    25,767
    Bonuspoeng:
    183
    Er det fleire enn meg som sit i telefonkø med SAS i dag? Nærmar meg timen no, sjølv som EBG.

10. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,050
    Bonuspoeng:
    293
    Et par minutter kø som diamant kl 11.

11. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,395
    Bonuspoeng:
    113
    God kveld fra München! I dag har vi vært på Deutsches Museum, som best kan beskrives som teknisk museum/vitenskapsmuseum.

Det mest spennende for en flynerd må ha vært en Diamond DA42 flysimulator.

20241230_154022.jpg

Dessverre får man ikke testet den selv, de bruker den kun for demonstrasjoner. Skuffende.

Fikk fornyet lysten til å oppgradere utstyret hjemme uansett. Skulle gjerne tatt flylappen også, men når Lillestrøm vil gjøre om Kjeller til boliger så er jeg litt lunken.

Kristian liker dette

Del denne siden