Satt nettopp 45 min på telefon for å få booket en enveis-tur. Agenten forsøkte gjentatte ganger å gjøre poengtrekk, ta betalt for skatter og avgifter eller generelt utstede billettene. Selv et par restarter av datamaskinen hennes hjalp ikke. Til slutt kom IT-support fram til pulten hennes, og de kunne meddele at EB-kontoen min var blitt sperret! Men, uten å gi meg beskjed, selvfølgelig. Kontoen min er tydeligvis sperret for å motta e-post (feks betalingslenken) og foreta poengtrekk. Så den feilmeldingen jeg fikk opp med at poengbestilling ikke fungerte for øyeblikket, den mente agenten var en personlig feilmelding på min bruker og ikke en generell SASIT-feil.
Meget merksnodig opplegg. Ikke minst det å bare sperre brukeren min uten å informere meg. Blir jo forundret over at jeg i det hele tatt fikk endret den andre reisen tidligere i dag. Har billettene mine på hold i 24 timer, så håper at SASIT klarer å samle trådene sine innen den gang.
Edit: Hjelpes. Agenten har klart å trekke 65k poeng for en enveistur som skal koste 30k poeng. Når hun nektet for at FP4 eller vanlig SK-poengpris fantes, da skjønte jeg at det ikke var håp.
Last edited: 26. mai 2025