Mandag!

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av mathiasfe, 26. mai 2025.

1. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    13,281
    Bonuspoeng:
    183
    God mandag fra kontoret på Lysaker!

Glemte det helt før nå, men i går hadde jeg Insideflyer-bursdag. 11 år siden jeg ble medlem på det som den gang het Bonusfeber. Har vært fine år siden da, med mange hyggelige møter og turer med flere av dere.

Som med veldig mange andre blir det en fin 3-dagersuke. Torsdag-fredag går turen til Stockholm som jeg av uante grunner aldri har besøkt tidligere (bare flydd gjennom Arlanda en rekke ganger). Det blir hyggelig. Sheraton er booket med annual choice benefit som Titanium hos Marriott.

Ha en strålende mandag!

Earl, EndreD, Calling and 14 others like this.
  2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,292
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra kontoret.
    Solen skinner, som den vanligvis gjør på Østlandet (når jeg er på kontoret). Helgen var visst våt, men da var jeg ikke her. :p

Tredagers arbeidsuke er digg! Drar på hytta på torsdag, og satser på fint vær. Om det regner så blir det sikkert litt jobbing, så kan avspaseringen på fredag brukes til noe annet gøy i stedet.

Ha en fin en!

Earl, EndreD, Wiolenze and 12 others like this.
  3. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    35,473
    Bonuspoeng:
    183
    God ny uke godtfolk!

Her er teamskvernen alt godt i gang og straks på vei inn i neste, men litt reiseplanlegging for neste helg skal det vel bli tid til mellom slagene.

Noen som har en god ide for prissetting av 60.000 Eurobonuspoints, tenker da ikke på hva som er maks en kan få ut, men en fair pris til kompis som er med på tur men som ikke har egne points eller FP3, er det enkleste bare å ta utgangspunkt i trumf konverteringsraten?

Earl, EndreD, Wiolenze and 8 others like this.
  4. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,376
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis det er en kompis som jeg vil ha med på tur med meg har jeg gjerne brukt 13,5 poeng per krone som konverteringsrate. Hvis jeg bare bestiller for en annen har jeg brukt 10 poeng per krone.

Earl, Calling and Sonictravel like this.
  5. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,292
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk 6.000,- av kompis som var med til LA i januar. Han synes det var billig, og jeg var fornøyd. Så det kommer kanskje an på kompisen. :D

Preference, Earl, DJasko and 5 others like this.
  6. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    18,298
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Sølvbyen.

Kofferten er åpnet, men fortsatt tom. Mao vi forbereder oss på Granca-tur. Ledig-midtsete-ruletten er i gang. Har hatt, hadde ikke, akkurat nå har vi. Kun tre ledige seter i ni rader pluss. Posisjoneringsovernatting i Radisson Red, denne gang var de billigere enn Conference.

Ha en fin mandag og miniuke.

Earl, EndreD, Wiolenze and 8 others like this.
  7. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,376
    Bonuspoeng:
    93
    God lunsj,

Fikk en fem minutt schedule change i SAS-appen i går for min enveis februartur (bonus) som jeg uansett skulle avbestille (eller flytte). Tidssone-feilen fikk dog differansen til å se mye større ut på ankomst. Jeg fikk til å flytte kostnadsfritt tre dager +/- avreisedato i app/nettside, men hvis jeg prøvde å kansellere så dukket det opp avbestillingsgebyr. Ringte derfor inn i håp om litt hjelp, men agent ville ikke la meg avbestille uten gebyr. Han var dog villig til å flytte flyvningen et par måneder kostnadsfritt. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å booke en ny open jaw i dag uansett. Endte derfor opp med å flytte enveisturen, og så får jeg heller booke hjemturen som en enveis også.

Blir dog lite bestillinger på meg nå som poengbookinger ser ut til å være nede på nettside og app.

Farlig glatt nedoverbakke å booke masse enveis-turer. Kommer til å bli dyrt i lengden hvis jeg må avbestille :p

Earl, EndreD, Calling and 5 others like this.
  8. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    28,815
    Bonuspoeng:
    293
    God føremiddag frå opphaldsveiret i Florøida. Her er det og tredagarsveke, men det betyr berre at fem dagar med arbeid må pressast inn på tre, før kursen vert sett mot Rørvik og konfirmasjon. Veka etter blir endå verrare. Vi får tru det finst ei belønning der framme. Helst i form av kjekke flyturar i dei elverte klassar.

Earl, EndreD, mathiasfe and 7 others like this.
  9. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,237
    Bonuspoeng:
    93
    Hei ho fra Vestlandet. Laaang kø i security på OSL i dag. Med FT brukte jeg ca 12 minutter. Skal ikke klage.

Ellers digg med 3 dagers uke ja. Fredag går turen til Billund med SAS der helgen går på barnas premisser.

Men før det er det SVG og hjem via BGO (om ikke jeg får booket om til et tidligere fly fra SVG).

Ha en fin fin dag!

Earl, EndreD, mathiasfe and 7 others like this.
  10. McBuljo

McBuljo Veteran

Likes mottatt:
    1,999
    Bonuspoeng:
    93
    God mandag fra stranda i Port d Alcudia på Mallorca.
    Straks ferdig med avslapningsuke med familien.
    Svigers flyr charter med Ving og Sunclass Airlines, og DY til ALF, men der satt jeg ned foten. Der får da være grenser for hva man skal finne seg i :D

SAS Go Light på oss imorgen fra PMI, men med EBD og EBG så har vi kofferter og håndbagasje til hele flokken, samt fri flyt av Cola Zero og smoothie.
    Strafferunde via CPH, men hva gjør man vel ikke for å slippe å ta ut bagasjen og sjekke inn på nytt i OSL før man fyker nordover.

Earl, EndreD, Wiolenze and 3 others like this.
  11. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,269
    Bonuspoeng:
    163
    God ettermiddag med en liten situasjonsrapport fra den årlige HV øvelsen. Bare 2 dager igjen nå før jeg vender tilbake til det sivile livet. Må si det aldri har føltes så meningsfullt med militær tjeneste som akkurat nå i disse dager. Ellers har vi hatt fantastisk mat i loungen her(Messa). Ha en fin en

Berlioz, Earl, obay and 7 others like this.
  12. Calling

Calling Senior Medlem

Likes mottatt:
    13,635
    Bonuspoeng:
    183
    God dag fra La Valetta Club på MLA. Dette er en flott lounge med stort område utendørs.
    20250526_131615.jpg 20250526_131626.jpg 20250526_152028.jpg

Earl, EndreD, holmen and 5 others like this.
  13. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,765
    Bonuspoeng:
    293
    Solkysten.. det hagler og 6 grader .. IMG_9207.jpeg

Berlioz, Earl, EndreD and 6 others like this.
  14. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,376
    Bonuspoeng:
    93
    Satt nettopp 45 min på telefon for å få booket en enveis-tur. Agenten forsøkte gjentatte ganger å gjøre poengtrekk, ta betalt for skatter og avgifter eller generelt utstede billettene. Selv et par restarter av datamaskinen hennes hjalp ikke. Til slutt kom IT-support fram til pulten hennes, og de kunne meddele at EB-kontoen min var blitt sperret! Men, uten å gi meg beskjed, selvfølgelig. Kontoen min er tydeligvis sperret for å motta e-post (feks betalingslenken) og foreta poengtrekk. Så den feilmeldingen jeg fikk opp med at poengbestilling ikke fungerte for øyeblikket, den mente agenten var en personlig feilmelding på min bruker og ikke en generell SASIT-feil.

Meget merksnodig opplegg. Ikke minst det å bare sperre brukeren min uten å informere meg. Blir jo forundret over at jeg i det hele tatt fikk endret den andre reisen tidligere i dag. Har billettene mine på hold i 24 timer, så håper at SASIT klarer å samle trådene sine innen den gang.

Edit: Hjelpes. Agenten har klart å trekke 65k poeng for en enveistur som skal koste 30k poeng. Når hun nektet for at FP4 eller vanlig SK-poengpris fantes, da skjønte jeg at det ikke var håp.

Last edited: 26. mai 2025
    Nordlands, EndreD, holmen and 2 others like this.

Del denne siden